Teodor Križka: Krídla

Z Kristovej svätej krvi narástli mi.

To jeho láska opiera sa o ne,

aby ich zdvihla nahor, na pastviny

nebies, kam vodia okrídlené kone.

 

Ach, kone! Sivé. Voľné. Osedlané

iskrením hviezd. A vierou takých bláznov,

ako som ja, ktorému zopla dlane

matkina vernosť s pokorou a bázňou.

 

Z Kristovej obety a svätej krvi

mám krídla ako znaky na ornáte.

Iskrenie hviezd, hľa, nežnou krásou drví

obilie na múku a plevy na odviatie.

2 reakce na Teodor Križka: Krídla

  1. Pekná báseň – povedal by som: čistá a ľahká ako vznešená túžba alebo myšlienka, ale keď vzlietne, zanechá zreteľnú stopu.

  2. miculkavladik napsal:

    […] Teodor Križka: Krídla […]

Napsat komentář

