RRTV jako banda sprosťáků

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dostala po olympijských hrách desítky stížností od diváků, kterým se nezdálo umístění reklamních spotů propagujících prostředek na povzbuzení erekce. Odpověď, kterou tito diváci dostali, šokuje nejen svojí hloupostí, ale rovněž i nehorázností a sprostotou.

V prvé řadě RRTV stížnosti odmítla s odůvodněním, že jednak nešlo o reklamní spoty, ale o sponzorské vzkazy, díky čemuž se prý omezení cílené na reklamu na toto nevztahují, jednak prostředek na povzbuzení erekce prý nemůže být erotickým výrobkem, protože je doplňkem stravy. RRTV rovněž ujistila, že „propagace doplňku stravy podporujícího erektilní funkce nelze považovat a priori za rozpornou s dobrými mravy“ – s čímž snad lze souhlasit, ovšem stížnosti přece mířily na časové umístění této propagace – a jeho nezávadnost by se už z hlediska dobrých mravů obhajovala mnohem hůř.

Člověk, který si onen tzv. právní rozbor přečte, se jen těžko zbaví dojmu, že jej psal dokonalý blbec. Případně notně bezcharakterní a nepříliš schopný právník ve službách ČT. Nicméně i kdybych připustil, že to neuvěřitelné kroucení se mezi paragrafy je logicky v pořádku a odpovídá reálnému stavu naší legislativy, která umožňuje podobnými triky legálně proklouznout s reklamou na erekci podporující prostředky do takového času, nic z toho nemůže omluvit text, který se objevil v závěru odpovědi a který nemohu chápat jinak než jako vrchol sprostoty a úmyslné urážení stěžujících si diváků.

Cituji doslova:

Na základě dopisové odezvy, kterou sponzorské vzkazy vyvolaly, je nutno usuzovat, že někteří rodiče by uvítali, kdyby se reklamy na podobné prostředky ve vysílání vůbec nevyskytovaly. Vadí jim, pokud se děti ptají, k čemu slouží nabízený produkt, co je to erekce apod. Stejný problém mívají rodiče například i s reklamami na dámské vložky. Je však nutné konstatovat, že problémem v tomto kontextu není ani tak propagace těchto produktů jako neschopnost rodičů hovořit s dětmi o choulostivých tématech. Řešením je naučit se s dětmi vhodně komunikovat i o citlivých, nicméně přirozených, otázkách vhodnou a pro děti srozumitelnou formou.

Tedy pokud máte pocit, že reklamy na prostředky povzbuzující erekci by neměly být umísťovány do doby, kdy televizi sledují děti, jste podle RRTV neschopný puritánský rodič, co neumí s dětmi mluvit o sexualitě – což vám taky tento orgán s radostí a bez obalu sdělí.

Co dodat? RRTV je volena poslanci. Je orgánem, který má sloužit této zemi a jejím občanům. Rozhodně tu není od toho, aby občany takovýmto způsobem urážela – i kdyby snad měla pravdu. V tomto případě ale rada pravdu nemá a navíc uráží občany, kteří se „provinili“ jen tím, že jsou mravně vyspělejší než ona sama.

Ignác Pospíšil

15 Responses to RRTV jako banda sprosťáků

  1. cinicius píše:

    Vyšlo i na autorově blogu, kde lze příspěvek podpořit kliknutím: http://ignacpospisil.blog.idnes.cz/c/286360/RRTV-jako-banda-sprostaku.html

  2. Michal píše:

    Stejná reklama běžela i při hokejovém mistrovství světa, a jednou se objevila se při rekapitulaci nejtvrdších osobních soubojů v utkání. Tato kombinace by musela vyhrát soutěž „Alternativní sexistické prasátečko“.

  3. petrph píše:

    Víte, smutné je že RRTV má pravdu. Je to pouze doplněk stravy, který se pouze vydává za prostředek na povzbuzení erekce. To se pozná snadno -skutečně funkční prostředky na povzbuzená erekce jsou pouze na lékařský předpis..
    Bohužel nevím-a na to jste se asi RRTV neptal, zda může ČT vysílat reklamy (či sponzorské vzkazy), o nichž ví (nebo by měla vědět), že jde o podvod…

    • cinicius píše:

      Já se RRTV neptal na nic – už protože televizi téměř nesleduju a olympiádu taky ne, takže jsem spot ani neviděl… Jinak otázka, zda Clavin je či není doplněk stravy, je pro článek zcela nepodstatná… I když chápu, že v jiném smyslu může být zajímavá a důležitá.

      • Teni píše:

        Tak to se tedy divím, že to tak hlasitě kritizujete, když jste inkriminovaný spot ani neviděl. On totiž není – aspoň pro mě – problém v tom, že by se v TV dětem vysílala reklama na „prostředek na povzbuzení erekce“, ale to, jaká ta reklama je (nevkusná a nemravná). Přece kdyby to byla reklama na, řekněme, prací prášek, tak by to z ní vkusnou a mravnou reklamu neudělalo. I reklama na takový produkt se dá udělat vkusně a rozumně. A v takovém případě by měla RRTV pravdu. Jenže RRTV pravdu nemá, jelikož onen spot (teda ono jich bylo víc) byl nevkusný a nemravný. Má-li na to kdo chuť, lze zhlédnout zde: http://www.tvspoty.cz/clavin-sexualnim-dablem-i-muzem-hned/.

        Samozřejmě by se dalo s RRTV diskutovat také o „přirozenosti“ používání takových přípravků, ale to by možná bylo „pod jejich úroveň rozlišování“.

      • cinicius píše:

        @Teni: Řešil jsem obecně samotnou vhodnost reklamy na prostředek podporující erekci při dané příležitosti, ne její konkrétní podobu. Domnívám se totiž, že už to je poměrně zásadní problém. A pak jsem řešil hloupost a sprostotu odpovědi RRTV – a ujišťuji Vás, že tu jsem si přečetl několikrát.

      • jjstodola píše:

        No, já taky televizi nesleduji, ale na OH jsem se občas díval, když jsem měl o prázdninách čas. V reklamě vystupoval člověk, který působí jako dokonalý tlumič vášně – samozvaný odborník na sexualitu Radim Uzel. Jsem přesvědčen, že asociace „Uzel – přípravek na erekci“ je schopen v mužích dokonale blokovat případné pozitivní účinky daného přípavku.

      • Mirek píše:

        Proč samozvaný? Spíš zvaný jinými: odborníky, co mu dali ty atestace, veřejností apod… ne?

  4. Froggy píše:

    Ještě, že jsme doma zrušili televizi :-) V dnešní době je to stejně přežitek. Ale pravda je, že daná reklama se zobrazuje i na internetu – a jsou zde i horší. Ale ať žije AdBlock.

  5. Psychor píše:

    Jestli se tu nachází některý z rodičů, kteří se domnívají, že ten spot mohl ohrozit jejich děti, mohl by mi prosím vysvětlit, jak? Přišel mi poměrně nevkusný, ale to je bohužel v televizním vysílání skoro vše, i proto televizi nesleduji a moje děti ji sledovat taktéž – aspoň doma :) – nebudou. Ovšem nepřišel jsem na to, jak by je mohl ohrozit, mladí chlapci s erekcí rozhodně problémy nemají, takže jim ten spot připadne spíše trapný až směšný, protože je o sexu těch „páprdů“, určitě pro ně není nikterak návodný. Neumím si představit, jak by mohl vést k promiskuitnímu chování nebo jinému negativnímu sexuálnímu chování mladistvých.

    • jjstodola píše:

      Jak by mohl ohrozit děti? Představte si, že vychováváte dítě s epilepsií. Dovolíte mu, aby se podívalo na atletiku. V přestávce zahlédne Uzla a dostane epileptický záchvat. Atd.

  6. antal89 píše:

    A to je v RRTV i katolický kněz. Chce se mi blít.

  7. […] Ředitel ČT Petr Dvořák oznámil, že na základě stížností diváků ČT nebude po dobu trvání mistrovství světa v hokeji vysílat reklamu na Clavin, prostředek na zkvalitnění erekce. Je to malé, leč přesto potěšující vítězství slušných lidí, zejména v kontextu neuvěřitelné arogance a sprosťáctví, kterou před dvěma lety odměnila podobné stížnosti diváků Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (vizte ZDE). […]

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

%d blogerům se to líbí: