Kronika Novus ordo

Zprzněný kostel v Letohradě

Český internet byl obohacen o nové katolické stránky Kronika Novus ordo. Stránky si kladou za cíl dokumentovat krizi církve a pokoncilní modernistické běsnění v České republice a na Slovensku a snad tím i trochu přispět k jeho omezení. Inspirována je již zavedenými polskými stránkami Kronika Novus Ordo.

V tuto chvíli toho na nich ještě nenajdeme mnoho – pouze stránku shrnující podobu a rozměr pokoncilní krize církve (ZDE), odkazy na několik slušných katolických stránek a otevírací příspěvek dokumentujicí hrůzné zprznění a znesvěcení kostela Nanebevzetí Panny Marie na Orlici v Letohradě letohradským farářem Václavem Vackem (ZDE, doporučuji jen silným a klidným povahám).

U tohoto případu stojí za zmínku, že letohradský farář tvrdí, že k otřesnému poničení kostela, které proběhlo v roce 2009, obdržel požehnání tehdejšího královéhradeckého biskupa Duky, který s tzv. „projektem rekonstrukce“ souhlasil. Jestlipak mu pan farář sdělil i skutečnost, že farníci budou rozdávat a konzumovat pohoštění uprostřed chrámové lodi? Vadilo by mu alespoň to?

Vraťme se ke stránkám: Jejich zakladatelé jim zřídili i stránku na facebooku, aby jejich fanouškům usnadnili jejich sledování.

Držím autorům palce a doufám, že jejich aktivita přispěje k tomu, že alespoň ta největší zvěrstva začnou narážet na problémy. Zároveň vyzývám čtenáře časopisu, aby v případě, že zjistí, že někdo plánuje zvěrstvo podobné svatokrádeže a obrazoborectví, jako můžeme vidět v Letohradu, neváhejte to dát světu vědět, třeba skrze KNO či DaH. Čím dříve takové plány vyjdou ve známost, tím větší je šance, že se s tím podaří něco udělat.

Ignác Pospíšil

 

Advertisements

50 Responses to Kronika Novus ordo

  1. topajík napsal:

    Prohlédnul jsem, okomentoval, jen jsem nepochopil odkazování z Kroniky na Traditio, které je zaujatě extrémistické. Ale jinak jedno velké Deo gratias za autory Kroniky. :-)

    • Hamish napsal:

      Fuj, fuj, ošklivé +Traditio+ :-D
      Vy nedokážete pochopit, že i to zlé fórum někomu třeba pomohlo, viďte?
      Smůla, je to tak. Zatímco zlí extrémisté na +Traditio+ dokáží druhé nasměrovat k Pravdě, vaše grafomanské velkohubé reakce zde nasměrují jen a pouze do osidel kompromisnických unavočáků. Svůj k svému :)

      • Petra Bézová napsal:

        Hamishi, a co tedy radíte? Když to podle Vás jde téměř všude od desíti k pěti, má vůbec smysl vyhledávat v naších krajích Tridentské mše a kněze FSSPX? Když sleduji, jaké jsou mezi vámi spory, mám velkou obavu, že modernisté v Církvi jsou lépe organizovaní a jejich šance přizpůsobovat si pravdu jsou větší, než vaše, kteří se Pravdě podřizujete. Co může obyčejný laik podle Vás dělat?

      • Michal Kretschmer napsal:

        Spory mezi tradicionalisty jsou také proto, že jsou to obvykle lidé, kterým záleží na pravdě. I když tradiionlisté se podřizují závazné nauce církve, tak je toho pořád dost, na co lze mít různé názory. Chyba je, že ty různosti v tom nepovinném se příliš vypichují a převádí na osobní napadání.

        Ad Petra: Hledejte kněze, kteří káží správnou nauku a slouží mši svatou tak, jak je třeba. Nevažte se na jeho osobní vlastnosti, abyste nebyla případně zklamána.

      • Pan Contras napsal:

        Ad Petra: řeším to tím, že

        a) chodím na východní obřad. Bohu díky za něj. Západ je v troskách.
        b) čtu katolické knihy.

      • topajík napsal:

        Pozoruhodný komentář. Východní obřad až u pana Eliáše snad…? Taková skepse v době, kdy se Liturgie všech věků slouží na tolika místech, že jsme v to v tak velké míře nedávno ani nedoufali a ještě jsme čekali, že se toho dožijí až naši vnuci…?

      • nino napsal:

        Contras, ja rad zajdem i na vychodny obrad, je krasny, a mam ho v laske a ucte, a som rad, ze ma dostojne miesto v katolickej Cirkvi, ktore mu pravom prnalezi, ale moji predkovia boli latinski krestania, a vzdy bude tridentsky obrad preto sucastou aj mojej identity a dedicstva, nielen viery, bez ohladu na upadok na Zapade.

      • Petra Bézová napsal:

        Ano, nino, plně souzním s Vaším názorem. Je třeba obnovit tu mši svatou, která utvářela naše předky.

  2. Renda napsal:

    Kdo je extremistický?

    • topajík napsal:

      Stačí kouknout na zdejší „reklamy“ v diskuzích (nejlépe o Una voce) – a je to naprosto jasné. :-) Sem to ale tahat určitě nebudeme, že ne? Víc na to odpovídat nebudu. A komu tato odpověď nestačí… smůla. ;-)

  3. Michal Kretschmer napsal:

    Bývám obvykle dost mírný, ale tentokrát musím jasně říci: Nechte si ty kecy o extremismu od cesty. Předpokládám, že nejste levičák, kteří takto nálepkují své odpůrce. Chcete-li něco kritisovat, tak užívejte podložených argumentů.

    Hlásím, že jsem extrémista, jak jsem již před několka roky napsal na http://www.zvedavec.org/komentare/2009/09/3288-jsem-extremista.htm?sort=datum .

    • topajík napsal:

      Já na hulvátství hulvátstvím nikdy neodpovídám. Těmi „kecy“ jste ale právě hodně klesl. Ale třeba to bylo tím (doufám, že ano), že jste ještě nečetl moji reakci u Una voce. Třeba změníte na mne názor. :-)

  4. solipso napsal:

    Topajík fakt dělá věci Una Voce službu! Pokud se Dan obklopuje takovýmito ukřivděnými chudáčky, pak jsem skoro v pokušení dát Hamishovi v této věci za pravdu.

    • topajík napsal:

      A který světec že Vám to radí nadávat těm, které neznáte? Já to nikde nenašel. :-)))

      • Hamish napsal:

        A který světec radí vám soudit četnost přijímání svátostí u druhých, které neznáte?
        Vyndejte si ten trám. Působíte krapet směšně…

      • topajík napsal:

        Vy neznáte Tomáše Akvinského?

  5. Strachkvas napsal:

    Když už se tu mluví o Vackovi. Na jeho mše na Orlici občas chodím, a ačkoliv s většinou toho, co říká, nesouhlasím, musím uznat, že mě ta jeho kázání i celebrace zaujme. Bohužel si nemohu za poslední dva roky vzpomenout na to, že by mě nějaká jiná mše taky bavila. Samozřejmě je mi jasné, že mše by měla sloužit nikoliv k zaujetí návštěvníků, ale k oslavě Boha, a je tedy primárně orientována dovnitř katolické církve, ale na druhou stranu, ať se snažím, jak se snažím, nevidím, že by církev nějak oslovovala většinu společnosti, tedy nekatolíky. Těm tedy nezbývá, pokud se chtějí seznámit s tím, co to církev je, zajít na mši. A naprostá většina mší je nesmírně nudných, zvláštní rituál a pak řeči, které se nedají poslouchat, když jde většinou o pohádky – takřka každý kostel – nebo metafyziku – třeba Halík. Vacek sice také občas mluví o Bohu, ale někdy přidá i o něco o životě, takže lidé skutečně poslouchají a přijdou. Narozdíl od jiných míst především v Čechách tedy v Letohradě do kostela zatím ještě chodit někdo bude. Takže pokud bude Vacek suspendován, jak by tradiční katolíci chtěli, brzy do těch kostelů budou chodit jenom oni. Asi si pak budou říkat, jak jsou skvělí, že vydrželi a že je za to Pán odmění, ale to si říká každá miniaturní sekta. Skutečný dopad na společnost už bude mít církev úplně nulový.

    Asi nemá smysl to sem psát, protože je jasné, že pokud mi někdo odpoví, bude to ve stylu: je třeba držet se Božích zákonů a autentické víry, i kdybych měl zůstat poslední katolík na světě. Jen bych chtěl dát najevo, že i po té, co jsem ztratil víru – mimochodem z velké části především díky tomuto blogu :) a článkům pana Pospíšila – existují mše, které mě zaujmou. Nejspíš si někdy zajdu na nějaký tradiční ritus, abych zjistil, o kolik je lepší než ten obvyklý.

    • cinicius napsal:

      Ad „Samozřejmě je mi jasné, že mše by měla sloužit nikoliv k zaujetí návštěvníků, ale k oslavě Boha, a je tedy primárně orientována dovnitř katolické církve, ale na druhou stranu, ať se snažím, jak se snažím, nevidím, že by církev nějak oslovovala většinu společnosti, tedy nekatolíky. Těm tedy nezbývá, pokud se chtějí seznámit s tím, co to církev je, zajít na mši. A naprostá většina mší je nesmírně nudných, zvláštní rituál a pak řeči, které se nedají poslouchat, když jde většinou o pohádky – takřka každý kostel – nebo metafyziku – třeba Halík.“

      Víte, problém je v tom, že mše není určena k nějakému bavení věřících a už vůbec ne k nějakému oslovování nevěřících. Ne nadarmo se mše původně dělila na tzv. mši katechumenů, na niž mohli chodit i čekatelé na křest – tedy ještě ne křesťané, ale už vírou dotčení – a zbytek mše, před jehož začátkem museli nepokřtění mši opustit.

      Pokud jde o poslední odstavec, dám vám radu – nechoďte ani na NOM, ani na tridentskou mši, jděte si do kina. Nevěřící, který má problém s „nudností bohoslužby“ a s tím, že kněz při kázání občas mluví o Bohu, se nikdy nemůže dotknout podstaty Mše, kterou je služba Bohu a setkání s Bohem, a tudíž by ji navštěvoval zcela zbytečně.

      • Albert napsal:

        Vidíte, Vy ho pošlete „někam“, ale já jsem přesvědčen, že Ježíš by udělal pravý opak než právě Vy.

      • cinicius napsal:

        Myslím, že ne. Ježíš přijímal všechny, co ho hledali, ale tento pán poměrně jasně řekl, že nehledá na Mši Boha (a tedy ani Krista), ale zábavu pro nevěřící. Je fér, říci mu, že hledá na špatném místě…

      • Albert napsal:

        Jasně to neřekl, podle mě hledá. Jenom k tomu nepoužívá formulky, jaké byste si přál. navíc slovo „zabavit“ neznamená jenom učinit/prožít zábavu, ale např. i upoutat pozornost, zaujmout.

      • topajík napsal:

        Koho nezaujme Bůh, nemůže ho zaujmout ani liturgie. Ta je bez Boha mrtvá. Zní to nelogicky?

    • Michal Kretschmer napsal:

      Napřed se musíte navrátit k víře, pak má teprve smysl účast na mši sv.

      Studujte katechimus, spisy sv. Tomáše a klasická díla katolické věrokuky, morálky atd., ovšem taková, která jste schopen chápat (to není urážka, každý máme své meze).

    • nino napsal:

      ,, za poslední dva roky vzpomenout na to, že by mě nějaká jiná mše taky bavila.“ Myslite, ze o tom je podstata omse, aby Vas bavila?
      ..ať se snažím, jak se snažím, nevidím, že by církev nějak oslovovala většinu společnosti, tedy nekatolíky. Těm tedy nezbývá, pokud se chtějí seznámit s tím, co to církev je, zajít na mši.“- podla mna dost skresleny pohlad, i ked je pravda, ze modernisticka hierarchia dnes misionarsku pracu nahradza lacnym nadbiehanim, nemyslim, zeby katolici ludi neoslovovali. Len si zobrete internet, napr. tieto stranky robia kus prace, podobne mnoho inych stranok, to nehovorim o tom, ze kazdy katoli posobi vo svojom okoli.
      Cize sv. omsa naozaj nie je primarne miesto na oslovovanie nekatolikov, i ked je jasne, ze krasa tridentskej liturgie dokaze oslovit, napr.:

      ,,Narozdíl od jiných míst především v Čechách tedy v Letohradě do kostela zatím ještě chodit někdo bude.“- len ci tam chodia katolici, vy ste priznal, ze nie ste katolik, ostatni zrejma tiez nebudu, lebo inak by sa asi len tak nepozerali na taku ,,premenu“.
      ,,Takže pokud bude Vacek suspendován..“ Suspendovany? Mozno by nebolo zle ho i exkomunikvat :) A to ,,barbarstvo“ napravit z vlastneho…

      • topajík napsal:

        „A to ,,barbarstvo” napravit z vlastneho…“
        Tohle píšu už hodně dlouho, kde je vhodná příležitost. Jenže – kde není vrchní autority, tam se nápravy nedočkáme, ač to je všechno pácháno (ať se to komu líbí nebo ne) proti závěrům DVK, který nikde přímo nedovolil destrukci posvátného prostoru. Ale zatím zůstává jen u diskuzí – co s tím prakticky, nino? Co na Slovensku? Taky tak zle jako tady, kdy jsou lidé tak otupení, že už neslyší na hlas dobrého Pastýře z tradiční liturgie?

      • nino napsal:

        DVK priamo neprikazoval destrukciu posvatneho priestoru, ale nepriamo k nej viedol velmi jasne, otvorenostou protestantizmu a jeho filozofii, ktorej sucastou je obrazoborectvo, otvorenostou a hlasanim prisposobenia sa modernej dekadentnsej dobe a premenlivym a povrchnym naladam ludu.
        A co prakticky? Neviem, podla mna kus prace v tomto, zachrane kostolov urobili stranky Duse a hvezdy, uz len tym, ze v ludoch pestuju zdrave a spravne ponatie chramov, liturgie a umenia, a tiez upozornuju na negativne trendy a udalosti.
        Podobne tieto nove stranky, myslim, ze je to skvely projekt.
        No, a u nas to je mozno este horsie, co sa tyka pristupu verejnosti k tomuto problemu, podla mna.

      • topajík napsal:

        Jistě – ale je to dobrý argument, když chce někdo horentně hlásat, že jedná podle dokumentů DVK, když likviduje oltář nebo posvátný prostor. Čiže pán Duka rozhodol v prípade Letohrada naisto proti DVK aj proti katolickej liturgii. (Nech má toho kludne viac „na krku“.)

      • MichalD napsal:

        Jen bych si dovolil připomenout, že kostel byl sice zničen za biskupa Duky, ale jeho úprava patrně vyhovuje i současnému biskupovi. J. E. bp. Vokál se tam dokonce nechal vyfotografovat s biřmovanci (viz http://goo.gl/xx1Jy) před blasfemickým obrazem, zakrývajícím původní oltář. Nevypadá, že by se v takovémto „liturgickém“ prostoru cítil nějak špatně, stejně tak že by mu nějak vadil kněz, flagrantně porušující (kromě jiného) předpisy o odívání, ani to, že tam liturgii doprovázela jakási (patrně folkrocková) kapela.

        Jestli se nepletu, tak letohradský interiér porušuje i vlastní NOM předpisy o liturgickém prostoru např. absencí ambonu (viz. např. http://goo.gl/U4jnn, kde „mimořádná lektorka“ čte z Písma na obětním stole). Ale tam se vůbec dějí věci, v kostele se běžně pořádají jakési akce s pitím vína a pojídáním chlebíčků, sv. přijímání podávají ženy, Nejsvětější Krev Našeho Pána je proměňována ve skleničce (made in Ikea nebo něco podobného) …

    • Pius napsal:

      Halík metafyziku?
      To sotva. Halík metafyziku nesnáší a pohrdá jí.

      Ke ztrátě víry – jste si jist, že to, co jste ztratil, byla víra? Podle mě není – při vší úctě – možné, aby člověk, který kdy měl katolickou víru, psal takové nesmysly.

      Víra je úkon rozumu a vůle za přispění milosti. Obviňovat z její ztráty p. Pospíšila je absurdní. Milost vám p. Pospíšil sebrat nemohl a za svůj rozum a vůli ručíte vy sám.

      • nino napsal:

        tiez mam ten pocit, zrejme neslo o stratu viery, ale skor zistenie, ze ju nema, comu sa ani nedivim pri pastoracii knazov v kravatach…

      • Strachkvas napsal:

        Je pravda, že pokud chápete metafyziku jako tomismus, Halík o něm moc nemluví. Metafyzikou jsem měl na mysli plané filosofování nezaložené na empirii nebo aspoň nějakém myšlenkovém experimentu.

        Těžko nějak zjistit, jestli jsem měl katolickou víru, v současnosti si myslím, že zatím ani neumíme přesně definovat pojem „víra“. Prostě jsem bez pochybností za pravdivá považoval katolická dogmata a morální zásady. Např. jsem skutečně sexuálně abstinoval až do svatby, i když to už jsem o víru už přišel. Ale prostě jsem to asi tak ze zvyku „dojel“. I teď chodím v neděli a o svátcích na mše, i když v naprosté většině případů se tam nudím. Jenom ke zpovědi jsem tedy přestal chodit, protože mi přijde nedůstojné vůči zpovídajícímu hrát, že jsem věřící.

        Pana Pospíšila neobviňuji, spíše mu děkuji, a myslel jsem to tak, že čtení tohoto blogu mě donutilo k zamyšlení, jestli je vážně toto moje víra.

    • nino napsal:

      Este ak mozem k zaveru prispevku zareagovat.
      ,,Asi si pak budou říkat, jak jsou skvělí, že vydrželi a že je za to Pán odmění, ale to si říká každá miniaturní sekta.“- no, a neni to tak spravne, ze do kostolov, na sv. omse budu chodit len katolici? To je asi tak, akoby moslimovia chceli chodit na nase omse, a pritom zostat moslimami, samozrejme, este by si upravili interier chramu, aby ich tam nic nevyrusovalo. Neni to podobne?
      Takym uvazovanim mozu ,,pokrokovi“ pani v kravatach, knazi, prerobit kostoly na krcmi, viete kolko ludi tym pritiahnu a oslovia?
      ,,Skutečný dopad na společnost už bude mít církev úplně nulový.“ Viete, dopad tisicky disciplinovanych tradicnych katolikov na spolocnost je daleko vacsi, nez mozno miliona dezorientovanych liberalnych pseudokatolikov- a ja mam dokonca obavy z toho, zeby vplyv knazov v kravatach na spolocnost bol vacsi- to vidim skor ako hrozbu, nez nieco pozitivne.
      ,,Jen bych chtěl dát najevo, že i po té, co jsem ztratil víru – mimochodem z velké části především díky tomuto blogu „- neni to skor tak, ze az vdaka tymto stranakm ste mozno zistil, ze ziadnu vieru ste nemal… kedze zabavne kazne dnesnych knazov v kravatach vacsinou neobsahuju nic, co by mohlo ,,posluchaca“ zatazit nejakou vyrusujucou pravdou?
      Musite sa vzdat modernistickych predsudkov, a zacat odznova… a zmenit hlavne svoje vychodiska, myslim, ze len navsteva tridentu nevyriesi Vas problem, ktorym su nespravne vychodiska, ale citanie tychto stranok Vas urcite posuva spravnym smerom, v tom vytrvajte, uz ste vdaka nim sa dozvedeli, ze nie ste veriaci, a tak konecne mozete zacat nieco robit preto, aby ste sa nim konecne stal.
      Mimochodom, krasa tridentskej liturgie, a Asperges me:

      I ked je jasne, ze ta tradicna liturgia neni zalozena na spolocenstve bez Boha, na predsedajucom a zabavacovi, na dobrej zabave, ale vyzaduje hlbsi pristup, co myslim asi nebude len tak jednoduche, pochopit tuto filozofiu, ak je clovek moc pod vplyvom inych, mozno povrchnejsich a ,,modernych“ postojov (i ked to stoji zato, vynasnazit sa o to), takze najskor, ak tam pojdete, odlozte tieto mylne postoje, potom lepsie pochopite tu liturgiu.

      • Michal Kretschmer napsal:

        Jeden z diskutujících tu napsal: „Koho nezaujme Bůh, nemůže ho zaujmout ani liturgie. Ta je bez Boha mrtvá. Zní to nelogicky?“ Ano, zní to logicky, pokud jde o náboženský obsah liturgie, neboť účast na ní předpokládá víru.

        Ale zejména tradiční liturgie, krása chrámového (nedevastovaného) prostoru, tradiční hudba (zejména gregoriánský chorál) mohou zaujmout i nevěřícího (nepíši zabavit). Jestli to může být pro něj vstupním bránou k tomu, aby se pak začal zajímat i o to, co ta liturgie atd. vyjadrřuje, nevím; snad ano.

    • Lenka napsal:

      Srdečně zdravím, když se Vám povede sehnat COKOLI od svatého Augustina – vřele doporučuji popřemýšlet o čteném, myslím, že najdete postupně odpovědi na své legitimní otázky. Nebojte se hledat u teologů a myslet. Na zdejší diskuse rezignujte. Lenka

      • topajík napsal:

        A můžete nám doporučit teology konkrétní?

      • Lenka napsal:

        Moje odpověď byla reakce na příspěvky pana Strachkvase, kterého tímto zdravím a věřím, že jeho hledání bude úspěšné.

      • topajík napsal:

        Pak mi tedy promiňte, že jsem se ptal. Dnes je totiž velká nouze o dobré teology a také takové hledám.

    • honzah napsal:

      Nepovažuji se za stoupence tradiční liturgie, i když se o ni poslední dobou trochu zajímám a občas svěřuji Bohu, aby mi žehnal k správnému pochopení těchto otázek.

      Jen bych podotkl, že s tou ,,modernizací Církve´´, po které zřejmě voláte, se to může přepísknout. Chodím často do jednoho kostela v menším městě, kněz je ve víře poměrně horlivý, biblicky zakotvený, s dobrými kázáními.

      Má velkou snahu přivést do kostela nové lidi, sám se aktivně nabízí se svátostí nemocných, chodí za dětmi na tábory a umí je zaujmout. Ale ve snaze být moderní jednou svolil k ,,rockové mši´´ – možná to mnozí dělali v dobrém vědomí, hodně se v tom angažoval varhaník, který jindy vrátil do kostela nějakou krásnou latinskou skladbu, nicméně z toho vylezlo něco podivného.

      Výhled na oltář zastíněn masou mládežníků, elektrické kytary, na melodii Metalliky (!) složené texty, které zaměňují Ježíše s Rambem (man of sorrow – man of sorrow), samozřejmě vše v angličtině (kterou babičky rozhodně neumějí lépe než latinu a my mladí stejně její výslovnost koníme), samozřejmě se z lidu skoro nikdo nepřidal, jen rozpačité úsměvy. Na konci nás ještě kněz vyzval, abychom ,,skvělým hudebníkům zatleskali´´, čímž vlastně přiznal pochybnost. Ano, návštěvnost byla vysoká, ale z těch ,,nových katolíků´´ už pak na klasický NOM přišel málokdo, pokud vůbec někdo. Takže je otázka, k čemu je takové přitažení lidí na chvíli a rozhodně ne na hlubinu.

      Pokud jde o tradiční mše, asi jsem příliš povrchní, aby mě to nějak oslovilo, ale příliš přemýšlivý, abych nad tím mávnul rukou. Pravda je taková, že na tradiční mši (3x za poslední rok) jsem pozoroval poměrně malou návštěvu, ale z hlediska věkového průměru zpravidla mladší než na NOMu. A to je dost zajímavé.

      • topajík napsal:

        …spíš bych na NOM čekal chorály než drrrum bum prrrásk, že…?

        II. Vatikánský koncil – Konstituce o liturgii – čl. 54
        Je třeba dbát na to, aby věřící dovedli spolu recitovat nebo zpívat také latinsky části mešního řádu, které jim přísluší.

        No, nedivte se… Když si tohleto např. jenom ČBK překládá jako „nutnost vymýcení latiny“… a „kde je to možné“ jako ničení oltářů a totalitní nastolování Luthertischů… co byste pak od NOM čekal… snad ne věčnou spásu…? (Víte v čem je problém? Právě v tom záměrně vloženém slůvku „také“ – ale jo, teď dáme dokopy češtinu a „také“ na svátek svatého Někdy latinu…)

  6. Albert napsal:

    K tomu webu: je zajímavé, že valná většina „tradičních“ webů je dělána anonymně.

    • topajík napsal:

      A co je na tom zajímavé? A co je na něm netradičního – když už ty uvozovky?

    • Petra Bézová napsal:

      Jestli ono to Alberte, nebude tím, že Pravda se skryla, když jsme jí nebyli hodni a ti kteří se k ní blíží to dělají také tak.

      • Radek napsal:

        Ke studiu není špatné tohle:

        http://summa.op.cz/sth.php

        Dá se tam nastavit i čeština.

        A k Orlici: Tohle nemohl schválit nebo udělat člověk, který byl při smyslech nebo střízliv. Toto prostě nepochopím.

    • Albert napsal:

      Překvapuje mě, že si nejsou ochotni stát si za svým, jako by se báli.

      • topajík napsal:

        Vy jste jiný? Tak proč už tu nemáme Vaše plné jméno včetně platné poštovní adresy a telefonního čísla? :-)

  7. […] Český internet byl obohacen o nové katolické stránky Kronika Novus ordo. Stránky si kladou za cíl dokumentovat krizi církve a pokoncilní modernistické běsnění v České republice a na Slovensku a snad tím i trochu přispět k jeho omezení. Více ZDE. […]

  8. Michal napsal:

    Příspěvek v příbuzném duchu z trochu jiné oblasti se objevil na RV http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=17656

    • topajík napsal:

      Pravda, ale zatím jsem v našem okolí „jinak oblečeného“ kněze neviděl. Ostatně – je to v souladu s biskupským nažízením, že Novus předseda je služebníkem lidu a musí podávat přijímání, jak lid žádá. Třeba lid žádá rockerské tričko a rifle – no tak si to na sebe přece klidně vezme. No problem… Duchovno spočívá přece v něčem jiném než v oblečení…

  9. topajík napsal:

    Tak se nám dnes Kronika zahltila. Tomu říkám zvýšený zájem ČBK. Žeby se v někom konečně pohnulo svědomí směrem k posvátné liturgii? Nerad bych věřil tomu, že na něčí pokyn „shůry“ byl tento web úmyslně atakován a tím úmyslně zahlcen…

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: