Benedikt XVI. dnes blahořečí Jana Pavla II.

Benedikt XVI. dnes pravděpodobně blahořečí Jana Pavla II. ČT i všemožná křesťanská periodika vám k této události jistě poskytnou dostatek informací, takže k nim už nic přidávat nemusím a díky Bohu za to.

Všem zúčastněným přeji, aby tuto událost přečkali ve zdraví a pevné víře. A Církvi při této příležitosti přeji rychlý návrat k tradičnímu procesu svatořečení. Jeho reforma nebyla dle mého soudu zrovna šťastná.

Ignác Pospíšil

K diskusím níže:

Duše a hvězdy poskytují na svých stránkách prostor k pokud možno svobodné a otevřené diskusi nad články a příspěvky, které čtenářům předkládají. Nemohou ovšem ručit za správnost diskuzních příspěvků, které také pochopitelně nemusí vyjadřovat názory redakce. Příspěvky obsahující nemístné vulgarity nebo urážky budou mazány, nicméně berte na vědomí, že diskuse má takový objem, že správci ji často nestíhají pročíst celou.

Komentáře pozastaveny, myslím, že vše podstatné už bylo řečeno…

29 Responses to Benedikt XVI. dnes blahořečí Jana Pavla II.

  1. Hamish píše:

    Kyrie eleison!
    Blasfemiim stale neni konec.

  2. Beatifikace píše:

    Beatifikaci „minutu po minutě“ lze sledovat
    zde

    http://www.postoy.sk/JP2_blahorecenie_minuta_po_minute2

    Pax

    Jan

    • Lukáš Biskupický píše:

      Dnešní beatifikací byl zakonzervován a petrifikován modernismus a krize v Církvi.
      Ještě jeden zajímavý odkaz – retrospektivní kritika pontifikátu JP II. z teologického hlediska
      http://www.vendee.cz/texty/a-kritika_p.html

      • JanOP píše:

        Ano a dokonale. II. Vatikánský koncil je součástí dějin církve.
        Těším se na svatořečení. Nebude to trvat dlouho.

      • jjstodola píše:

        Mám tomu rozumět tak, že ztotožňujete II. vatikánský koncil s modernismem a jásáte nad jeho vítězstvím v Církvi? Jako učenému dominikánovi Vám jistě nemusím připomínat, že modernismus byl odsouzen papežem Piem X. v encyklice Pascendi jako souhrn všech herezí.

        P.S. Ariánská krize je také součástí dějin Církve. Znamená to snad, že arianismus není bludné učení?

  3. Lukáš Biskupický píše:

    Na stránkách The Remnant prohlášení (sbírání podpisů končilo 25. dubna) výhrad k beatifikaci, podepsané údajně tisíci představitelů inteligence z celého světa:
    http://www.remnantnewspaper.com/2011-0331-statement-of-reservations-beatification.htm
    Mělo být předáno kardinálu Amatovi, prefektu pro beatifikace a kanonizace.

  4. Jarda píše:

    Ale co se vám stále nelíbí? Jak to řekl pan kardinál Vlk v TV: „Hned při pohřbu se volalo Santo subito – a hlas lidu, hlas Boží. A také na konkláve jsme všichni kardinálové byli za jedno, že nástupce musí co nejdříve začít beatifikační proces. A jistě to množství svatých, které JP II. svatořečil, se u nebeského trůnu přimlouvalo.“

    No, tak co pořád nějaká nespokojenost. Buďte také trochu radostní a ne stále zapšklí.

    • vonrammstein píše:

      Hlas lidu je hlas lidu, Boží vůle se jím neřídí. Vlk není autorita, leč povinná skrzevá titul, který mu v pravdě nenáleží. Přirozená víra se brání. I já se bráním. Nevěřím ve svatost J. P. II. Záminka k blahořečení je neprůkazná, kvalt až příliš zřetelný. Stará dobrá Církev se nikdy nechovala tak ukvapeně.

    • jjstodola píše:

      Marek 15, 12-15
      Taky „hlas Boží“?

  5. ivka píše:

    Z Ukrajiny hlásají, že dnešním dnem nastal sedes vacantis.
    Co dělat?

  6. P. Jan Špaček píše:

    Jako římskokatolický kněz se nestačím divit negativním reakcím na blahořečení papeže Jana Pavla II. Myslím, že je o mně dostatečně známo, že rozhodně nepatřím k modernistům, spíše naopak.
    Chcete-li poznat můj jednoznačný názor na beatifikaci JP II., můžete si přečíst můj příspěvek na oficiálních www stránkách farností, které spravuji:

    http://www.farnost-recice.cz/clanky/aktuality/zehnani-beatifikacniho-obrazu-papeze-bl.-jana-pavla-ii.-v-dekanskem-kostele-v-kardasove-recici.html

    Víc k tomu nemám co dodat…

    • vonrammstein píše:

      Promiňte, otče, ale nejste-li modernistou-opravdu považujete za následováníhodné aktivity papežské návštěvy synagog a mešit, potažmo protestantských antichrámů? Opravdu věříte tomu, že je to katolické Církvi k něčemu užitečné? Opravdu si myslíte, že je pozitivní ustupovat herezím, schizmatům a modloslužebnictví pro dobro Církve?
      Jste krajan, v Kardašově Řečici jsem rok pracoval, mám to půlhodinu autem. Pokud o to budete stát,jsem k dispozici na von.rammstein@seznam.cz. Tyhle věci pro mě znamenají problém a rád bych si o něm popovídal osobně.
      Bez problémů za Vámi dojedu, třeba v souvislosti s nedělní mší svatou-pokud bude sloužena v tradičním ritu.

    • Pokud jde o článek Pavla Zahradníka, tady se musím zastavit hned u tvrzení: „počínaje pontifikátem Jana XXIII. je každý následující papež vždy výrazně horší než jeho předchůdce“

      Nebudu nyní hodnotit Pavla VI. a Jana Pavla II., ale rozhodně nespravedlivé je toto tvrzení vůči Janu Pavlu I.

      Dále, přes všechny výhrady k papeži Janu Pavlu II. a že některé mám skutečně vážné, na poli duchovním, nesmírně si vážím jeho úsilí, díky kterému padly leninské socialistické režimy ve střední a východní Evropě (a v Mongolsku). Domnívám se, že nebýt právě papeže Jana Pavla II., drželi by se komunistické režimy u moci mnohem déle a napáchaly by ještě více zla.

      Naopak jeho úsilí o duchovní obnovu církve, a ve středovýchodní Evropě zvláště, se vezlo spíš po povrchu. Mediální show možná udělaly na mnoho lidí prvotní dojem, který vedl k obrácení, ale samy o sobě skutečně vytvořily spíš atmosféru povrchního „mládežnického“ (ale dotkly se i starších generací) křesťanství. A to i tam, kde předtím existovala skutečně žitá víra.

      • Hamish píše:

        Muzete se vysdilet, co pozitivniho udelal JP I.?
        A fakta, zadne spiklenecke teorie.

      • Podstatné je, že nic nezměnil k horšímu, narozdíl od Pavla VI. se zavedením NOM.

      • Hamish píše:

        Aha :)
        Ono za měsíc se toho moc udělat nestihne, viďte. Takže jako argument fakt nic moc.
        Četl jste jeho slavné dopisy? Já ano, proto souhlasím s doktorem Zahradníkem. Byl ze stejného těsta, jako jeho předchůdce.

    • Hamish píše:

      Se vsi uctou, padre, ten vas textik je strasny blabol.
      Nejen ze na doktora Zahradnika utocita ad hominem, ale s jeho argumenty se vubec nevyporadavate. Chovate se jako slepy, ktery chce videt jen to, co mu konvenuje.
      Podle meho modernista jste. Minimalne timto svym postojem to dokazujete.

    • MichalD píše:

      Otče, já se zase jako římskokatolický laik nestačím divit, co považujete za homilii. Měl jsem vždycky dojem (viz např. na Kán.767 CIC 83 nebo Sacramentum caritatis) že homilie má vykládat Slovo Boží čtené při mši sv.

    • Pius píše:

      Důstojnosti, jako nemodernista jistě uznáváte Mortalium animos (http://katolikrevue.ath.cx/biblioteka/mortalium_animos.htm).
      Mohl byste mi prosím vysvětlit, jakým způsobem (nebo kouzlem, nebo snad zázrakem?) lze sloučit ekumenické běsnění Jana Pavla II. s tím, co se píše v této encyklice a co Církev vždy věřila a v praxi dosvědčovala?
      Vaše reakce na článek dr. Zahradníka nasvědčuje tomu, že jste se nechal unésti spíše emocemi než rozumem.

  7. Felix píše:

    Taky dodám jeden postřeh z pozorování za těch pár dní: Z blahořečení mají obrovskou – a největší radost kněží – a lid je následuje. Proč kněží? Ti starší, co bourali oltáře, mají potvrzeno, že dělali dobře a že je nebudu muset zase znovu stavět. Velká radost. A ti mladší, kteří už zažili jen obětní stoly, nemusejí nic měnit, nemusejí se učit latinsky a jakousi scholastickou teologii, a spolčový způsob pastorace je jim potvrzen jako optimální. Někdo tady nahoře zmínil „krizi“. Také k tomu mají obě skupiny kněží stejný postoj: nevíme, čím to je. A jak bychom to mohli vědět, když to nevědí ani blahoslavený ani blahoslavící. Boží úradky neznáme, v církvi jsou vlny, teď je úbytek, přijde doba, kdy bude zase přírůstek. Jen dále horlivě pastorujme jako dosud. A z nich tzv. konservativní kněží ještě dodají: Neposkvrněné srdce Panny Marie nakonec zvítězí.
    To by asi tak byly důvody veliké radoti nad letošním 1. májem.

    • Hamish píše:

      Nu, doba přírůstků už jaksi přijít nemusí, že?
      Prostě bude konec.
      Vše tomu nasvědčuje. Ve Vatikánu ztratili katolickou víru a Církev je po lidské stránce vyřízená.

  8. Felix píše:

    Jak si tak po ránu čtu co kde, musím ještě něco dodat. Přečtěte si, prosím: http://claritatis.cz/zpravy/z-domova/papez-varuje-zda-se-ze-zapad-ztratil-zajem-o-viru/4627?SSID=02b8f08b7ad8524d6cd0b4086129b458 – slova blahoslavícího. On nepopírá krizi, zdá se mu, … – jako by jakási byla. Ale podívejte se na celou jeho reakci. Také o něm platí, co jsem řekl, patří do rubriky „starších kněží“. A těch konservativních – neposkvrněné srdce …, i když on zase tak moc konservativní není, jako mnozí jiní – a stejně radostní z 1. máje. Zajímavý textík na res Claritati.

  9. Jiřina píše:

    Reakce pana Rammsteina se mi nelíbí. Nejraději by vyslovil Anathemu a exkomunikoval Jana Pavla II. stejně jako kardinála Vlka vyloučili z Církve 4 biskupové z ukrajinských Pithirek.

  10. Václav píše:

    Včera také byla zasvěcena v kostele Nanebevzetí Panny Marie ve Staré Boleslavi kaple blahoslavenému Karlu Habsburskému a byla do ní uložena jeho relikvie, jak jste si před časem někteří z Vás co jste tady přáli. Nedaleko od místa kde je uloženo Palladium které ctil. V době kdy se svou chotí prožíval nejšťastnější léta svého života v nedalekém Brandýse kde sloužil jako obrlajtnant a velitel eskadrony u jezdeckého pluku. Arcivévodu Karla měl také ve veliké vážnosti tatínek blahoslaveného Jana Pavla II., důstojník rakouské armády a jméno Karel dal svému synovi kvůli němu. Mši sloužil otec arcibiskup lucemburský a zúčastnil se jí mimo jiné v plné parádě i Řád svatého Lazara.

%d blogerům se to líbí: