Sláva Škripekovi

Branislav Škripek

Symbolicky právě na svatého Valentýna utrpěla na Slovensku porážku chvályhodná zákonodárná iniciativa poslance Branislava Škripka, která chtěla vyhnat erotiku z běžného denního tisku a zavést zákaz volného prodeje erotických tiskovin, aby omezila vliv těchto materiálů na mládež.

Rozumný a morálně hodnotný návrh byl smeten liberálně-levicovou koalicí, jejíž poslanci se mohli vzteknout nad tím, že by někdo chtěl „omezit svobodu vyjadřování“ a připomínali, že společenské vnímání sexuality se mění a to je třeba respektovat. Do boje se jim šlo lehce, když v zádech cítili oporu tiskařské lobby, jejíž šéf Arpáš hulákal, že „problém erotiky v tlači je už dávno vyriešený prípadom Larryho Flinta v Amerike,“ i řadových redaktorů, co překřtili Škripekův návrh na „bradavkový zákon“ a zesměňovali jeho navrhovatele, kde jen mohli.

Přesto si troufám říci, že tento den možná dosáhla křesťanská politika na Slovensku určitého vítězství. Nešlo zde o úspěch návrhu, ten prostě za současného složení parlamentu neměl šanci. Škripek ale dokázal připomenout jedno ze zásadních témat kulturní války a přinutil levicové a liberální politiky, aby veřejně a jasně ukázali, kde v ní stojí. Poslal tím zásadní zprávu křesťanským voličům, když jim ukázal, že liberálně-levicoví politici, které mnoho křesťanů ke své velké ostudě volí, jsou jejich nepřátelé. Stejně jako dominující liberálně-levicová média, která nerespektují žádnou morálku, nemají vkus ani vychování a křesťanské hodnoty přímo patologicky nenávidí. A samozřejmě také ukázal, že stále existují skupiny křesťanských (či alespoň polokřesťanských) politiků, které křesťané volit mohou.

Teprve budoucnost ukáže cenu Škripekovy akce. Křesťanští voliči se mohou probudit a začít volit jako křesťané. Dávat hlas těm, co si to zaslouží. Dát najevo, že podobné aktivity oceňují. Křesťanští politici se mohou inspirovat jeho odvahou a zaujetím a začít být aktivnější v oblastech palčivých pro křesťany…

A nebo to může dopadnout obráceně. Křesťané se opět schoulí před nenávistí a posměchem, který na ně ve jménu řízeného úpadku metá současný mediální mainstreem, budou při volbách ještě více zapomínat na svou víru a jejich politici, v tuto chvíli se krčící za stolem, opustí své příliš exponované pozice a zalezou do nejhlubšího sklepa v okolí.

Tak či onak, poslanec Škripek vykopl míč a zahájil odvážnou hru, za což si zaslouží úctu. A další není už jen na něm. O tom, jak se tato pamětihodná událost vepíše do dějin Slovenska, rozhodnou všichni slovenští křesťané, všichni slovenští křesťanští politici – v několika příštích letech. Wilberforce vedl svůj boj proti obchodu s otroky více než čtvrt století – čtvrt století stále znovu a znovu předkládal své návrhy zákonů na jeho zrušení – a minimálně u těch prvních návrhů věděl velice dobře, že nemá nejmenší šanci uspět a že se stane terčem posměšků a mediálních útoků.

Držím slovenským křesťanům palce, aby zvolili tu lepší cestu. Aby to nevzdali. Protože jen tak mohou dojít k něčemu, co lze označit za úspěch…

Ignác Pospíšil

27 reakcí na Sláva Škripekovi

  1. miculkavladik napsal:

    […] Sláva Škripekovi […]

    • nino napsal:

      a nasi modernisticki biskupi budu s nasou socialisticko-liberalnou vladou sa predvadzat, najblizsie mozno na oslavach Cyrila a Metoda- presne v duchu konciloveho okadievania nekatolickej svetskej moci :(
      Polovica modernistickeho pokonciloveho duchovenstva u nas chce okadievat socialistov, druha polovica im to vytyka, a chce okadievat liberalov :( a spolocne za najvacsich nepriatelov povazuju tych zlych tradicionalistov, co volaju po socialnej vlade Jezisa Krista, tak ako v to Europa 1500 rokov (odkedy sa stala krestanskou) neochvejne verila

  2. cinicius napsal:

    Vyšlo i na autorově blogu, kde lze příspěvek podpořit kliknutím: http://ignacpospisil.blog.idnes.cz/c/321823/Slava-Skripekovi.html

  3. josef Hubený napsal:

    Dík za informace ze Slovenska. K obsahu článku 100% souhlas !!!

  4. nino napsal:

    Na jednej strane treba ocenit odvahu pana poslanca, na druhej strane nemozno zabudnut, v akej strane pan posobi, myslim, ze uz jej nazov hovori za vela: Obycajny ludia a nezavisle osobnosti. O ich predsedovi ani nehovoriac :)
    Celkovo je strana pomerne silne anarchisticky orientovana, silne populisticky a nesurodo- konzervativne pozy, ktore sa v nej objavuju su skorej typu neuceleneho, iracionalneho a chaotickeho pocitoveho, moderneho situacneho konzervativizmu, moderneho typu- teda istym sposobom bulvarneho.
    Myslim, ze jedinou nadejou pre Slovensko je sformovanie tradicne katolickeho hnutia, z tradicnych katolikov, i ked u nas je tato predstava podstatne vzdialenejsia realite, ako napr. v Cesku, kde dufam ze k takemu niecomu v nasledujucich rokoch dojde, co bude impulz a priklad i pre dalsie stredoeuropske (a nielen) krajiny.

  5. Michal Kretschmer napsal:

    Souhlas s článkem.

    Odpůrci návrhu pokukazují na to, že „společenské vnímání sexuality se mění“. To je pravda, že se mění postoje lidí na to, což ovšem nemá nic společného s tím, co je správné.

    Ještě horší je to, že se mění převládající představa o tom, co je erotika či pornografie; takže i kdyby byl přijat zákon užívajících takových slov, bude liberálně vykládán v rozporu s katolickou morálkou. Velkost zmatení se tu ukazuje v tom, že trestní zákon hovoří o „pornografickém díle, v němž se projevuje násilí či neúcta k člověku“ jakoby ,sama pornografie, která degraduje člověka na sexuální objekt, nebyla vždy projevem neúcty k člověku.

  6. nino napsal:

    Holandska liberalna europoslankyna okomentovala iniciativu takto:
    „Takéto rozhodnutia predsa vyčítame Iránu, neverím, že sa o niečo podobné pokúša európsky demokratický štát. V 21. storočí je predsa nemysliteľné, aby parlament zakazoval nahotu.“
    Tu je skutocne vidiet to farizejstvo liberalov. Ohanaju sa pravami zien, a pritom je pre nich prirodzene znevazovat a zneuzivat zeny takymto vulgarnym sposobom. Lebo nahota zaraba peniaze, a ja tvrdim, ze o tom je dnesny liberalny system, o vlade oligarchie, preto media podporuju i liberalov v Cirkvi, a ich volanie po demokracii v Cirkvi, aby tym posilnili svoje slovo, vdaka masam, ktore ovladaju vlastnymi mediami…
    Nahota dehonestuje zeny. Mladym, a vlastne celej spolocnosti podsuvaju ponatie zeny, ako sexualneho objektu, a nie tradicne, ako matky, manzelky, svatice. Je to zvratene, a ma to nicive dosledky pre celu spolocnost.
    A tiez to vyvija natlak na samotne zeny, aby sa prisposobovali tomuto idealu- a mnohe z rozvratenych pomerov, ci lahsie manipulovatelne prijmaju tento ,,ideal“ vzdialeny Bohu. Vidime potom upadajucu doveru v spolocnosti, ludia si neveria v manzelstve, ani v inych vztahov, vladne nedovera, podozrievavost, a to robi spolocnost zlou.
    Ludia trpia, ale nevedia preco, nechapu, lebo media ukazuju na nespravnych vinnikov, a ponukaju neprave napravy.
    Nahota,medialne hodnoty, promiskuita, vulgarnost nikde nevedie, iba spali celeho cloveka- pretoze clovek nakoniec zisti, ze bezal ako krysi zavodnik dokola, a nahanal si vlastny chvost.
    Skutocne hodnoty, to je vitazstvo nad sebou samym, pokoj v plneni poslania, a podriadenie sa lahkemu jarmu Pana.
    Poslanie zeny, to neni nahota, to neni jej prirodzenost. Zena ma v sebe hlboky zmysel pre obetu, starostlivost, ochranu slabsich, materstvo, a sluzbu Bohu.
    To su danosti, ktore si zasluzia najvyssiu uctu- a vzory mladym dievcatam, to by sme nemali davat pochybne celebrity, ale Panna Maria, dobre a obetave matky, vzorne manzelky, ci svate zasvatene panny. Taka spolocnost, ktora nebude vidiet vzor v ,,celebritach“, ale svatcoch, ta jedina moze byt stastna, silna, zdrava, harmonicka, a nakoniec jedina moze prezit.

    • nino napsal:

      este by som doplnil, ze na bulvare a liberalnej tlaci samozrejme neni zla len nahota, ale ich nazory, manipulacie, lzi a klamstva.
      Preto Pius X. zakazoval duchovnym citat svetsku tlac, a prikazoval odoberat tradicnu angazovanu tlac.
      Cirkev varovala pred nekatolickymi mediami (dnes to je horsie, lebo i mnohe ,,katolicke“ media ponukaju ,,moderne“ hodnoty pod ruskom pokonciloveho otvorenia sa).
      Preto treba apelovat na katolikov, aby sa vyhybali bulvaru (i keby tam nebola nahota, lebo hodnoty, ktore ponuka su zle), a nekupovali ho. Tiez, aby boli ostraziti pred inou svetskou tlacou, a radsej ju nekupovali, a ked tak, iba ked musia pre informacie, ktore potrebuju (z ekonomiky, zo svojej profesie, atd), a inak si strazili to, co citaju.
      Nastastie, hlavne v Cesku vychadza mnoho kvalitnych zdrojov, ci uz tlacene, alebo i na internete, a myslim, ze tam clovek moze nacerpat skutocne informacie, ktore ho posunu spravnym smerom, k Dobru a tiez sa nemusime bat, ze mladezi by ublizilo nieco na nich- naopak, mozno ich mladym len odporucit.
      Nebolo spravne to, ze po Koncile Cirkev prestala varovat pred nekatolickymi, a liberalnymi mediami, to je, myslim, jasne. Tu je ten problem koncilvoej ideologie ,,otvorenia sa“…

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Ano, nino, děkuji za Vaše katolické názory (které jsou v kázáních kněží slyšet jen sporadicky nebo vůbec). A navíc, proč Pavel VI. dokonce zrušil roku 1965 index zakázaných knih!? Tedy právě v době, kdy média a tisk začínala bouřlivý rozvoj!

      • Michal Kretschmer napsal:

        Ad Lukáš Biskupický: Myslím, že v dnešní době je pro katolickou církev (a to i za spolupráce vzdělaných laiků) prakticky nezvladatelné udržovat index závadných či zakázaných knih, který by sice nebyl úplný, ale zahrnoval velkou většinu z nch. Dostaly by se tam knihy nejen teologické, ale filosofické, psychologické, dějepisné, politologické, pedagogické a i z dalších oborů. Myslím, že spíše by se mělo jít cestou doporučených (ať již s výslovným nihil obstat nebo ne) děl, které neobsahují nic heretického nebo herezi se blížící. Kromě knih jsou tu pak časopisy, internet, filmy, televizní pořady a hudební díla, které jsou v minimálně stejné míře také závadné.

        Dále pak narostla potřeba, aby katolíci se střetávali s novými vadnými směry a k tomu je potřebují znát. Zajisté platí, že by nikdo neměl část něco, co je nebezpečím pro jeho víru. Ale zakazovat četbu knih na indexu a udělovat dovolení se mi také zdá méně vhodné a zatěžující.

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Ad Michal Kretschmer. Mám na mysli varování, nikoliv zakazování. A to zvláště v případě teologické literatury…

      • nino napsal:

        Inak, priklad duchovneho, ktory varoval pred zlou tlacou bol napr. Maximilian Kolbe:
        http://www.tedeum.cz/4_2009/svmaxmilian_proti_spatnemu_tisku_042009.htm
        A myslim, ze podobnych varovani pred koncilom sa zo strany duchovenstva a cirkevnych institucii objavovalo mnoho. Je naozaj smutne, ze dnes taketo varovania chybaju- a naozaj, mnohe media siria nazory v rozpore s nabozenstvou, proti Cirkvi a Bohu, a su katolikmi kupovane a citane, a tieto media formuju nazory ,,katolikov“ dnes, co je tragedia

    • Petra Bézová napsal:

      Děkuji nino, moc pěkné a pravdivé.

  7. jarda napsal:

    Nino ale vy máte na Slovensku poklad který nevyužíváte a který nemáme my. Pana biskupa Oravca

    • Hamish napsal:

      Oravec je heretický sedevacantista.

    • nino napsal:

      ako uz napisal Hamish nadomnou, Oravec je sedes-heretik. Taki ako Oravec zneuzivaju nespokojnost a zranenia ludi a obracaju ich nespravnim smerom, mimo zapasu za obrodu Cirkvi, a tym oslabuju pravu reakciu.

  8. Anežka napsal:

    Zde se asi všichni shodneme. Pominu-li to, zda je to vůbec technicky možné, tak bych zákaz rozšířila na všechna média.
    Nečistota ovšem začíná už v tom, jak se ženy oblékají. Nechci specifikovat, je mi trapné o tom mluvit. Ještě horší je, že u „katoliček“ nevidím žádný zřetelný rozdíl od běžné ženské populace…

  9. […] Slovenský poslanec Branislav Škripek neuspěl se svými snahami o vykázání erotiky z běžného denního tisku – jeho návrh zákona byl za povyku médií a mediální lobby smeten společnými silami liberálů a levice. Více ZDE. […]

  10. Jarda napsal:

    v čem spočívá hereze pana biskupa Oravce? Nevíte to někdo?sedesvakatista je to je pravda.

    • nino napsal:

      nie som expert na tohto pana, mozno by to niekto vedel presnejsie vysvetlit, ale myslim, ze uz samotna pozicia sedesvakantizmu je hereticka.
      Z toho vychadzaju dalsie chybne, ci hereticke postoje (ohladom Cirkvi, sviatosti, atd).
      A to uz ani nehovorim o amerikanizme, vplyve americkeho sposobu myslenia a zivotneho stylu- myslim, ze my by sme sa mali drzat katolickeho, a u nas v Europe to neni take tazke ako v USA, lebo u nas cela nasa historia smeruje nas k tomu, rovnako ako architektura, a umenie….

      • topajík napsal:

        „lebo u nas cela nasa historia smeruje nas k tomu, rovnako ako architektura, a umenie….“
        @ To jste trefil přesně. Nedávno jsem totiž byl v situaci, kdy jsem horko-těžko vysvětloval paní, která byla kdysi jako malá pokřtěná a celý život do kostela nechodí, proč v našem kostele není oltář a následně jak to je s katolíky a katolickou protestantskou sektou. Ona velmi dobře argumentovala tím, že v kostele má všechno zůstat stejné po celá staletí a nemohla pochopit, že stačí jeden nesvědomitý farář a všechno je jinak i proti protestům farní obce nebo památkářů. A do kostela prý nejde kvůli tomu, že poznala „katolíky“ jako arogantní a nadřazené lidi. Protože se známe poměrně dobře, nebylo tak těžké vysvětlit, že řádní katolíci jsou v pořádku i v Božím řádu.

    • Michal Kretschmer napsal:

      Sedevakantistický postoj není sám o sobě heretický. Je to podobné omylu těch, kdo se v čase papežského schismatu drželi nepravého papeže. Velmi často ale dnešní sedevakantisté zpochybňují či přímo popírají platnost udělovaných svátostí (jako např. oni známí basiliáni z Pidhirek) a zdůvodňují to herezí udělovatele. Tohle je už blud.

      Názory biskupa Oravce (pokud vůbec je jeho svěcení platné – nevím) jsou k disposici na http://home.gts.sk/olinko/ , souborně ke stažení také z http://www.vzdelavaci-institut.info/?q=node/536 .

      • nino napsal:

        vdaka za informacie, moc sa v tom nevyznam. Ale predpokladal som, ze zachovanie papezskej linie je sucastou Kristovho prislubu o pekelnych branach- cize sa to neda tak chapat?

      • Michal Kretschmer napsal:

        Ad nino: Možná, že máte pravdu, pokud jde o většinu současných sedevakantistů, kteří jsou přesvědčeni, že od časů Jana XXIII příp. Pavla VI už církev nemá žádného papeže. Je to totiž natolik dlouhá doba, že už vlastně nejsou k disposici žádní pravým papežem jmenovaní volitelé (kardinálové) příštího papeže. Pro sedevakantisty tak vzniká otázka, jak vůbec může opět dojít k tomu, že zase bude nějaký pravý papež. Snad jen zázrakem Božího zásahu, který ho přímo ustanoví. Nevím. Jejich teoriemi jsem se moc nezabýval.

      • nino napsal:

        Vdaka za vysvetlenie

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: