Jak jsem skončil v OSLL

Tak jsem se definitivně rozhodl a opustil Odborový svaz lidoveckých lékařů (OSLL), veřejnosti více známý pod krycím jménem Zdravotnická komise KDU-ČSL. Když mne tam MKD vyslali, domníval jsem se, že se v něm mohl zabývat pro-life politikou. Bylo to naivní, protože jak dnes už vím, minimálně ZK KDU-ČSL/OSLL žádnou reálnou pro-life politiku nemá a ani mít nechce.

Takže tedy: odcházím. Nevěřím už, že by se v OSLL dalo udělat pro pro-life politiku cokoliv užitečného. A ztrácet čas neustálými debatami o Agelu a polatcích u lékaře rozhodně nemíním. Moje angažmá navíc mělo dva velmi negativní důsledky: 1) bralo mi svobodu psát o pro-life politice, 2) budilo v řadě lidí dojem, že pozice KDU-ČSL v pro-life otázkách je podstatně lepší, než ve skutečnosti je… A to už dál nejde.

Tím neříkám, že v KDU-ČSL nemohou existovat pro-life politici, kteří jsou ochotní něco dělat. Rozhodně je ale nenajdete v řadách orgánu, v němž jsem do teď působil.

Ignác Pospíšil

11 reakcí na Jak jsem skončil v OSLL

  1. Martin R. Čejka napsal:

    Tak co se probírá na schůzích Zdravotnická komise KDU-ČSL? Tedy, pokud to není tajné…

  2. HradcovJan napsal:

    Co Ludvík Hovorka? O něm jsem si myslel, že pro-life je…

    • cinicius napsal:

      Netvrdím, že tam nejsou politici, kteří by v pralamentu o předloženém zákonu správně nehlasovali. Ale není tam nikdo, kdo by byl ochoten se pro-life politikou skutečně zabývat, kdo by ji byl ochoten obhajovat a prosazovat, kdo by byl ochoten nějaký pro-life zákon navrhnout. To už mohu prohlásit s plnou zodpovědností.

  3. Zdeňka Rybová napsal:

    Gratuluji k prozření :-) Ale je to smutná realita, velmi smutná.

    • cinicius napsal:

      Přiznám se, že jsem doufal, že minimálně Dr. Preininger, ve volbách podporovaný HPŽ ČR, bude vyvíjet v tomto směru nějakou větší aktivitu a že v něm pro-life návrhy najdou nějakou podporu. Bohužel jsem byl zklamán.

  4. To je chyba, i když ti na druhou stranu rozumím, že nechceš pracovat v „kolektivu lži“. V každém případě teď budeme postrádat tvé zprávy přimo z centra dění, protože zprostředkovaně se k nám dostává jen nepatrné množství zpráv z ideového dění uvnitř KDU, pokud vůbec nějaké jsou.

  5. Michal Kretschmer napsal:

    Věřím, že je to osvobozující rozhodnutí umožňující čas věnovat věcem, kde lze očekávat více přínosů.

    Jinak KDU-ČSL 21. ledna pořádá ideovou konferenci; bude zajímavé zjistit, zda se vůbec zabývala pro-life tématikou.

  6. Tomáš Beran napsal:

    Já Vám říkal, Ignáci, že jste tam na přízdobu….

  7. Teofil napsal:

    Od dob bratra Karase nebyl ve vrchu KDU ČSL žádný kdo by to chtěl dělat .A ten kdo to chtěl dělat , tak se dostal maximálně do nějaké komise ,která byla zřízená pro to, aby hloupý volič viděl že v KDU se dělá pro life politika.
    Ještě za Cyrila vyšlo nějaké usnesení ze v parlamentu se pro life politika vytahovat nebude.

  8. cinicius napsal:

    Ještě poznámka k námitkám ohledně toho, že jsem byl asi příliš radikální: http://aktualityhvezd.wordpress.com/2012/01/18/k-memu-udajnemu-radikalismu/

  9. VlaM napsal:

    A já hlupák vždycky myslel, že ve standardním případě, t.j. když těhotenství od sameho počátku probíhá normálně, nemá tématika pro-life s medicínou mnoho společného.

Napsat komentář

