Rozhlednutí 2013/03/31 – Kristus vstal z mrtvých, aleluja!

Zmrtvýchvstání Páně

Kristus vstal z mrtvých, aleluja! Vítám vás u dalšího rozhlédnutí. Je Hod Boží velikonoční a my slavíme Zmrtvýchvstání Páně.

Nedělí začal Velikonoční oktáv, do něhož připadly mimo jiné vzpomínky na sv. Františka z Pauly (2) a sv. Isidora ze Sevilly (3). Nový týden otevře Bílá neděle.

Z akcí upozorňuji především na pražský pochod Odvahu k životu (3).

Modleme se tento týden za všechny naše bratry a sestry, co kvůli pronásledování či nouzi nemohou Velikonoce řádně oslavovat.

Zpravodajství

Řadu odkazů a zpráv naleznete na facebookových stránkách Duše a hvězdy a Akce Život. Jelikož poslední rozhlédnutí vyšlo před čtrnácti dny, je rozsah zpravodajství poněkud širší.

TV Nova dostala pokutu za svůj příspěvek o oblékání do kostela. Více ZDE.

Ve středu 20. března ukončila činnost populární facebooková stránka polských tradicionalistů Kronika Novus Ordo, která se specializovala na monitoring a kritiku zvěrstev spojených s pokoncilní liturgií a zdivočelým ekumenismem. Blog, se kterým byla spojena, byl ponechán jako úložiště informací. Její autor to doprovodil smutným komentářem, že nevidí smysl upozorňovat na liturgickou ledabylost a svévoli u řadových kněží či biskupů, dopouští-li se jich sám Svatý otec. (Pseudo-)Katolický týdeník pohotově doprovodil ukončení činnosti polské verze projektu posměšným článkem, který bagatelizoval zaměření stránky odkazem na hádky o dečky, krajky a další nesmysly, ačkoliv ve skutečnosti se soustředila především na vážné blasfémie a liturgická zvěrstva. Alternativní český projekt stejného jména zůstává v činnosti i se svojí facebookovou stránkou.

Během XV. ročníku konference Vyber si život, která se konala 22. – 23. března v Rajeckých Teplicích, byly vyhlášeny výsledky 9. ročníku udělování Ceny Antona Neuwirtha za ochranu života. Oceněni byli: v kategorii slovenská osobnosť Eva Trizuljaková, v kategorii zahraničná osobnosť Lech a Ewa Kowalewští a v kategorii organizácia Human Life International. Podrobnosti ZDE.

V sobotu 23. března proběhl v Praze XIII. Pochod pro život, kterého se zúčastnilo něco přes 2 tisíce lidí. Pochodu předcházely dvě mše. Vedle oficiální pontifikálky v dominikánském kostele sv. Jiljí, kterou vedl biskup Hučko, proběhla i tridentská mše u Jezulátka, kterou celebroval otec Polívka a kterou navštívilo asi 200 věřících (turisty nepočítaje), z nichž většina se pak k pochodu rovněž připojila. Informace např. ZDE.

V neděli 24. března proběhly ve Francii další masové demonstrace proti sodomitským zákonům rozvracejícím rodinu a manželství. V Paříži demonstrovalo asi 1,4 milionu lidí. Více informací ZDE a ZDE.

V Severní Dakotě bylo přijato několik zákonů výrazně omezujících přístup k potratům, včetně zákona zakazujícího potraty po šestém týdnu těhotenství. Tamní zákonodárci se následně stali terčem hrubých výpadů potratářů, guvernérovi se po podpisu zákona dokonce dostalo výhrůžek smrtí. Více anglicky ZDE, ZDE a ZDE.

Vyšlo nové číslo časopisu Te Deum (2013/1). Jeho hlavními témata jsou Krev mučedníků a Jak na školu? Více ZDE.

Kalendárium + akčník

Podrobnější informace ke kalendáriu pro daný den lze získat kliknutím na jednotlivá data. Podrobnější a dlouhodobější přehled o akcích a očekávaných událostech lze nalézt v Aktualitách na Katopedii, četné odkazy na články o aktuálně připomínaných svatých naleznete na facebookové stránce Svatí, blahoslavení, mučedníci.

Dnes máte poslední příležitost nominovat do ankety Rytíři života 2013. Prosím, neváhejte!!

31. březen, neděle – je Hod Boží velikonoční, slavíme Zmrtvýchvstání Páně.

1. duben, pondělí – je pondělí velikonoční. Tento den budeme mít příležitost prožít zajímavou kombinaci dvou lidových zvyků: pomlázky a aprílových žertíků. Snad to přežijeme.

2. duben, úterý – je úterý velikonoční, Církev si připomíná sv. Františka z Pauly (1416-1507), zakladatele paulánů.

3. duben, středa – je středa velikonoční. Církev si mimo jiné připomíná sv. Richarda z Chichesteru (+ 1253), biskupa, který zemřel před 760 lety. Je první středa v měsíci, takže v Praze proběhne další dějství místní větve pochodu Odvahu k životu.

4. duben, čtvrtek – je čtvrtek velikonoční, Církev si připomíná sv. Isidora ze Sevilly (+ 636), biskupa a učitele Církve. Sedmdesáté narozeniny slaví Mons. Jiří Paďour (* 1943), biskup českobudějovický.

5. duben, pátek – je pátek velikonoční, Církev si připomíná sv. Vincenta Ferrera (1350-1419), dominikánského kazatele. Před pěti lety zemřel Charlton Heston (1923-2008), americký herec, režisér a bojovník za lidská práva.

6. duben, sobota – je sobota velikonoční.

7. duben, neděle – je Bílá neděle (1. neděle po velikonocích), která uzavírá Velikonoční oktáv.

Zajímavé odkazy

Řadu dalších odkazů naleznete na facebookových stránkách Duše a hvězdy a Akce Život.

Česky:

Biskup Williamson: Přednáška I a II

Chaldejský patriarcha: Hlásají demokracii, ale rozdávají zbraně. Amerika taktéž

Křížová cesta faráře Josefa Toufara

Lahore – více než 178 křesťanských domů vypáleno kvůli obvinění z rouhání

Ministr Heger toleruje zabíjení dětí a smrt matek, hrozí se poslanci

Mše svatá je skutečná oběť (důkaz z Písma)

Přesun svátku Zvěstování Panny Marie a titulární slavnost v Praze

Putování za svatým Ivanem

Začínali jsme se třemi žáky…

Slovensky:

Bratislava za život, prečo len 2.000 zúčastnených ???

Kdo tě učinil králem?

Rozjímanie o umučení Kristovom

Anglicky:

Canadian bishops offer opposing views on funding pro-abortion groups

Colombian court blocks attempt to impose abortion on Catholic hospitals

Majority of Members of Congress Attending Catholic Colleges Back Abortion

Must-see video: A marriage expert’s masterful handling of Piers Morgan

Save the family, save the nation

Ten notable pro-life celebrities you should know

Uruguayan pro-lifers force popular vote on abortion law following petition drive

Virginity is a Sacred Choice, Not a Shameful Status

When does science say Human Life begins?

Ignác Pospíšil

71 Responses to Rozhlednutí 2013/03/31 – Kristus vstal z mrtvých, aleluja!

  1. Michal Semín napsal:

    P. Kučírek má narozeniny 21. 3., nikoli 31. 3. Dnes má narozeniny moje žena :-)

    • cinicius napsal:

      Víš to jistě, Sidonius (což je tradiční katolík, co P. Kučírka zná) mi do Katopedie napsal 31. březen…

      Dobré, už jsem si to našel…

  2. Pius napsal:

    Toto by tu nemělo chybět:
    Kardinál Duka se ve velkopátečním rozhovoru zaradoval, že papež František nás povede „novou cestou“, a těší se, jak zatne tipec „tradicionalistům“:

    Duka: Benedikt XVI. se snažil vytvářet jednotu církve a dohodnout se i se stoupenci tradicionalistických postojů. Pro teologa je to jasná myšlenka, František ale vidí, že se musí jít už jinou cestou.

    A.cz: Jakou?

    Církev už nemůže žít životem minulých generací. A není to jen její, ale i celospolečenský problém. Někteří lidé se bojí přítomnosti a budoucnosti a utíkají do minulosti. Říkáme tomu tradicionalismus, avšak s tradicí to nemá nic společného. Tradice je mnohem silnější a navíc je živá.

    Pan kardinál se pěkně přiznal, že vůbec nerozumí pojmu tradice. Kolikrát ještě ten nesmysl o „živé tradici“ uslyšíme?
    Doporučoval bych mu (a všem čtenářům) přečíst si toto kázání P. Kučírka: http://www.stjoseph.cz/budme-ryzi-tradicionaliste/ případně poslechnout zde: http://www.stjoseph.cz/ve-skole-sv-josefa-2012/

    • Ivan František napsal:

      Pan kardinál velice dobře rozumí…! Nebuďme naivní.

      „Tradice je mnohem silnější a navíc je živá.“

      U něj bych hádal tradici gnostickou ozdobenou koženou zástěrou.

    • topajík napsal:

      Tak dlouho, dokud jim neutne tipec Bůh…

    • nino napsal:

      mimochodom, novy papez a jeho privrzenci sa pri svojich krokoch (,,pokory“ na ucet ucty k Bohu) odvolavaju na sv. Frantiska. No ale neviem, ci sa to skor nepodoba na Judasa Iskariotskeho, tu je porovnany postoj Judasa a sv. Frantiska:
      http://www.frantiskani.sk/kazatel/post/tr/61.htm

      • Markus napsal:

        Nový pápez uz zacína konat:
        Ďalšie porušenie tradície: Prvé veľkonočné obrady Františka sú skrátené
        http://www.pluska.sk/spravy/zo-zahranicia/dalsie-porusenie-tradicie-prve-velkonocne-obrady-frantiska-budu-skratene.html

      • solipso napsal:

        „Prvé veľkonočné obrady Františka sú skrátené“
        — To vnímám jako pozitivní krok. Ať je však zkrácení Buonaserova exhibování jakékoliv, stejně není dostatečné.

      • Takypijus napsal:

        Nikde jsem se nedočetl o jaké zkrácení jde. Víte to?

        Nicméně velmi doporučuji tento rozhovor z Dominikem Dukou: http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=775447

        Tohle se mi moc líbí a podepisuji to:
        „…konkláve, které papeže Františka zvolilo, jasně řeklo: Půjde se cestou II. vatikánského koncilu. Půjde se cestou papeže Jana XXIII., půjde se cestou Pavla VI., ale také Jana Pavla II. Tím ani v nejmenším nepopíráme význam pontifikátu předchozího papeže Benedikta XVI. Musíme mu být naopak velmi vděčni. Jako spolutvůrce pontifikátu Jana Pavla II. totiž intelektuálně dovršil jeho práci. Přece jenom se ale stal papežem ve velmi pozdním věku. Benedikt XVI. se snažil vytvářet jednotu církve a dohodnout se i se stoupenci tradicionalistických postojů. Pro teologa je to jasná myšlenka, František ale vidí, že se musí jít už jinou cestou.

        A.cz: Jakou?

        Církev už nemůže žít životem minulých generací. A není to jen její, ale i celospolečenský problém. Někteří lidé se bojí přítomnosti a budoucnosti a utíkají do minulosti. Říkáme tomu tradicionalismus, avšak s tradicí to nemá nic společného. Tradice je mnohem silnější a navíc je živá.“

      • nino napsal:

        Takypijus, to je jasne, ze sa Vam lubi dehonestacia Tradicie na uroven ludovych krojov :)
        Aspon vidiet, ze najvacsimi nepriatelmi Cirkvi su neni vonkajsi nepritelia, ale privrzenci Koncilu, ba dokonca i koncilove konzervy su vlstne sucastou brutalnej revolucie proti Boziemu poriadku.
        A Konklave v prvom rade povedalo, ze sa pojde cestou kapitulacie pred od Boha odpadlym svetom a rozplynutia katolickej identity v ekumenizme a novej, vseludskej identite. Katolici, pravi katolici, sa tomu ale jasne postavia.

      • MichalD napsal:

        ad Takypijus: J.E. se opravdu hezky odkopala. Nejlepší je tam ale ten jinotaj: „Pro teologa je to jasná myšlenka, František ale vidí, že se musí jít už jinou cestou“. Já tomu rozumím tak, že teologicky by bylo sice správné se vrátit k Tradici, ale že to udělat nemohou, protože k tomu mají nějaké jiné důvody. Můžeme hádat dvakrát, jaké že důvody to asi jsou.

  3. Johannes napsal:

    Svatý otče!

    Služte prosím také mši svatou všech časů.

    (příspěvek, 31. 3. 2013)

    J. svatost Benedikt XVI. „uvolnil“ ritus našich předků. Stalo se tak pomocí motu proprio Summorum pontificum z roku 2007.

    Mám k Josephu Ratzingerovi velkou úctu, a jako laikovi mi nepřísluší jej kritizovat. Přesto mě mrzí nedotažení jedné věci.

    Za celý pontifikát ani jednou slavnostně veřejně tento mimořádný ritus nesloužil. (ještě než se stal papežem jej sloužil ve společenství

    velmi věrném Církvi, to bylo publikováno.). Jako teolog také kritizoval, že se nedostává tomuto způsobu bohopocty v Církvi
    náležité místo. Škoda. Papež, který by řekněme na Svatopetrské náměstí pozval představitele tradičních komunit (FSSP,Le Barroux a další, které deklarují plnou jednotu se sv. stolcem a zde veřejně sloužil gregoriánský („tridentský“) ritus by učinil pro katolickou církev mnoho.

    Vštípil by svým počinem tento ritus opět do srdce Církve. Řím by poznal, že tato mše svatá není nějakým „ústupkem konzervativcům“, ale bohopocta, která je misijním slovem Krista i pro dnešní den, pro spousty (nejen) mladých lidí. Vzpomeňme poutě z Paříže do Chartres.

    Že nejde o nostalgii a staromilectví.

    Nový svatý otec vychází z jiných kořenů. Z Argentiny, jejich složitých politicko-historických problémů. To je jeho minulost.Nyní se stal Náměstkem Kristovým!

    Je hlavou celé katolické církve.

    Což takhle PODPOŘIT PETICÍ prosbu: svatý otče Františku. Jste papežem, který touží přinést Krista až na okraj společnosti. Vyjděte vstříc také těm katolíkům, které touha po ritu, nezměněném prakticky celá staletí, po jeho nádherné struktuře a věroučné přesnosti vytěsnila z katedrál do kaplí na předměstí, do řeholních komunit
    na venkov, do pohrdání teology, kteří až ostentativně „světácky“ nadbíhají kultuře bez Boha, bez lásky, bez pravdy..

    Mohl by někdo takovou petici iniciovat? Pokud už v zahraničí neexistuje. Pak by se šlo připojit.

    Co kdyby se věci ujalo např. Una Voce? Je to přece mezinárodní federace…

    Svatý otec by skrze množství podpisů svých oveček uviděl touhu části Božího lidu….

    Autor není osobně výlučně svázán se starobylým ritem.

    • cinicius napsal:

      Když vidím, jakým způsobem Svatý otec pojímá celebraci NOMu, děsím se představy, že by někdy s podobnou úctou k liturgickým předpisům a svátosti oltářní zkusil sloužit trident…

    • solipso napsal:

      „Autor není osobně výlučně svázán se starobylým ritem.“
      — LOL! Jaké překvapení!

      „Svatý otec by skrze množství podpisů svých oveček uviděl touhu části Božího lidu….“
      — … a přijal by příslušná opatření.

    • Takypijus napsal:

      Dokud se milovníci starého ritu budou chovat tak, jak se chovají teď, nemůže jim papež tímto způsobem vyjít vstříc, protože by podkopal autoritu mnoha místních biskupů.
      Je to podobné, jako kdyby husitům povolil přijímání pod obojí způsobou.

      • nino napsal:

        a nebolo by na case nielen podkopat autoritu miestnych biskupov, ale rovno ich povymienat za pravovernych, vzdelanych vo viere, zboznych, nenamocenych v korupcii a zneuzivani deti?

      • MichalD napsal:

        aha, takže problém je, že by papež podkopal autoritu biskupů, kteří jsou neposlušni papeže (viz např. aplikace Summorum pontificum, konsekrační slova atd.). Děkuji za další krásný výrok do mojí sbírky důvodů, proč modernisté bojují proti mši sv. všech věků.

      • Hamish napsal:

        Tím myslíte jako co?
        Že jsme zlostní, protože se nám nespravedlivě házejí klacky pod nohy?
        Že trváme na výlučnosti toho, co po staletí výlučné bylo?
        Takypie, jste jak kolovrátek. Své demagogie si vetkněte víte kam…

      • Takypijus napsal:

        Jste zlostní, protože nejste schopni nahlédnout svůj omyl. Až pochopíte, že na nové mši není nic špatného, uznáte to a nebudete mít problém se jí účastnit, nikdo vám nebude házet klacky pod nohy při sloužení staré mše.
        Dokud budete šířit o nové mši ty nesmysly, které šíříte, žádný papež vám takto vstříc nevyjde, protože by to vzbudilo dojem, že vaše nesmysly legitimuje.
        Husitům taky nedovolili přijímat pod obojí způsobou. A to nikoli proto, že by to bylo samo o sobě špatné, ale proto, že by tím legitimovali jejich blud, že přijímat pod podobou chleba nestačí.

      • Rocky Marciano napsal:

        Člověče, pravidelně mluvíte z cesty a když se vám v nějaké diskuzi odpoví fakticky, radši utečete. Teď jste plácnul dvě hlouposti najednou a počítám, že ani netušíte jaké. Někdy u vás nevím, jestli se smát a nebo brečet.

        No nic, půjdu dělat něco užitečnějšího..

      • Markus napsal:

        NOM je výmysel Bugniniho presne podla priania jeho velmajstra:
        (Dopis Bugninimu)

        „Milý Buane, sdělujeme vám úkol, který vám byl stanoven Radou Bratří ve shodě s Velmistrem a Princi následníky trůnu. Ukládáme vám … abyste šířil dechristianizaci zmatením ritů a jazyků a postavil proti sobě kněze, biskupy a kardinály. Babylonský jazyk a ritus bude naším vítězstvím, jako byl jediný jazyk a ritus sílou Církve … Vše by se mělo odehrát v období 10 let.“ (14. června 1964)

        (Dopis od Bugniniho)

        „Jedinečný Velmistře … desakralizace probíhá rychle. Byla publikována další Instrukce, která vešla v platnost 29. června. Už můžeme vítězně pět, protože hrubý jazyk vládne v celé liturgii včetně podstatných částí … Byla poskytnuta maximální svoboda vybrat si mezi rozličnými sbírkami předpisů s individuální kreativitou a s … chaosem! … Krátce řečeno věřím, že s tímto dokumentem se rozšíří princip největší možné zhýralosti v souladu s vašimi přáními.

        „Tvrdě jsem bojoval proti svým nepřátelům z Posvátné kongregace ritů a musel jsem použít všechnu svou rafinovanost, aby jej /dokument/ papež schválil.. Se štěstím jsme nalezli podporu loajálních přátel a bratrů v Universa Laus /Mezinárodní společnost pro studium liturgické hudby/. Děkuji vám za zaslané peněžní prostředky a očekávám, že vás brzy uvidím. Objímám vás, váš bratr Buan“ (2. července 1967)
        Takze o com je NOM? Je to popretie kalvárskej obeti! NOM je charatkerizovaná ako eucharistická hostina, co je v podstate to isté, ako výmysel Luthera: posledná vecera.
        Podařilo se nám získat Úvod k misálu, podle něhož se slouží mše ve většině dnešních katolických kostelů, misálu Pavla VI. (zde zveřejňujeme pouze první a čtvrtou stranu, která je klíčová)

        „No a co má být?“, táže se někdo.

        Všeobecné instrukce k novému římskému misálu (IGMR) vyšly s určitými změnami celkem čtyřikrát (1969, 1970, 1975, 2002). Zatímco poslední tři verze jsou celkem snadno dostupné, první verze z roku 1969 je téměř nesehnatelná. Důvod hned objasníme. Toto je původní definice mše svaté podle Novus ordo misálu z roku 1969:

        „Večeře Páně neboli mše sv. je posvátné setkání nebo shromáždění lido Božího, který se schází za předsednictví kněze, aby oslavil památku Páně. Proto platí o shromáždění místní církve přednostně, co Kristus řekl: ‚kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich‘“ (IGMR 1969, hlava II, bod 7.)

        Jsou to nejspíše liturgicky nejvlivnější slova 20. století. Jejich autoři, nedbajíce katolické nauky, se v revolučním nadšení snažili Církvi vnutit něco, co je v rozporu z naukou Církve. Tato definice je nepravdivá, pro každého katolíka nepřijatelná a téměř přesně v této podobě byla Církví již dříve odsouzena.

        Mše svatá není ani „večeře Páně“, ani „posvátné setkání nebo shromáždění lidu Božího“, ale nekrvavé zpřítomnění Kristovy oběti na kříži.

        Úkol kněze není předsedat, ale být knězem – obětníkem. Zde je patrno, jak se mění pojem mše sv. od skutečné oběti k hostině společenství.

        Jedná se totiž o skutečné zpřítomnění oběti Kristovy, ne pouze o „vzpomínku na Pána“.

        Najlepsie je to v tomto dokumente: Co jsme stratili:
        http://www.ecclesia-tv.cz/dokumenty/co-jsme-ztratili.html

      • VlaM napsal:

        Ad Takypijus: Moc Vám děkuji za to, co jste napsal. Přesně nad těmito věcmi jsem se mnohokrát zamýšlel a Vy jste mi promluvil z hloubi duše. Lépe a důkladněji bych to nikdy nenapsal. A ty zlostné reakce kolem svědčí o tom, že jste trefil do černého. Dokud lidé jejich ražení budou mít navrch, plné slávy tohoto krásného starobylého ritu, ritu mého dětství, se nedočkáme. Vytrvejte a pište, hovoříte i mým jménem.

      • Takypijus napsal:

        Proč vytahujete neaktuální znění předmluvy k misálu, které ani nejde sehnat? Od malička ze vzdělání po koncilu vím, že mše svatá je nekrvavé zpřítomění Kristovy oběti na kříži a nemám s tím vůbec žádný problém.
        Proč se pořád snažíte podsouvat nám nějaké vaše představy?

      • anežkaB napsal:

        ad Takypijus. Mše NOM špatná je, to je jasné. Ne všichni to však chápou, nejméně ti, kteří by to chápat měli, totiž kněží. Já to chápu, ale narozdíl od pánů zde vím, že s tím nedokážu nic udělat, to musí Bůh. Jsou to jeho kněží a jeho Církev. Nezbývá mi, než trpět. Když tu myšlenku, že je špatná připustíte, také tím budete trpět. Ale utrpení očišťuje Církev, proto je potřebné.

      • MichalD napsal:

        ad Takypijus: víte, proč je ten původní úvod důležitý? Protože to byl úvod k misálu, který se používá s minimálními změnami dodnes a dobře ukazuje, co bylo intencí tvůrců Novus Ordo. To máte něco podobného, jako když architekt dává do soutěže projekt k nějaké stavbě a k tomu píše takové to povídání, co že jako tím návrhem chtěl říct. Např. navrhne sportovní stadión – co myslíte, vznikne z toho katedrála jen tím, že přepíše to povídání?

        Ano, úvod byl upraven, misál však nikoliv. To mně připadne jako ještě horší situace, než kdyby tam zůstal ten úvod původní.

      • nino napsal:

        Takypijus napisal:
        ,,Až pochopíte, že na nové mši není nic špatného, uznáte to a nebudete mít problém se jí účastnit, nikdo vám nebude házet klacky pod nohy při sloužení staré mše.
        Dokud budete šířit o nové mši ty nesmysly, které šíříte, žádný papež vám takto vstříc nevyjde, protože by to vzbudilo dojem, že vaše nesmysly legitimuje.“
        No, akosi sa poplietla postupnost- najskor bolo nasilne zavedenie NOM-u, namiesto katolickej omse, a az potom vyvstal odpor proti tejto revolucii.
        Cize ziadate zapriet Krista, a potom nam date ten trident? Mozno? Kristus nas ucil ohlasovat Pravdu zo striech, a ak nova omsa neni od Krista, i to musime vyznat.
        A inak, desatrocia ste mali katolikov, co boli ochotni uznat NOM, ak im dovolite trident, a nebolo ich malo. A ako ste s nimi jednali?

      • MichalD napsal:

        ad Takypijus a Husité: srovnání je za vlasy přitažené, ale kdyby nic jiného, ptejte se po ovoci: vedlo přijímání pod jednou způsobou ke snížení nebo zvýšení Eucharistické úcty? A rozšíření NOM udělalo s touto úctou co?

        Já bych hrozně rád uznal, že na nové mši není nic špatného. Nejsem ale nějak schopen svojí logikou zvládnout ten rozpor mezi NOM a třeba II.VK (konkrétně Sacrosanctum Concilium), pokud už nechceme jít dále do historie (otázka hlasité recitace kánonu atd.). Nemohu také přenést přes srdce plody, které NOM přinesl, zejména jak je zacházeno s Nejsvětějším Tělem našeho Pána.

    • Radek napsal:

      Ad Johannes: Dobrá myšlenka, naneštěstí však asi nereálná. B16 k tomu nenašel odvahu, F0 vůbec neví, o čem to je.
      Obávám se, že dobře už bylo a buďme rádi, že jsme aspoň chvíli byli u toho …

    • Michal napsal:

      Slyšel jsem názor, že papežská mše je v tridentském ritu natolik složitá, že by bylo organizačně značně obtížné ji dnes sloužit.

      • MichalD napsal:

        Jediný „organizační“ důvod, který mě napadá, je, že to trvá déle a nedá se to kreativně „zkracovat“ jako NOM. To by pak ale znamenalo, že dotyční mají tolik toho jiného na práci, že jim už na bohopoctu nezbývá čas.

      • cinicius napsal:

        No, myslím, že to je zřejmé už z toho prohlášení, že František nechce, aby jeho bohoslužby trvaly „příliš dlouho“…

      • Michal napsal:

        Slyšel jsem to před pár lety od člověka, který v tridentu občas ministruje, má určité teologické vzdělání a vhled do problematiky. Viděl jako nepříliš reálné, aby Benedikt XVI sloužil v tridentu mši s větším počtem přisluhujících kvůli značné složitosti předpisů pro takovou situaci.

      • cinicius napsal:

        Zvláštní, že to ti předchozí papeži zvládli bez problémů…

      • Markus napsal:

        Ked sa nieco chce, tak to ide, ale ked sa nechce, tak sa vymýslajú výhovorky! Vsetko ide, len sa musí chciet!

      • JakubAlbert napsal:

        Papežská mše je složitá a náročná na čas, ale narozdíl od NOMu je to skutečná bohopocta.

        „Ještě o mnoho složitější je papežská mše svatá s úplnou asistencí. Při ní je přítomno již velmi velké množství asistujících kněží, epištola a evangelium jsou zpívány nejen v latině, ale i v řečtině duchovními řeckokatolického ritu, na oltáři je umístěna papežská mitra a tiara apod. Jedná se o skutečně velkolepé vyjádření velikosti a universality Církve a výjimečný okamžik pro každého, kdo se jí kdy účastnil.“ http://www.krasaliturgie.cz/otazky-a-odpovedi/co-to-je-a-jak-se-lisi-mse-svata-ticha-recitovana-zpivana-pontifikalni-atd.html

        Z jiskry sv. Ignáce ze 31. března: „Špatně si posloužíš, užíváš-li času, určeného k službě Boží, k jiným věcem. Jaký z toho můžeš očekávat prospěch? Nelíbíš-li se Bohu, odkud se ti dostane požehnání? Hledejte nejprve králoství Božího a všechno ostatní bude vám přidáno (Mt. 6, 33; Lk. 12, 31). Není ztracen čas, který věnuješ na pobožnost. Větší prospěch budeš míti z modlitby, než ze studia.“

      • Takypijus napsal:

        JakubAlbert: První větu jste si mohl a měl odpustit, o tom žádná. Je to bohužel přesně ten váš nesmyslný blud, kvůli kterému jste „pronásledování“ (to není přesný termín, proto ty uvozovky).

        Pokud jde o: „na oltáři je umístěna papežská mitra a tiara apod. Jedná se o skutečně velkolepé vyjádření velikosti a universality Církve“ nelze než říct, že tak tomu možná bylo před sto lety.

        Dneska je představa, že by taková bohoslužba skutečně vyjádřovala velikost a univerzalitu Církve tak, aby to tak bylo obecně vnímáno, mírně řečeno úsměvná. Skutečnost, že by to tak vnímali levébvristé a monarchisté nic nemění na tom, že obecně by to bylo úplně jinak. Ne každý totiž touží po životě ve středověku a zamlouvá se mu vážně míněná demonstrace velikosti a síly středověkými projevy.

      • JakubAlbert napsal:

        „Až pochopíte, že na nové mši není nic špatného, uznáte to a nebudete mít problém se jí účastnit, nikdo vám nebude házet klacky pod nohy při sloužení staré mše.“ Zapomínáte za každou větou říci apríl. Ale i tak se schutí zasměju.

        „Je to bohužel přesně ten váš nesmyslný blud.“ To mám chápat jako ukázku toho „pronásledování“ nebo je to zase apríl. Vážně by mě zajímalo, kde jste vykoumal, že se jedná o blud. Které dogma můj výrok popírá?

      • MichalD napsal:

        Takypijusi, je úžasné, jak zde dokážete postupně předvést všechny předsudky, které si modernisté vůči mši svaté všech věků vypěstovali. Před časem jsme tu měli, že návštěva tradiční mše vede k agresivitě, pak zase že by to podkopalo autoritu neposlušných biskupů, teď se tedy dozvídáme, že je to jakýsi relikt středověku. Takže on si ten sv. Pius V. asi neviděl na špičku nosu, když ustanovil, že tato liturgie má být slavena až do konce věků. Fakt, čím dál lepší …

      • nino napsal:

        Takypijus, ano- ono dnes akosi mnohym nevonia stredoveka zboznost a ucta k Boha a bazen. Rovnako im nevonia stredoveka viera, stredoveke dogmy a pravdy viery.
        Kardinal, co papeza inspiroval k jeho menu povedal, ze ,,svatenie“ zien za knazov neni uzavrete, a ze Frantisek je otvoreny diskusii.
        Nechapem. Od Bratstva pri vieroucnej dohode ziadali uznat magisterium Jana Pavla II.. Ten mimochodom opat potvrdil nemoznost ,,svatit“ zeny. A mame to tu. Bratstvo musi uznavat magisterium Wojtylu, a sucasny papez a jeho priatel- kardinal ho moze neuznavat?
        ..
        Viete, len problem je, ze tie ,,stredoveke“ dogmy, a viera su katolicke a pravdive, rovnako ako boli v baroku, v dobe Piov, a ako su koniec-koncov i dnes. Nove ,,dogmy“, mediialne, ludske, ekumenicko-liberalne su falosne.

  4. Petr S. napsal:

    Ježíš žije! Radujme se a veselme, že Ho můžeme mít ve svých srdcích, a žít pro Něj a skrze Něho každý den, protože nezůstal na kříži. Ježíš je Bůh a říká: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek.“ Jan 14,23

  5. Ivan František napsal:

    Ale ale, že by první nesoulad v kleru? Kardinál proti kardinálu, biskup proti bisdkupu…

    http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/297724-katolicka-cirkev-neni-charita-vzkazuji-papezi-polsti-biskupove.html

    • byk7 napsal:

      Mohl bych někoho kompetentního poprosit, aby se k tomu článku vyjádřil? Celkem mě zajímá to tvrzení „Současně informoval o luxusních autech, v nichž se polští biskupové vozí, a přepychových palácích, kde žijí obklopeni bohatstvím.“
      Díky

      • nino napsal:

        No, liberalne noviny sa snazia zdiskreditovat kazdy odpor voci pro-liberalnemu papezovi Frantiskovi, a jeho prekrucaniu katolicizmu..
        Treba si pozriet na Frantiskovu pokoru, ako ju predvadza pred ludmi, aby ho chvalili. To neni pokora, ktorej nas ucil Kristus. Ten nas ucil konat kvoli Bohu dobro, nie kvoli chvale verejnej mienky. Boli papezi, co spavali na zemi, a tryznili sa, a nemali potrebu to verejne prezentovat, ale konali to, co konali kvoli Bohu, lebo vedeli, ze sudca je Boh, nie verejna mienka, ci media.
        Inak, papez Frantisek sa odvolava na sv. Frantiska, len jeho gesta, kedy prejavuje pokoru na ukor Boha, sa skor podobaju viac na Judasa Iskariotskeho, nez sv. Frantiska:
        http://www.frantiskani.sk/kazatel/post/tr/61.htm

      • anežkaB napsal:

        Nino, Vaše soudy jsou kruté. Nevidíte do papeže, ale soudíte ho způsobem, jako byste do něho viděl. Nevíte nic o jeho pohnutkách ani o vedení, které může mít od Boha. Sebe a svůj pohled považujete za jediný správný,jako hodně pánů zde. Znám polského kněze, který říká, že kněží v Polsku jsou skutečně bohatí a zajištění lidé, požívající navíc společenskou prestiž. Je tedy jasné, že se bojí o svá korýtka.

      • Takypijus napsal:

        Nino, to snad nemyslíte vážně. Kde berete odvahu takhle soudit pohnutky někoho, koho absolutně neznáte?

      • Pan Contras napsal:

        Zase ženské emoce. Buonasera se už vyznamenal tím, jak vykládal, že Bůh nesoudí, a tím jak vychvaloval heretika Kaspera jako dobrého teologa, takovou kreaturu.

      • Michal napsal:

        Přesně tak, Anežko. Podle psychologů i teologů můžeme hodnotit jednání druhého, ale ne jeho úmysly, motivaci. Z tohoto úhlu pohledu má nejeden komentář na tomto fóru značný sebedestruktivní potenciál, vždyť Kristus mluví o této oblasti velmi přísně.

      • anežkaB napsal:

        Contrasi, při vší úctě k Vám, kdyby Církev vypadala podle představ lefebrvistů, tak by už žádné ženské emoce nebyly. Kupodivu i žena je obrazem Božím a její emoce o Bohu vypovídají. Spoutat ženské emoce se nepodaří žádnému náboženství a předpokládám, že i to je v Božím plánu.

      • nino napsal:

        Anežka, viem, ze to je tvrda rec, ale spomente si, co povedal Jezis Kristus:
        ,,Varujte sa prejavovať zbožnosť pred ľuďmi preto, aby vás videli; ináč nemáte odplatu u svojho Otca, ktorý je na nebesiach. Preto keď dávaš almužnu, netrúb pred sebou, ako robia pokrytci v synagógach a na uliciach, aby ich ľudia oslavovali. Veru vám hovorím: Majú svoju odmenu! 3 Ale keď ty dávaš almužnu, nech nevie tvoja ľavica, čo robí pravica, 4 aby tvoja almužna zostala v skrytosti, a tvoj Otec, ktorý vidí v skrytosti, odplatí tebe.“
        Nechapem, preco papez tak okazalo demonstruje iste veci, ked Jezis ucil nieco ine.
        Pise sa o tom i tu:
        http://www.lumendelumine.cz/index.php?page=habemus-papam

      • anežkaB napsal:

        Uznávám, nino, že jeho jednání je divné. Spousta věcí mi na něm nesedí, ale nejsem Ježíš, abych měla právo ho kritizovat Jeho slovy. No, je jasné, že Církev se odchýlila od pravé nauky, nevím, co nás čeká, když i papež jedná jinak, než by měl. Možná to však dělá proto, aby dal druhým příklad. Ale bez Krista, který zůstává nepochopen, je to stejně k ničemu.

      • topajík napsal:

        „kdyby Církev vypadala podle představ lefebrvistů“
        @ Anežko, řekne te nám alespoň Vy, kdo to jsou ti lefébvristi? (To zní stejně ohavně jako fašisti. A to by si přece křesťanka Vašeho formátu nikdy nedovolila…)

      • anežkaB napsal:

        No, myslím to obecně, ti, kteří se zaštiťují arcibiskupem Lefebvrem. Nemyslím to jako urážku, jen nevím, jak to lépe vyjádřit. A vůbec nemyslím, že by neměl pravdu, že je třeba jeho obdivovatele potírat, jak je to bohužel dnes v církvi moderní. Už i moje matka je tak trochu proti mě, že v mnohém přejímám vaše myšlení. Tak se alespoň snažím vysvětlovat.

  6. JakubAlbert napsal:

    Papeže Františka známe zprostředkovaně přes jeho skutky, „neboť každý strom lze poznati po jeho ovoci“. Vidíme jeho dobré a špatné skutky, ale jestli je koná, aby se líbil lidem nebo aby se líbil Bohu, to ví jen on a Pán Bůh. Ovšem z toho co vidím, jsem dost znechucen. Dnes pro velkou část církevní hierarchie platí: „Běda vám, poněvadž zavíráte království nebeské před lidmi; neboť sami do něho nevcházíte, a těm, kteří by rádi vešli, vejiti nedovolujete.“

    Platí anežkaB = Petra Bézová? Podle vás ženské emoce se nepodaří spoutat žádnému náboženství, jen lefebvristům by se to povedlo, kdyby podle nich vypadala Církev, tedy podle vás jsou lefebvristé mimo nábožeství? Nebo používám nějakou jinou logiku?

    • anežkaB napsal:

      Ano, Jakube. píši pod jiným jménem. Nevím, co odpovědět, v podstatě bych byla ráda, aby se křesťanství podařilo dát ženě taková pravidla, která by byla schopna dodržovat. Že se to dnešní Církvi nedaří, je zřejmé. Jestli se to podaří lefebrvistům, tak to bude zázrak. Jestli máte pomoc Matky Boží, tak je to možné, osobně se o to skrze ni také snažím.

      • José napsal:

        „v podstatě bych byla ráda, aby se křesťanství podařilo dát ženě taková pravidla, která by byla schopna dodržovat“ To znamená co? Prosím o upřesnění.

      • anežkaB napsal:

        To znamená, že Církev když po ženě chce morálku, musí jí dát také prostředky, jak toho dosáhnout. V minulosti byly pravdy víry formulovány srozumitelněji, černé věci se označovaly jako černé, bílé jako bílé. Žena více znala své hranice, nebyla vystavena takovým svodům světa, jako nyní. Dnes se oslavuje svoboda ženy, ale ona tím ztrácí, matky už nebaví být doma se svými dětmi a vychovávat. Pravidla, která platila pro přežití rodu celá staletí, se odkládají jako nemoderní. A Církev jde s dobou, takový pan Max Kašparů Vám klidně řekne- ať se křesťanské ženy rozvádějí, když mají důvod. Vážit si svého manželství dá v dnešní době fakt zabrat. Možná to vychází i z toho, že už si nevážíme ničeho, ani liturgie a Eucharistie, určitě to souvisí s krizí posvátna v lidských duších. Takže ta pravidla tu už byla, jen je potřeba je oprášit a vynést na světlo.

      • topajík napsal:

        Stačí přestat chodit na NOM. Tam kraluje král Kolomajz Svízelný.

      • José napsal:

        Vy jste si na to ve druhé větě odpověděla: „V minulosti byly pravdy víry formulovány srozumitelněji, černé věci se označovaly jako černé, bílé jako bílé.“
        Toho se držte a neposlouchejte falešné proroky. Modlete se především sv. Růženec a proste o ducha rozlišování. Tak budete Bohu milou, dobrou katoličkou, matkou i manželkou. V církvi je ještě spousta matek, které vychovávají své děti doma, ještě je mnoho dívek, žijících v čistotě před manželstvím, je mnoho párů, odmítajících antikoncepci a je tam mnoho lidí, kteří pod vedením Božím dokáží kriticky, avšak ve vší slušnosti přemýšlet o důsledcích DVK. „Moje ovce slyší můj hlas,“ říkal Pán Ježíš Kristus.

  7. nino napsal:

    Tiez zaujimavy clanok, zial, na antikatolickych strankach, ze francuzska vlada chce zakazat nabozenske symboly i v sukromnom sektore:
    http://www.sme.sk/c/6753241/francuzski-moslimovia-sa-obavaju-rozsirenia-zakazu-nabozenskych-symbolov.html

  8. nino napsal:

    V clanku sa spominaju masove demonstracie katolikov, z velkej casti i tradicnych, vo Francuzsku, proti ,,manzelstvam“ homosexualov.
    Vraj tam policia bola brutalna, stovku katolikov zatkla, pouzila slzny plyn i na deti a zeny, a bolo mnozstvo zranenych, jeden zaujimavy clanok tu (ospravedlnujem sa, na akych to je strankach):
    http://eurabia.parlamentnilisty.cz/Articles/8470-francouzska-policie-nasadila-proti-odpurcum-homosexualizmu-plyn.aspx
    Francuzi su nespokojni, vladou presadzovany zakon o adopciach a ,,manzelstvach“ odmieta vacsina verejnosti, napriek tomu vlada to ignoruje a riesi nezmysly, namiesto toho, aby sa venovala realnym problemom obycajnych Francuzov, kedze v krajine narasta nezamestnanost, chudoba a zadlzenie, ludia nemaju pracu, bezni Francuzi i rodiny su ohrozeni.
    Mnohi nezamestnani Francuzi kricali, ze chcu pracu, a nie ,,manzelstva“ homosexualov.
    Video, kde je tiez vidiet policajnu brutalitu, zrejme rezim ustanoveny v revolucii zacina byt nervozny, a to viac brutalny:

    Alebo:

    Parizske ulice povedali sekularnej vlade jasne Nie:

  9. Hamish napsal:

    Takypius předvádí, jak říční jsou modernisté, když se setkají s lidmi, kteří jejich „argumenty“ hravě trumfnou.
    Vystřílí celou škálu ohraných klišé a poté začne od začátku. Nic jiného neumí, ničeho jiného nejsou takypiové schopni.

  10. nino napsal:

    aktualne, kardinal Marx hlasa bludy, a verejne popiera, ze papez je monarcha (ospravedlnujem sa, ze zdrojom su antikatolicke stranky v podstate):
    http://umlaufoviny.com/www/res_publica/Redakcni_system/index.php?clanek=1037&pg=
    Ako novy papez potresta kardinala Marxa? Myslim, ze ziadno. Zial…

    • MichalD napsal:

      A kterého papeže máte na mysli? Já už v tom začínám mít zmatek – teď na RV mají titulek „Koptský papež Teodor chce navštívit římského biskupa Františka“, na titulní stránce Světla je zase fotografie „bratrského setkání dvou papežů“ …

      • Lukáš Biskupický napsal:

        Dobrý postřeh. To je opravdu absurdní titulek, bohužel, i na Radio Vaticanu…

  11. Neděle Božího Milosrdenství: letos 7. dubna napsal:

    Tuto neděli 7. 4. 2013 je Neděle Božího Milosrdenství.

    Jako každý rok na „bílou neděli“.

    Pokud tuto neděli někdo půjde ke sv. zpovědi a poté k sv. přijímání, získává křestní čistotu. Smyjí se mu veškeré hříchy včetně jejich následků.

    O neděli Božího milosrdenství je možnost získat plnomocné odpustky pro ty, kteří s duší zcela odvrácenou od jakéhokoli hříchu, i všedního, se zúčastní pobožnosti ke cti Božího milosrdenství, nebo se aspoň před veřejně vystavenou nebo ve svatostánku uloženou Nejsvětější Svátostí pomodlí Otče náš, Věřím v Boha a invokaci: „Ježíši, důvěřuji Ti!“

    Svátost smíření (sv. zpověď) je možné přijmout i několik dní předem (patrně s úmyslem a prosbou o Boží Milosrdenství, podle vůle Církve a sv. Faustyny Kowalské. V neděli je pak zřejmě nutné přijmout při mši svaté s tímto úmyslem sv. Přijímání. V kterémkoli katolickém ritu.

    (pokud jsem se nevyjádřil přesně, prosím opravu.)

    Jde to jedinečný dar Nebe.

    Pax et bonum

    Jan

  12. Balduin napsal:

    Zastavme rouhavé zednářské satana uctívající obřady, které se mají konat tuto sobotu, tedy v sobotu 6. dubna 2013 v kostele (resp. kryptě či podzemí kostela) svatého Gabriela v Praze, kde je pravidelně celebrována i Mše Svatá všech dob :
    – odkaz: KRVELAČNÉ BESTIE SE FORMUJÍ

    • Michal napsal:

      Domnívám se, že o serióznosti emailů zveřejňovaných P. Bostlovou by se dalo s úspěchem pochybovat. Už na blogu idnes, kde psala dřív, to bylo dost podezřelé, a to byl ve srovnání s tímto odkazem slabý odvar. Nejspíš si z ní někdo střílí, možná to spoluvytváří sama. Bohužel je zřejmě neschopná používat v těchto věcech kritický rozum.

      • MichalD napsal:

        Vidím to podobně. Bohužel si dotyčná neuvědomuje, že i kdyby něco z jejích „odhalení“ mělo reálné jádro, tímto stylem naopak těm „odhalovaným“ usnadňuje život.

  13. Chorvatsko, sexyvýchova.... napsal:

    Raději než na „moudrosti“ pí B. se v modlitbě, prosím soustřeďte na toto:

    Patologická a temná „sexuální výchova“ míři do katolického Chorvatska!!

    http://www.hlavnespravy.sk/sexualna-vychova-deti-v-chorvatsku-a-jej-skandalozne-pozadie-lobby-pedofilov/86522/

    Pax

    Jan

  14. Maria vždy Panna a Kibeho napsal:

    Světská média připomínají výročí úděsné genocidy ve Rwandě.

    Nezapomeňme na události v Kibeho:

    http://www.fatym.com/view.php?nazevclanku=zjeveni-panny-marie-v-kibeho&cisloclanku=2012050005

    Pax et bonum

    Jan

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: