Největší slabiny „pokoncilní církve“

Dnes jsem narazil na Facebooku na zajímavý plakátek, který nádherným a výstižným způsobem shrnuje největší problém a největší selhání „moderní pokoncilní církve“. Na plakátku můžete vidět jednoho sympaticky vypadajícího teenagera a u něj napsán tento vzkaz:

Vyrůstal jsem v rodině, která trávila hodinu týdně v kostele. Nyní jsem na vysoké škole a učí mne lidé, kteří věnovali roky svého života usilovnému studiu toho, jak co nejdůkladněji zničit vše, co jsem se během té hodiny týdně naučil…

Plakátek má vysvětlovat tragickou situaci mnoha křesťanských rodin a z ních pocházejících dětí v USA, ale lze jej vztáhnout na celou západní civilizaci, včetně naší země. Ještě nikdy nebyla situace výchovy nových generací křesťanů tak zoufalá. Výuka ve státních školách na Západě je již téměř všude založena na s křesťanstvím naprosto neslučitelných ideologiích, takže to, co říká druhá část zprávy plakátku, je fakticky jejich přesný popis, v ničem nepřehánějící. Co hůř, mnoho katolických škol je na tom téměř stejně.

Studium na takovýchto školách představuje nepochybně významné ohrožení víry studentů. A to tím spíše, že její základy jsou často velmi chabé. Může hodina týdně v kostele, doplněná případně další hodinou náboženství, v níž je výuka až příliš často na tak zoufalé úrovni, že představuje spíše další ohrožení víry, čelit převaze zkušeností i vzdělání? Sama o sobě jen velmi těžko. Víra zvyková, občasná a plytká se proto za těchto podmínek velice snadno zhroutí. Zejména když ji pak dorazí moderní kněží, kteří v kostele i „ekumenických spolčách“ neustále dávají svým ovečkám najevo, že mít tu správnou víru není zas až tak důležité, že těžké hříchy často nejsou tak těžké a že spasen bude (skoro) každý.

Jaké je řešení? Je třeba žít vírou a předávat ji svým dětem. Je třeba studovat svou víru a vzdělávat se v ní, od mládí až po smrt. A je třeba řádně zvážit, kde a s kým budou děti studovat a vzdělávat se. Zanedbat cokoliv z toho je strašný hřích a zločin na dítěti a jeho duši.

Ignác Pospíšil

Advertisements

50 Responses to Největší slabiny „pokoncilní církve“

  1. Immanuel Trafikant napsal:

    Citovaný text z Facebooku jakož i celý příspěvek, je postaven na chybném předpokladu, že se dá víra naučit.

    • cinicius napsal:

      Víra se dá a má předat… A mnoho o ní se dá naučit a je třeba se o ní naučit…

      • Immanuel Trafikant napsal:

        Domnívám se záměna víry za učenost představuje poměrně zásadní problém. Sama o sobě návštěva hodin náboženství a teologických kurzů nikomu víru nepřidá je to jen doplněk k víře již existující. Některé věci se nedají nastudovat.

        „Velebím tě, Otče, Pane nebes i země, že jsi tyto věci skryl před moudrými a rozumnými, a zjevil jsi je maličkým“

      • cinicius napsal:

        Ale článek nic takového nezaměňuje… :-) Ale vzdělání ve víře víru upevňuje a navíc je od víry neoddělitelné. Protože kdo svou víru bere vážně, ten se v ní vzdělává, protože chápe, že je to jeho povinnost. Co je to za víru, u níž se člověk vůbec nezajímá o to praktické, co z ní plyne?

      • antal89 napsal:

        Vzhledem k tomu, že je pravdou víry, že Boha lze poznat také i jen pouhým rozumem, tak je nutné se o něm, jeho zjevení a všem, co o něm ve své malosti víme učit, protože mnoho věcí a skutečností není mnohdy katolikům jasné. Je to podobné jako v každém pozemském vztahu – těžko jej bude moci mít, když nebudete toho druhého poznávat a učit se tomu, jaký je jeho pohled na svět, přístup k životu apod. V církvi máme tu výhodu, že na to poznávání nejsme sami a pomáhá nám v něm učitelský úřad (Magisterium).

      • Immanuel Trafikant napsal:

        ad antal89: Kterou pravdu víry máte na mysli?

        ad cinicus: Je tedy víra plodem vzdělání, nebo touha po vzdělání plodem víry?

      • cinicius napsal:

        Vzdělání ve víře posiluje víru a učí nás, jak víru žít. Víra sama pak vyžaduje a vede člověka, aby se ve své víře dál vzdělával, protože ví, že to k řádnému žití víry potřebuje…

    • nino napsal:

      Immanuel, rodic ma povinnost voci Bohu, napriklad i urobit vsetko pre to, aby predal vieru svojim detom.
      Vlastne je to i najvacsie dobro, co moze pre ne urobit. Vela rodicov sa dnes obetuje pre svoje deti, aby im dali to najlepsie po materialnej stranke, ale zabudaju casto na to najdolezitejsie, vecnu spasu. Cize je to nielen povinnost voci Bohu, ale i zavazok lasky k detom.
      Rodic je autorita, rovnako ako kral, ktory ma povinnost viest poddanych k Bohu a mravnosti, tak i rodic ma svoje povinnosti, ktorych sa nemoze zriect.

      • Immanuel Trafikant napsal:

        souhlasím, jen si myslím, že víru nelze předat vzděláním. Víra není naučená. Před ji lze spíše osobním příkladem, což je nepochybně velmi těžké.

      • Petra Bézová napsal:

        Může mi někdo odpovědět na otázku, zda není samotná víra vlastně rozhodnutím člověka uvěřit? Je mnoho ateistů, kteří ví o víře mnoho, ale nechtějí věřit, nebo nemohou? Podle mě je víra vlastně rozhodnutí člověka žít podle řádu, který určuje Bůh. Člověk to nemusí akceptovat, je to na něm.

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Ad Petra Bézová. Nestačí jen rozhodnutí uvěřit, ještě tu musí být milost Boží. V barokním umění se to někdy zobrazovalo embematem, kdy člověk, který chce věřit, přináší svíci, ale tu zapaluje Bůh (ruka drží svíci a ruka Boží ji zapaluje). Obojí je potřeba. Lidské vůle i milosti Boží. To je katolická nauka. Heretici zdůrazňují a přehánějí tu jednu, tu druhou stranu.

      • Petra Bézová napsal:

        Děkuji. Ještě by mě zajímalo- Bůh ale svou milost určitě nikomu neodpírá, takže často asi bude spíš chyba na naší straně, lidé nehledají a myslí si, že pravda je jejich majetkem. Je to správně?

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Petro Bézová: Tohle je již otázka pro teologa, já jsem jen amatér. Mohu Ti napsat jen svůj názor, přičemž se mohu mýlit. Domnívám se, že jistá míra predestinace (která byla zdůrazněna a přehnána zvláště kalvinisty) víry či ne-víry existuje. Ale jak, kdy a v jaké míře, to je tajemství. Z Písma ale víme, že existuje něco jako požehnání rodu či naopak… Na druhé straně Pán Ježíš řekl: kdo prosí, bude mu dáno…klepejte a bude vám otevřeno…

      • Petra Bézová napsal:

        Díky, Lukáši, myslím, že mi to stačí.

  2. nino napsal:

    Velmi vystizne, dnes je proste katolicka identita a to i tzv. katolickych skol u nas tak znicena, ze vlastne neplnia ziaden svoj ucel.
    Je fajn, ze napriklad vo Francuzsku je mnozstvo katolickych skol v sprave Bratstva sv. Pia X., tam myslim je vysoky predpoklad spravnejsej a zdravsej formacie mladeze.
    Pretoze darmo budu mat katolici viac deti, ked tie sa nasledne stanu len nastrojmi modernej prevladajucej masinerie.
    Tu kedysi Cirkev odvazne plnila svoju funkciu. Napriklad varovala pred citanim nekatolickej tlace, za Pia X. duchovni mohli si predplacat len katolicky angazovanu tlac.
    No, a dnes? U nas arcibiskup Bezak na festivale Pohoda tvrdil, ze cital pomerne silne antikatolicky, liberalny dennik Sme, s niecim tam v clanku suhlasil, s niecim nie- pritom ziadne varovanie mladezi, odsudenie tohto dennika, nic.
    Co sa stane s vierou mladych, ked sa neskor dostanu do ruk roznych Bezakov, Halikov a Srholcov zial neni tazke predpokladat…

    • honzah napsal:

      Jenže spousta dospělých antiklerikálů zavrhlo víru na základě zkušenosti s předkoncilními katolíky, co si budeme nalhávat.

      Katecheté s rákoskou a matky rodu mlátící šestnáctiletou dceru řemenem před spolužáky a souložící potmě přes noční košili u nás patří do rodinného povědomí.

      Snad je tradiční mše opravdu hlubší, ale nevšiml jsem si, že by třeba na dominikánských mších u sv. Jiljí nějak kostel praskal v základech.

      A předpoklad, že dítě se na základě četby výhradně Světla a Te Deum stane nadšeným a hrdým křesťanem, je také dost troufalý.

      • nino napsal:

        No neviem, myslim, ze viac zavrhnuti viery nez podobne predkoncilove legendy a rozpravky prinieslo napriklad pokoncilove zneuzivanie deti, tymi najpokrokovejsimi, najosvietenejsimi a najtolerantnejsimi knazmi a biskupmi, v niektorych krajinach dosiahlo pomaly systematickych rozmerov. A to bola tvrda realita, zial.
        ..
        Tradicna omsa formuje- formuje k vnimaniu hierarchie, usporiadaniu myslenia, mystiky, hodnot a k spravnemu chapaniu pravd viery. Ci praska v zakladoch neviem, vela ludi nevie ani ze nieco take existuje, myslim, ze vacsina populacie pocula o tradicii maximalne pri ,,kauze Williamson“ v mediach, aj to tendencne a hystericky. Vela ludi je v kostoloch priamo ockovanych k podvedomemu odporu ku vsetkemu spojenemu s tradicou, mnohi ludia su aj zastrasovani.
        Kazdopadne je fakt, ze navstevnost tridentu stabilne narasta, na rozdiel od Nom-u a hlavne u mladej generacie- a tvrdim, ze i na kvalite to je vidiet.
        ..
        A k citaniu- to, co clovek cita, to ho formuje. To je nepopieratelny fakt, ktory plati, ak nie u kazdeho, tak u 90% ludi urcite.
        Sv. Maximilian Kolbe o zlom vplyve skazenej tlace:
        http://www.tedeum.cz/4_2009/svmaxmilian_proti_spatnemu_tisku_042009.htm
        Velmi trefne, dnes mozno aktualnejsie nez vtedy.
        ..
        Manipulacie, vytvaranie vyrtualnej reality a formovanie verejnej mienky (uz nie informovanie) je dnes hlavnym poslanim tzv. nezavislych medii, co si tiez budeme nahovarat, a ich manipulacie su dnes uz na takej urovni, ze malokto z beznych ludi ich dokaze vobec odhalit.

      • Teofil napsal:

        Antiklerikáli ponechme jejich bohu a starejme se o svou Víru. S článkem se stotožňuji.

      • cinicius napsal:

        Ty první dva odstavce jsou trochu mimo téma, což si nejspíš sám uvědomujete…

        Pokud jde o tradiční mše oficiální i neoficiální, myslím, že křivka jejich celkové návštěvnosti kráčí dobrým směrem. Ale taky je to trošku poznámka mimo téma…

        K tomu, aby se někdo stal nadšeným a hrdým křesťanem, nestačí četba sebelepší literatury, sebelepších novin. Určitá četba ale může položit základy pro to, aby se takovým křesťanem stal, určitá četba ty předpoklady podminovává a určitá, přiznejme si, je s vírou neslučitelná. A je třeba rozdíl, když dítě čte Milujte se!, když čte In! a když čte nějaké Bravíčko. I když ani ten první časopis není ideální. Stejně tak je poměrně zásadní rozdíl mezi pravidelným čtením Te Dea a Světla na straně jedné, Katolického týdeníku na straně druhé, MF Dnes na straně třetí a Blesku na straně čtvrté.

      • Immanuel Trafikant napsal:

        Teofile, nemyslíš, že by nám měla ležet na srdci také starost o nesmrtelné duše antiklerikálů? Myslím si, že bychom si měli dávat pozor na to, aby právě naše chování nebylo důvodem k jejich anti- postoji.

      • honzah napsal:

        Pravda je takova, ze vekovy prumer na tradicni liturgii je pozoruhodne nizky, proti tomu zadna namitka.

      • Hamish napsal:

        Lépe přestřelit, než nedostrelit.

      • ploci napsal:

        Je třeba mnohem více rákosek a řemenů. I když je pravda, že šestnáctiletá dcera by neměla mít daleko k vdavkám a výchově vlastních dětí, to o spolužácích nechápu, číst a psát se naučí žena v obecné škole a vše pro vedení domácnosti pak doma.

      • cinicius napsal:

        Pokud se tím snažíte naznačit, že žena by měla být vzdělávána jen na úrovni obecné školy, tak to s Vámi nemohu souhlasit…

      • Teofil napsal:

        pro trafikant 1. Korintským 5,1-5

      • ploci napsal:

        Cinicie, ne tak obecně. Samozřejmě žena, která bude povolána k řeholnímu životu může dosáhnout vysokého stupně vzdělání v teologii, možná pro vetší slávu boží i v jiných oborech. Samozřejmě chápu, že někteří vzdělaní muži chtějí ženu s rozhledem, ovšem vzdělání je mnohdy jako jed, potlačuje poslušnost a věrnost a podporuje drzost a tzv. „asertivitu“ vůči autoritám s manželem na prvním místě. Trvám ovšem na tom, že je naprosto nepřijatelné, aby ženy navštěvovaly zbytečně vzdělávací zařízení a byly tak velkými dětmi, když mohou a mají být dávno vdané.

      • cinicius napsal:

        Jen špatné vzdělání je jako jed. Dobré vzdělání je dobré a rozhodně se nijak nevylučuje s manželstvím. Naopak, pro dnešní matky je dvakrát důležité, aby jejich děti odcházely do nepřátelského školství co nejpozději a co nejlépe připraveny.

      • Petra Bézová napsal:

        Nechci se míchat do vašich názorů ohledně žen, jen poznámka na okraj, která dává za pravdu plocimu. Opravdu znám hodně žen vzdělaných, které mají neuvěřitelné problémy v manželství, a zase ženy málo vzdělané ale velmi obětavé, které se pro manžela a děti snaží vytvořit krásný domov založený na vztazích. Pro ženu je mnohem větším kázáním zbožný a rozumný muž, než mnoho vědomostí, které chce pak uplatnit ve vztahu k manželovi a ve výchově.

      • ploci napsal:

        Dobrého stačí málo, Cinicie. A i mimořádně vzdělané, které splňují ideál křesťanské ženy, jsou výjimkou potvrzující pravidlo. Výjimkou, která si zaslouží úctu a obdiv, ale stále výjimkou.

      • cinicius napsal:

        Já byh řekl, že dnes jsou výjimkou, u mužů i žen a bez ohledu na vzdělání, už jedinci, co jsou ochotni uznat křesťanský ideál.

    • honzah napsal:

      Jinak ten pluralis dehonestans (množné číslo hanobící) bych přenechal ,,Kojzarům a Uzlům´´, leč proti gustu žádný dišputát :-D

    • Ondřej Kolář napsal:

      Myslím, že žít v katolickém integrismu ostrova obklopeného divočinou označenou nápisem HIC SUNT LEONES, není tou nejsprávnější cestou současnosti. Buďme stateční ve víře jako Ježíš i apoštolové, kteří se pohybovali ve světě mnohdy obrácenému proti nim, ale neuzavírali se před ním. Dokonce Pavel jako by bral v potaz římské náboženství, které respektoval, ale přesto obhajoval Ježíšovu pravou Cestu.

      • cinicius napsal:

        Ježíš, apoštolové i prvotní církev se ale světu nikdy neotvírali! Otevírali se pouze DO SVĚTA!!

      • :) napsal:

        Přestaňte už prosím s protestanty a modernisty překrucovat Písmo a sv. Pavla dle vaší libovůle – je to ohrané a trapné. Sv. Pavel římské náboženství rozhodně nerespektoval. Jenomže to byste musel číst pořádně jeho epištoly, ne papouškovat to, co řekli druzí chybně o jednom verši, čímž pouze dokázali vlastní neschopnost porozumět textu…

  3. Hamish napsal:

    Ale to je komická situace :)
    Immanuel kritizuje ty, kdož tvrdí, ze víře nelze naučit. Přitom sám cituje text Písma, který viru charakterizuje, učí ji správně uchopit.
    Trafika bude opravdu vhodnejsim mistem k prezentaci vašich nesmyslných teorii.
    Víra je jistě dar, který se dostane tomu, kdo o něj prosí. Ovšem obsahu viry je nutné se učit. Proto nám Pan Bůh dal Zjevení (Písmo a Tradici).

  4. R.S. napsal:

    Člověk resp. rodiče mají udělat jistě pro své děti mnoho, aby mohly růst ve víře. Ale je třeba si připomenout slova katechismu, že víra je dar. (Lze na ni vztáhnout Kristova slova apoštolům: „Ne vy jste si vyvolili mě, ale já si vyvolil vás.“).
    Další věcí je, že nemůžeme odsuzovat nevěřící kolem sebe, protože mnozí neměli možnost seznámit se s katolickou naukou, či katolickým knězem.

    • Hamish napsal:

      Jistě. Ona je Církev v podzemí, není ji vidět.
      To jsou, s prominutím, pindy.
      Každý ma možnost se o Cirkvi a Kristu dozvědět, co je třeba.
      Nechtějí, jejich volba.
      Druhou věci je přítomnost deformovane nauky modernismu v pokoncilnich strukturách.
      Ale k samotné existenci Boží lze dojít pouhým rozumem.

      • R.S. napsal:

        Nejsou to pindy. Sám jsem před lety mluvil s jedním člověkem co byl pokřtěn v „podzemní“ církvi a byl šťasten. Když předtím žádal o křest na faře, tak jeho příprava spočívala ve zpěvu stupidních mládežnických písniček a hraní fotbalu.
        Navíc zde může být morální překážka: Informace o církvi podpořená arogancí některých duchovních působí spíše kontraproduktivně. K existenci Boží lze zajisté dojít pouhým rozumem- to je dogma, ale tak jako může být spasen ten kdo neměl možnost se o církvi dozvědět, např. divoch v pralese, kam ještě nezavítal misionář, tak to může být paradoxně i v Evropě, kde není překážka vzdálenosti, ale může být překážka morální. Vidí-li takový člověk naduté církevní hodnostáře v drahých zahraničních vozech, kněze, kteří jen drnkají na kytaru a ve zprávách slyší o údajné celkové zvrhlosti kléru, pak je opravdu velmi těžko hledat.

      • Pan Contras napsal:

        Pořád ještě navíc žijí lidé, kterým vadí, že se kolem tradice rojí až příliš kryptonácků halících se do zbožnosti a monarchismu.

        Klepnu na odkaz R.S. a i hned vidím, že se jedná o další propagaci spolku „střelců“, kterým by měla být udělena cena Emanuela Moravce, odporného zrádce. Taktéž pravoslavná sekta je s nimi jistě spokojena.

        http://strelci.webnode.cz/album/fotogalerie/#img-1216-jpg

  5. Ivan František napsal:

    Pane Pospíšile,souhlasím s vámi.hovořím-li s moderními praktikujícími katolíky o falšování pravé víry,odvětí mi povětšinou,že takhle je to pro ně pohodlnější a veškerou zodpovědnost za stav své duše přenesou na duchovního toho kterého kostela a současnou hierarchii.Ti starší sice pamatují latinskou mši,ale nyní je to prý lepší a těm jemným nuancím v konsekračních formulí nevěnují pozornost.Mladším zase vyhovuje jistá „změkčilost“ víry a jsou doslova „kontaminováni“ modernistickou filosofií.Jsou to ti mladí, kteří jsou převodní pákou pokoncilních prelátů.Bohužel,lidi si neuvědomují, že jistou zodpovědnost před Pánem Bohem mají i oni sami a že nemohou přenášez zodpovědnost za stav své duše na heretické duchovní.Duchovní zase si neuvědomují kolik duší je věčně zatraceno právě kvůli nim a jsou tak rovni vrahům.

    • Lukáš Biskupický napsal:

      V podstatě u nás došlo k plíživé reformaci, která zasáhla laiky i klérus, podobně jako v 16. století.

    • Radomír napsal:

      Byl to sám sv. papež Pius X., který napsal, že „neznalost katechismu je neznalostí samotného Krista“. Samozřejmě, že víra nejsou pouze vědomosti, víme přece, že víra je milost, kterou však může získat každý, kdo nemá zatvrzelé srdce. S vírou je spjata láska ke Kristu – a kdo miluje, snaží se předmět své lásky co nejlépe poznat. A kde poznám Krista než právě v nauce Církve? Jenže pozoruji, že u značné části katolické mládeže není žádný zájem o „poznávání“ Krista, tj. o vzdělávání se ve víře. Raději budou ve spolču brnkat na kytaru a prožívat, jak je jim spolu dobře. Velmi se obávám o budoucnost takové „víry“, která nemá absolutně žádné základy, proto není divu, že mnoho těchto mladých při nejbližším otřesu odpadá. Je neštěstím, že mnoho duchovních právě takovou povrchní „víru“ podporuje, je to trend i na církevních školách. Ti mladí hlubšího založení, jimž toto nevyhovuje a bytostně cítí, že tady hodně chybí, jdou potom k Tradici, proto je u ní taková převaha mladé krve.

      • Immanuel Trafikant napsal:

        Myslím si, že mládež má mnohdy problematický vztah ke vzdělávání jako takovému. To může být problém. Nicméně pokud prožívají jak je jim spolu dobře, může to být také poznáváním Krista. Nemyslíte?

  6. karmelita napsal:

    Ad LB – ano, přesně, což by ovšem chtělo opět něco jako další tridentský koncil! Zjednat v tom jasno a pořádek. Obávám se však, že touto cestou to nepůjde – kdyby už pro nic jiného, tak z obav z nového rozdělení křesťanstva…

    • nino napsal:

      Naozaj, nejasnosti su dovodom zmatkov, nie nadarmo Pan prikazal, aby nasa rec bola ,,ano,ano,nie,nie“.
      Zrovna dneska som pozeral kusok kazne otca biskupa Fellaya v Brne, tam je velmi krasne, ako dokaze jasne a jednoznacne hovorit o katolickej nauke ohladom Cirkvi:

  7. o pokoncilním smradu - střípky napsal:

    Zajímavá sonda do dějin „pokoncilní reality“;). Vypadá to sice, zčásti, že „autorovo přání otcem myšlenky“….

    Dle mého, ale potvrzuje nutnost „učení kontinuity“. Autor svérázně rozděluje teology (zřejmě jde o americkou sondu) na nejstarší generaci, „koncilníky“ a generaci pokoncilní. Otřesná byla, dle jeho patrně zvláště část generace 1943-1960….

    Pokud někdo chce pochopit, co básník toužil říci, uvidí, jaké hrůze Církev ušla, v jaké – (překonatelné) -krizi se nachází, a uvidí i záblesky naděje. (

    Nejde jen o výrok „Od papeže začala vycházet rozhodnutí v rozporu s koncilním duchem,“ napsal P. Hodgens. „Kněžský celibát, třebaže byl hodně diskutovaný, byl znovu prosazen papežem Pavlem VI. v roce 1967 bez možnosti diskuse. Encyklika Humanae Vitae z roku 1968 pak představovala obrovské zklamání. Většina z nás se s tím nikdy nesmířila. Pavel VI. zároveň začal jmenovat biskupy, kteří nesouhlasili s étosem koncilu. … Celý vývoj tímhle směrem byl demoralizující.“)

    NE! – to byla kotva pravdy, Duch Svatý neopustil sv. otce v době katastrofy….

    Kdyby toto, co je zde uváděno, korespondovalo s realitou, tak na „ducha koncilu“ třeba snad vzíti exorcismus (možná by stačilo otevřít okno a pustit dovnitř kyslík)….)

    Bože, žehnej „obratu v Církvi“!!!!

    http://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=3941

    Pax

    Jan

  8. Perličky ze dna napsal:

    Citace z článku (

    „Ačkoliv docházelo během koncilních jednání k názorovým třenicím a sporům,“ vysvětluje P. Reese, „člověk měl pocit, že historie je na straně zastánců otevírání církve světu, že směřujeme vpřed, že se to snad ani nedá zastavit a že se situace v církvi bude lepšit rok od roku. To všechno se ale téměř kompletně zastavilo s nástupem Jana Pavla II., který neviděl jako to nejdůležitější koncilního ducha, ale zejména dokumenty z koncilu vzešlé.“

    Zlatý blahoslavený Jan Pavel II., že tak učinil!!!

    Z kněží povolaných a posvěcených Bohem jsme se změnili v duchovní vůdce povolané a vysvěcené církví – lidem Božím. Jsme kněží Gaudium et Spes,“ napsal P. Hodgens . Co to má co dělat s „Gaudium et spes? (tedy s radostí a a nadějí?)

    (na místo Boha se stále více dere..člověk.) „boží lid, to chce klid“???. Bože, daruj nám svaté kněze..povolané plně od Tebe..

    Mělo by se více, než snad nejasný výraz „Boží lid“, říkat „Corpus Christi Mysticum“….

    Pax

    Jan

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: