Rozhlédnutí 2013/04/21

Sv. Vojtěch, biskup a mučedník

Vítám vás u dalšího rozhlédnutí. Je třetí neděle po Velikonocích a Církev si připomíná sv. Anselma z Canterbury, biskupa a učitele Církve.

Nejvýznamnější svátky a památky v týdnu: sv. Sotera a Caia (22), sv. Vojtěcha (23), sv. Fidela ze Sigmaringy (24), sv. Marka Evangelisty (25), sv. Anakléta a Marcellina (26) a Petra Canisia (27). Příští týden otevře čtvrtá neděle po Velikonocích, na kterou připadají svátky sv. Pavla od Kříže a sv. Gianny Beretty Molly.

Z akcí upozorňuji především na brněnský pochod Odvahu k životu a na vyšebrodskou mši na úmysl hnutí pro-life.

Modleme se tento týden především za naše bratry a sestry v Sýrii, jakož i za obrácení všech těch nebožáků, kteří je pronásledují. A modleme se i za západní politiky, aby našli odhodlání křesťanům skutečně pomoci a aby přehodnotili podporu, kterou poskytují křesťany likvidujícím islamistickým povstalcům.

Zpravodajství

Řadu odkazů a zpráv naleznete na facebookových stránkách Duše a hvězdy a Akce Život.

Česká republika:

Uzavřel se další ročník ankety Rytíři života. Titul rytíř(ka) života získali Zdeňka Rybová a Jan Vrána, cena rytířstva připadla Hnutí Pro život ČR. Podrobnosti budou zveřejněny v průběhu týdne.

Svět:

Boj o manželství ve Francii pokračuje. Na 20 tisíc francouzských starostů podepsalo petici proti homosexuálním manželstvím, v níž odmítají jejich zavedení a prohlašují, že oni homosexuální páry oddávat nebudou. Více ZDE. Vládnoucí socialisté reagují na neutuchající protesty stupňující se represí a zaváděním manýrů policejního státu. Příklad kupříkladu ZDE. Agresívní prosazování sodomitské ideologie ostře odsoudil i kardinál Vingt-Trois, odstupující arcibiskup Paříže (více ZDE).

Maronitský arcibiskup Damašku Samir Nassar prohlásil, že křesťané v Sýrii mají už jen dvě možnosti: uprchnout ze země, nebo zůstat a zemřít. Více ZDE.

Guvernér Severní Dakoty podepsal zákon zakazující potraty po 20. týdnu těhotenství. Podrobnosti anglicky ZDE.

Mons. Socrates B. Villegas, arcibiskup diecéze Lingayen-Dagupan, vydal pastorační list, v němž vyzývá věřící, aby volili pouze ty politiky, co říkají jednoznačné ne rozvodům, potratům, homosexuálním manželstvím, euthanasii a totální kontrole porodnosti. Podrobnosti anglicky ZDE.

Kalendárium + akčník

Podrobnější informace ke kalendáriu pro daný den lze získat kliknutím na jednotlivá data. Podrobnější a dlouhodobější přehled o akcích a očekávaných událostech lze nalézt v Aktualitách na Katopedii, četné odkazy na články o aktuálně připomínaných svatých naleznete na facebookové stránce Svatí, blahoslavení, mučedníci.

21. duben, neděle – je třetí neděle po Velikonocích. Církev si připomíná sv. Anselma z Canterbury, biskupa a učitele Církve.

22. duben, pondělí – Církev si připomíná památku sv. Sotera a Caia, papežů a mučedníků. Italský kulturní institut pořádá přednášku Mons. Claudia Maria Celliho, předsedy Papežské rady pro sdělovací prostředky na téma „Komunikační strategie Svatého stolce“. Podrobnosti ZDE.

23. duben, úterý – Církev si připomíná památku sv. Vojtěcha, biskupa a mučedníka.

24. duben, středa – Církev si připomíná památku sv. Fidelia ze Sigmaringy, kněze a mučedníka. V Brně proběhne další dějství pro-life pochodu Odvahu k životu. Podrobnosti ZDE.

25. duben, čtvrtek – Církev slaví svátek sv. Marka Evangelisty.

26. duben, pátek – Církev si připomíná památku sv. Anakléta a Marcellina, papežů a mučedníků. Sedmdesáté narozeniny oslaví Mons. Dominik kardinál Duka (* 1943), arcibiskup pražský a primas český.

27. duben, sobota – Církev si připomíná sv. Petra Canisia (1521-1597), učitele Církve.

28. duben, neděle – je čtvrtá neděle po Velikonocích, na kterou připadají svátky sv. Pavla od Kříže (1694-1775), zakladatele passionátů, a sv. Gianny Beretty Molly (1922-1962), patronky hnutí pro-life. Ve vyšebrodském klášteře bude sloužena mše svatá na úmysl hnutí pro-life, tj. za ochranu lidského života a jeho důstojnosti v celé jeho délce, od početí až po přirozenou smrt. Prosím, přijďte, kdo můžete.

Zajímavé odkazy

Řadu dalších odkazů naleznete na facebookových stránkách Duše a hvězdy a Akce Život.

Česky:

Arcibiskup politikům: Snižte si plat na úroveň farářů. Pak mluvte o chudé církvi

Do Zlaté Koruny se po 750 letech vrátil trn z Kristovy koruny

Komentář Eleison CCCI

Mediální tanec kolem pontifikátu

Monolitická neomylnost a neshody mezi antiprogresivisty

Orbán: Evropa bude buď křesťanská, nebo nebude vůbec

Prohlášení sester z Karmelu sv. Josefa v Brilon-Wald

Zdravotní péče se smrtí ve štítu

Slovensky:

Klasici o demokracii  ( I.)

Naleteli sme na lož, že obmedzenia vo vzťahoch nemajú význam

Neschopný služby?

O potrebe vznešenosti a bohatstva pri bohopocte

Prečo má KDH podporiť Čarnogurského

Znepokojujúce! Homosexuálna aktivistka priznáva, že účelom boja za “práva” je zničiť rodinu

Polsky:

Ksiądz ostro o „tęczowym” kursie MEN

Nowa ustawa aborcyjna w Hiszpanii

Raport USA podnosi sprawę TV Trwam

Anglicky:

Cardinal Wuerl: Gay couple’s attempts to fire priest are ‚totalitarian‘

Priest who defended homosexual ‘marriage,’ transgenderism defrocked by Vatican

Rome’s March for Life will promote 1 million signature EU pro-life campaign

The ‘saturation process’: hooking kids on sex

The State of the Science: Why Catholic Hospitals Should Not Dispense Plan B: Symposium on Plan B: Part V

Vatican misses golden opportunity to evangelize stem cell scientists

Ignác Pospíšil

33 reakcí na Rozhlédnutí 2013/04/21

  1. nino napsal:

    Vdaka za zaujimave rozhliadnutie, hlavne za udalosti vo Francuzsku, a upozornenie na zaujimave clanky.
    A v nich som cital o vyhlaseniach vysokych cirkevnych hodnostarov, ze treba uznat homopartnerstva, ale uz nie manzelstva. Neni su ojedinele, s takymi vyhlaseniami ako by sa roztrhlo vrece, a myslim, ze to naznacuje nieco okolo zmeny politiky Cirkvi v tejto veci.

    • nino napsal:

      uz sa mlci k hriechu homosexuality a veriacim sa zacina predkladat, akoby jediny problemom bolo to, ze zvazky homosexualov by sa mali nazyvat manzelstvom. Boli tu vyjadrenia Schonborna, teraz i toho v Kostarike, a nikto ( a uz vobec nie papez) ich nepotresta za ne.
      Myslim, ze teraz sa i kardinal Vincenzo Paglia, velmi vplyvny v Rime, vyjadril pre podporu homopartnerstiev, a povedal, zeby sme mali bojovat proti krajinam, co trestaju homosexualne ciny. Pocul som take nieco dnes od znameho, nema niekto na to odkaz?

  2. nino napsal:

    Este by som poznamenal k clanku na liberalne-katolickom Postoyi od Vlada Palka, ktory navrhuje podporit Carnogurskeho- Palko navrhoval uz i volit Mikloska ako katolickeho kandidata, a co sa z neho vyklulo.
    Palko a jeho nazory u mna osobne uz skoncili, a koho podporia, ci nepodporia liberalni ,,krestanski“ demokrati mi je tiez jedno.

  3. jjstodola napsal:

    Ad: „Prohlášení sester z Karmelu sv. Josefa v Brilon-Wald“

    Tomu říkám „non possumus“ na druhou. Původní „non possumus“ pocházelo od teologicky vzdělaného biskupa. Toto „non possumus“ pochází od jakýchsi šesti ženských a je založeno nikoliv na studiu Magisteria, ale studiu učení biskupa, který řekl „non possumus“. Další „non possumus“ budou deklarovat náctiletí laici na základě studia prohlášení karmelských sestřiček.

    Jo, jo. Kdo s čím zachází, tím také schází.

    • cinicius napsal:

      I kdybych se na to podíval takto, musím konstatovat, že arcibiskup Lefebvre řekl „non possumus“ až jako druhý – těm, co po něm chtěli, aby je následoval v jejich „non possumus“…

      Máš snad pocit, že ti, co zvolili opačnou cestu, na tom jsou nějak znatelně lépe? Že se drží pravé cesty ti, kteří slouží řádným nadřízeným v jejich neslužbě Bohu? Nebo ti, co spílají FSSPX, když zároveň těží z miniostrůvků tradice, které jejich ordináři povolili jen z donucení, v rámci zoufalé snahy nějak omezit příliv lidí k FSSPX?

      To neříkám, protože bych tvrdil, že sestry či FSSPX mají jednoznačnou pravdu a že cesta těch či oněch je správná a optimální, nebo snad dokonce jediná. To říkám, protože mi Tvůj komentář přijde neobjektivní.

      Žijeme v době zmatků, v níž se mnoha ordinářům nedá věřit. Kdy více než kdy jindy se musí věřící ptát, zda ten či onen duchovní slouží Bohu, nebo spíš peklu. Že k tomu došlo, není vinou ani sester, ani FSSPX. Ti skuteční prvořadí viníci sedí v Římě a na biskupských stolcích, mluví o nedělích z řádných kazatelen, jsou vyvyšováni do stavu blahoslavených.

      Ty máš nějaký spolehlivý recept, co s tím dělat, že tu takto kategoricky soudíš ty, kteří ho našli jinde?

    • Balduin napsal:

      Dominikánskému terciáři by měl něco říkat pojem „sensus fidei“ věřících a povinnost všech (Církve učící i slyšící) hájit a bránit pravdy svaté katolické víry v plnosti, kterážto povinnost plyne zejména ze svátosti biřmování („pasování“ na „vojína Kristova“).

      A dejte si velký pozor, abyste nerozhněval svým despektem a posměchem našeho Pána Ježíše Krista – Ženicha těchto ctihodných sester, o nichž se tak neuctivě, hrubě a vulgárně vyjadřujete.

      Pokud jde o názory těchto ctihodných sester – karmelitánek Tradiční Observance – nejsou to jejich subjektivní názory ani subjektivní názory „jednoho biskupa“, jak říkáte. A mají na ně plné právo, kdybyste se s tímto případem seznámil blíže… a nejen z „(pokoncilního) NOM rychlíku“.

      Klidně si sám za sebe kývejte na znamení souhlasu i herezím a omylům, včetně těch neštastného pastoračního II. Vatikánského koncilu. Klidně souhlaste s ničením dominikánského řádu moderními novotami … jen nechtějte po druhých, aby konali totéž, co Vy.

  4. Rocky Marciano napsal:

    ad stodola: Předpokládám, že vy v tom máte naprosto jasno. Činíte vše, co po vás novocírkev žádá, žádné „non possumus“. Prostě jen perfektní poslušnost, žádný problém nemáte.

    Příběh sester znáte jistě do detailů. Jak funguje suplovaná jurisdikce víte také. Hermeneutika kontinuity vysvětlí rozpory s dřívějším Magisteriem.

    Nezbývá než závidět a popřát šťastnou cestu..

    • jjstodola napsal:

      Jo, mám v tom jasno. Vím, že mi nepřísluší, abych si hrál na Magisterium. Je mi také jasno, že Bratrstvo má suplovanou jurisdikci asi tak jako pravoslavní. V individuálním případě mohou vyzpovídat a rozhřešit umírajícího, který nemůže dosáhnout zpovědi u kněze s jurisdikcí. U karmelských sester, protože nejde o kněze, je suplovaná jurisdikce de facto nulová.

      • Rocky Marciano napsal:

        Zde se ovšem neshodneme. Pokud není stav nouze, pak máte pravdu (což vás ovšem neopravňuje shazovat výše zmíněné sestry). Pokud stav nouze je, o čemž jsem přesvědečen a nasvědčuje tomu vše v novocírkvi, pak Bratrstvo suplovanou jurisdikci samozřejmě má. O to tu ale asi nešlo. Chtěl jsem tím říci, že u sester nejde o to, že by byly samy sobě Magisteriem, ale o to, že platí-li suplovaná jurisdikce vzhledem ke stavu nouze, pak si mohou svobodně zvolit biskupa, kterého požádají o duchovní péči. Což by ovšem vyžadoval bližší znalost případu sester z vaší strany..

      • Rocky Marciano napsal:

        Nejde o to, kdo je pokoncilní „konzerva“, ale o to nakolik je otevřený přemýšlení a trpělivému vysvětlování, nikoliv rychlým soudům a urážkám.
        Takže ad Magisterium: Souhlasím, že si na něj dnes hraje kde kdo. To ovšem i v novocírkvi. Tam je už Magisteriem nezřídka i místní kněz. Potíž tu je zásadně v tom, jak a kdy je Magisterium neomylné, což je asi otázka stěžejní, minimálně pro rozklíčování stavu v Církvi po DVK a toho, kdy můžu či přímo musím odporovat autoritám a čím a jak se mám řídit v dubiozních případech (určitě spíše tím, co v minulosti vykazovalo formou i obsahem nezpochybnitelně dogmata). Něco málo k tomu zde http://rexcz.blogspot.cz/2013/04/monoliticka-neomylnost-neshody-mezi.html , doporučit lze další cizojazyčné (velmi uměřené) články a studie téhož autora.
        Ad preambule: Její nebezpečnost tkví právě v tom, že minimálně implicitně obsahuje možnost dvojznačného výkladu či přímo dvojznačné formulace. Vcelku slušně to popisuje zkrácenou a postačující formou biskup Williamson zde http://rexcz.blogspot.cz/2013/03/otevreny-dopis-biskupa-williamsona.html. Ne, že bych v článku se vším do písmene souhlasil nebo souhlasil s mírou škodlivosti, ale de facto vypichuje to podstatné. Preambule je pro FSSPX ještě o něco horší než protokol z roku 1988. Arcibiskup Lefebvre dobře věděl, proč podpis pod ním odvolal.
        Co se týče další části vašeho příspěvku, tam nemohu reagovat, protože jej z nepochopitelného technického důvodu nemohu přečíst.
        Ještě jen zpět k sestrám, asi by bylo dobře se vyhnout rychlým striktním soudům. Arcibiskup Lefebvre k tomu říkalo toto: „My (myšleno kněží Bratrstva) musíme vždy jednat jako lékaři duší a nikoliv jako soudci a popravčí. Ti, kteří jsou v pokušení takto konat, jsou živeni duchem zatrpklosti a nikoliv pravým zápalem pro duše.“ Tím spíš by to mělo platit pro „druhou stranu“, je-li přesvědčena o své pravdě. Mluvit o „šesti ženských“ znamená 1) Podvědomě podsouvat čtenáři, že na počtu ve Víře nějak záleží. – Nezáleží. 2) Že žena je snad čímsi méně. – Není.

      • nino napsal:

        ja myslim, ze v sucasnom stave objektivnej krizy Cirkvi mozu vyspovedat a rozhresit hocikoho, ba veriaci katolici maju povinnost vyhladavat pravovernych knazov, aby sa u nich spovedali, atd.

  5. Rocky Marciano napsal:

    PS: Abych nezapomněl. Vaše poslední věta je ovšem pravdivá – taktéž pro novocírkev. V parafrázi třeba takto? Kdo s modernismem zachází, modernismem také schází.. Aniž by mě to samozřejmě těšilo..

    • Hamish napsal:

      Myslím, že vysvětlením je jistá forma zklamání, kterého se koncilovým konzervám (mezi něž se Jiří nepochybně řadí) po volbě pana Bergoglia dostalo. Čekaly (konzervy) druhého Ratziho s jeho hermeneutikou, objevil se však Božím dopuštěním šílenec bez katolické víry a morálky.
      Inu, karty jsou rozdány už dlouho a uznat chybu vyžaduje celého muže. Čímž netvrdím, že jím Jiří není. Je. Bohužel, krok zpět by znamenal i vrátit ten slušivý, bílý hábit a to se dělá hodně, hodně těžko.

      • anežkaB napsal:

        Výstižná charakteristika nového papeže, pro mě je on jen další důkaz toho, že koncilní směřování je zgruntu špatná věc, je to dům postavený na písku.

      • Rocky Marciano napsal:

        ad Hamish a Balduin: Nevěděl jsem, že jde o terciáře. Tím spíš zamrzí obrat „šest ženských“. Takové „ženské“ pro Církev vymodlili mnohé.

        Nikterak to nemyslím jako odsudek, toho člověka neznám a je mi v podstatě fuk, co se děje v místním zahnívajícím katolickém rybníčku s mnohými jeho rozpornými existencemi, kde jednooký chce být mezi slepými králem. Vadím mi tak příkrý odsudek v kauze, kterou evidentně neznám, a paušalizace, která nikterak není na místě.

      • Markus napsal:

        Si myslím, ze Benedikta XVI donútili odstúpit, aby si zvolili práve takého, co bude pokracovat v koncilovej revolúcii.
        Pozrite, aké následky koncilu sú:
        http://gloria.tv/?media=430950
        Kostoly prázdné, búrajú sa, alebo sú z nich mesity, restaurácie, obytné domy…..

      • Takypijus napsal:

        Markus: Jak ho jako donutili?

      • Rocky Marciano napsal:

        ad Markus: Ale nedonutili. Přání je otcem myšlenky. Ratzinger je prostě (v dnešním kontextu už jen) umírněný progresivista. To jen někteří mají pořád představu, že to byl nějaký konzervativec, který jakýmsi spiknutím byl donucen k odchodu. To, že „uvolnil“ mši sv. všech časů, která žádné „uvolnění“ ani nepotřebovala, zmátlo ledaskoho. Prostě to byl jen jeden z jeho hegeliánských kroků. Pochopte to už..

      • Hamish napsal:

        @Markus – to jest ovšem epic fail :)
        Benedikt pokračoval v koncilové revoluci tak, jako v ní pokračuje pan Bergoglio. Jediným rozdílem byla vyšší inteligenční úroveň této revoluce z Benediktovy hlavy.

      • jjstodola napsal:

        Nevím, jen mám dojem, že si tu na Magisterium hraje kde kdo. Možná je to tím, že jsem „pokoncilní konzerva“, ale nevidím například na preambuli, kterou zaslalo Bratrstvo Římu, nic špatného. Co na tom? Jsem jen laik. Ovšem, co na tom, že se to nelíbí 6 sestrám? A co na tom, že se něco, co dělá Řím, nelíbí Bratrstvu? „Sensus fidei“ existuje, nikdo ale na něj nemá patent. Papež a biskupové naproti tomu mají patent na Magisterium.

        Pokud jde o různé slušivé hábity: neřešil bych teď ty „nomácké“, řešil bych spíš ty hábity „tradiční“. Je ještě možné být v Bratrstvu a přidružených řádech?

      • anežkaB napsal:

        Pane Jiří, když byl katolický lid po staletí vychováván ke katolickým pravdám, zajisté v něm je přítomen “ sensus fidei“, i když na něj nemá patent. Naproti tomu Magisterium nemá patent na Ducha svatého, pouze příslib Krista, který je ovšem podmíněn životem v pravdě. Znám opravdu dost katolíků, kteří mají neuvěřitelné krize víry, ale neumějí pojmenovat příčinu té krize. I já mezi ně patřila, a teď se snažím druhým pomáhat, aby se vrátitli k tomu, co vždy bylo na Církvi katolické. Pokud Magisterium tvrdí, že černé věci jsou bílé a já vím podle svědomí, že to není pravda, musím odporovat. Vy nemáte svědomí, které Vás vede k touze vidět Boha?

      • nino napsal:

        Markus, myslim, ze uz zvolenim Benedikta chceli liberali zasadit Cirkvi ranu. Mal povest konzervativca (v dnesnom zmysle), a jeho minulost ukazala pomerne uspesnost presadzovania revolucie jeho osobou. Zrejme ocakavali od neho jej dotiahnutie, hlavne po intelektualnej stranke, lebo Wojtylove tlieskania rukami na megaakciach, a ani jeho kult osobnosti nedokazali zakryt rozpory a rozvrat celeho projektu.
        V niecom im to vyslo- Benedikt sa uazal byt velkym darom koncilovym konzervam, pretoze bol dost znaly a inteligentny, aby si jeho gesta, a vyjadrenia dokazali vykladat v konzervativnom duchu, pomerne dobre. A prave tato poloha sa ukazala byt dobrou pascou i na FSSPX. Vlastne Benedikt svojim intelektom zasadil FSSPX vacsiu ranu nez Wojtyla jeho ,,exkomunikaciami“.
        Takisto Benedikt intelektualne zdovodnil revoluciu, a vypracoval nebezpecnu teoriu tradicionalistickeho vykladu revolucie.
        Avsak, na druhej strane, Benediktom zrejme otriaslo zneuzivanie deti liberalnym cirkevnym systemom, a opatrne prijal v tejto veci iste opatrenia a zlepsenia. Uz od pociatku videl fungovanie pokoncilovej elity Cirkvi, intrigy, zistnost a nespolahlivost, a i mozno to ho viedlo k tomu, ze dufal, zeby sa mohol opriet o tradicionalistov.
        Pokusil sa nemotorne obnovit disciplinu v Cirkvi, co malo i pozitivne dopady, napr. zosadenie Bezaka- avsak i tam sa ukazalo to spajanie protikladov, ked tento antikolegialny cin (v pozitivnom slova zmysle), v duchu posunu k vacsej osobnej zodpovednosti papeza a kontroli biskupov, bol v jeho liste zdovodneny kolegialitou :))
        Avsak pozitivne kroky benedikta boli opatrne a nedostatocne razne. Napr. jeden z najvacsich heretikov sucasnosti, co dlhe roky nicil Cirkev zvrchu a hlasal bludy, a prenasledoval katolikov- kardinal Martini. Nielenze mu Benedikt nezakazal cirkevny pohreb, ako sa patri pre verejnych heretikov, ale ak sa nemylim, ssa ho i zucastnil. A podobne.
        Je samozrejme mozne, ze i tieto opatrne naznaky konzervativizmu vystrasili slobodomurarov. Doslo k problemom Vatikanskej banky, uniku informacii zo sukromia papeza, vinou jednej z najblizsich osob- ktovie, kto vsetko bol za tym, ktovie, ci bol za tym len komornik, ataky pre mnohe veci na papeza, velmi masive a dost mozno i organizovane (po odvolani Bezaka, atd).
        To spolahlivo mohlo vykreslit papeza ako neschopneho, a jemu samemu ukazat, ze sa nema na koho spolahnut.
        Myslim, ze mocnym uz vadil i Benediktov styl- niektore basty viery rucat, ine zachranovat, a dalsie ponechavat v ruinach. Pozaduju urychlenie revolucie, a jedinym programom ma byt zrejme rucanie, rucanie, rucanie zrucanin.
        Tu nechcem sirit konspiracne teorie, je to len teoreticke zamyslenie, dost mozno si myslim, ze mohlo zohrat v odstupeni ulohu len papezovo demokraticke myslenie, ci v kombinacii naozaj pocit osobnej, ci zdravotnej slabosti, kombinovany zo sklamania s elit v Cirkvi.
        Z Benedikta preto zostane v historii Cirkvi rozporuplna osobnost- ktora nikdy nedokazala prekrocit svoj koncilovy tien, na ktorom vzisla jeho cirkevna kariera, napriek tomu, ze mnohe veci si zrejme uvedomoval.
        A ako clovek mi bol Benedikt celkom sympaticky, i ked som s nim v mnohom nesuhlasil, vo veciach viery som stal inde.
        Dnes mame Frantiska- z generacie, ktora vyrastla v tieni pokoncilovych papezov, ktori este nauku Cirkvi casto poznali, i ked ju prekrucali a falsovali. Novu generaciu, z ktorej vysiel papez, uz tieto rozpory nezaujimaju, nepoznaju ich, neriesia ich… a caka sa od nich zrutenie poslednych bast….
        Na druhej strane zvolenie Frantiska zrutilo iluziu, ktoru budoval Benedikt, o zle pochopenom Koncile, o evolucnom napraveni niektorych chybnych vykladov.
        Ukazalo, ze je nevyhnutne stat pevne na strane nemennej viery, a ze postoj, ktory zaujal M. Lefebvre, bol spravny, a jedine co treba je, sa ho neochvejne drzat. A nezbludime, ani sa nepomylime.

      • nino napsal:

        jjstodola, preambula pripominala zapretie viery, a zaroven bola zradou martyrov tradicionalizmu.
        Co sa tyka Magisteria- Cirkev, zial pre liberalnych ,,katolikov“ nikdy nehlasala nauku tajne, nezasvacovala do jej tajomstiev postupne. Podobne ako Kristus hlasal verejne. Preto je Magisterium zname verejne. Kazdy ho moze poznat, a preto ho neni jednoduche sfalsovat, a to dokonca ani biskupmi, ci papezmi, s ich novym ,,Magisteriom“, ktorym protivia Magisteriu… lenze Boh si neprotireci! Takze ich odklon je lahke dokazat. Odklon, nie od toho, co si myslim, ale odklon od magisteria Cirkvi a papezov.

  6. nino napsal:

    brutalita sekularistickych a liberalnych zoldnierov v uniformach vo Francuzsku narasta. Po tom, co pouzili slzny plyn na deti a zeny, a mlatili demonstrantov, starych ludi, zeny, ba zatykali i deti, tak i zbili jedneho knaza z Bratstva sv. Pia X., ktory sa zastal mladeho cloveka-demonstranta, ktory bol zasiahnuty zrejme plynom a napadala ho policia, knaza hodili na zem, napadali a dokopali liberalne sekularisticky zoldnieri:

    I ked neviem sa rozhodnut, ci je spravne tu dat toto nasilne video, s tymto hrdinstvom knaza, co sa zastal mladeho cloveka?
    Kazdopadne, kde je papez Frantisek? Nezaregistroval som teda zeby sa zastal Francuzov bitych policiou, ze by odsudil francuzsky zakon, policajne nasilie, podporil Francuzov, ci odsudil ich vlady… asi ma plne ruky prace v nadbiehani nepriatelom Cirkvi a Krista, a jeho kardinali su zaneprazdneni vyjadrovanim podpory sodomskym partnerstvam.
    Zatialco katolici v uliciach krvacaju za obranu Bozieho zakona, pokoncilovi kardinali, ba i papez hladaju cesty kompromisu (zrady) s nepriatelmi Bozimi :(

  7. Markus napsal:

    V novembri 2011 roku nejaký kardinál v Cíne povedal, ze pápez do 12 mesiacov zomrie. Ako to mohol vediet?
    Jedine, ze ho chceli otrávit, tak, ako slobodomurár Villot Jana Pavla I.
    Ale stal sa z toho skandál, tak potom Benedikta XVI odstavili:
    http://www.topky.sk/cl/11/1340216/
    http://www.magnificat.sk/2012/02/chysta-sa-vrazda-papeza-benedikta-xvi/
    Sprisahanie proti pápežovi Benediktovi XVI.: Kardinál oznámil, že zomrie do 12 mesiacov!

    Pápež Benedikt XVI.
    13.02.2013 14:10
    BRATISLAVA/VATIKÁN – Od rezignácie pápeža Benedikta XVI. sa roztrhlo vrece s konšpiračnými teóriami o tom, čo bolo príčinou jeho odstúpenia. Hoci oficiálnym dôvodom je chatrné zdravie Josepha Ratzingera (85) a jeho pokročilý vek, vynárajú sa neustále nové informácie o rôznych komplotoch a sprisahaniach vo Vatikáne. Najnovšie sa na svetlo sveta dostal dokument z roku 2011, v ktorom sa píše, že taliansky kardinál Paolo Romeo predpovedal počas svojej cesty do Číny pápežovu smrť. A to do 12 mesiacov!

    Senzačné „proroctvo,“ ktoré urobil kardinál v novembri 2011 pred talianskymi podnikateľmi a čínskymi predstaviteľmi katolíckej cirkvi, bolo natoľko presvedčivé, že si ho niektorí vyložili ako pokus o atentát a boli tak znepokojení jeho slovami, že túto skutočnosť nahlásili späť do Vatikánu.

    Na ich základe bola 30. decembra 2011 spísaná tajná správa, ktorú v januári doručil kolumbijský kardinál Dario Castrillon Hoyos do rúk samotného pápeža. Aby sa obmedzil počet ľudí v rámci Vatikánu, ktorí by mohli správu zneužiť, keby nedopatrením unikla, bola napísaná v nemčine, rodnom jazyku Benedikta XVI. Jej názov znel „Mordkomplott“ a bola varovaním pred smrteľným sprisahaním proti pápežovi.

    V dokumente sa napríklad spomínajú nepriateľské vzťahy medzi Benediktom XVI. a jeho štátnym sekretárom Tarcisiom Bertonem. Kardinál Romeo sa domnieval, že pápež nenávidí Bertoneho tak, že by ho ihneď vymenil za iného kardinála, keby mal nejakú adekvátnu náhradu. Zatiaľ to však tak nie je, a preto kardinál stále zostáva vo svojej funkcii. Experti hovoria, že vydanie tejto správy môže byť súčasťou mocenského boja vo vnútri kúrie, ktorý mal donútiť Bertoneho odísť. Odporcom sa totiž nepozdávala jeho príliš veľká moc.

    Pred svojimi poslucháčmi sa mal Romeo ďalej hrdiť tým, že on, pápež a kardinál Angelo Scola tvoria akúsi tajnú trojku a práve s nimi dvomi sa pontifik radí o dôležitých veciach. Posledný odsek dokumentu je venovaný možnému nástupcovi, v ktorom Romeo predpovedá, že ním bude práve Scola, ktorý má s pápežom podobnú osobnosť aj teologické náhľady. Dokonca ho povolali z Benátok do Milána, kde ho školia a pripravujú na jeho budúci post.

    Keď talianska tlačová agentúra ANSA prosila Romea o vyjadrenie, uviedol, že tieto informácie majú tak ďaleko od reality, že sa ich neoplatí ani komentovať. Rovnaký postoj zaujal aj pápežov hovorca Federico Lombardi. „Môžete vydať čo chcete, ale budete za to niesť zodpovednosť. Je to tak nereálne, že to ani nebudem komentovať. Je to tak neuveriteľné, že nemá zmysel odpovedať na vašu otázku,“ uviedol pre denník Il Fatto Quotidiano, ktorý žiadal Vatikán o oficiálne stanovisko k dokumentu. Jeho existenciu však nepoprel.

    História je plná tajuplných a násilných úmrtí pápežov

    Snahe o odstránenie sa nevyhol ani Ján Pavol II., na ktorého spáchali atentát v roku 1981, ale vraj vďaka zásahu Panny Márie svoj boj o život v nemocnici vyhral. Jedna z guliek, ktorú vybrali z jeho tela, bola dokonca umiestnená vo svätyni vo Fatime.

    Ján VIII. (872-882): Údajne otrávený a ubitý na smrť.

    Adrián III. (884-885): Údajne otrávený.

    Štefan VI. (896-897): Pravdepodobne uškrtený.

    Leo V. (903): Zavraždený.

    Ján X. (914-928): Údajne udusený vankúšom.

    Štefan VII. (928-931): Pravdepodobne zavraždený.

    Štefan VIII. (939-942): Zmrzačený, zomrel na následky zranení.

    Ján XII. (955-964): Zavraždený manželom, ktorému nasadil parohy.

    Benedikt VI. (973-974): Uškrtený kňazom.

    Ján XIV. (983-984): Vyhladovaný na smrť alebo otrávený.

    Sergius IV. (1009-1012): Pravdepodobne zavraždený.

    Klement II. (1046-1047): Pravdepodobne otrávený.

    Damasus II. (1048): Podľa zvestí zavraždený.

    Benedikt XI. (1304-1305): Údajne otrávený.

    Ján Pavol I. (1978): Údajne otrávený.

    • nino napsal:

      Tazko povedat, ci Jana Pavla II. zachranila Panna Maria, ale urcite sa mu hodilo, aby si ludia mysleli, ze ho prave Panna Maria zachranila a tym posilnoval kult vlastnej osobnosti, na ktorom budoval cirkevnu identitu (ked uz na nemennej viere a dogme nemohol).

      • Markus napsal:

        nino, co sa udialo na koncile a po nom je ako kopírované z dokumentu Alta Vendita:
        http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/10494-toto-je-tajny-plan-svobodnych-zednaru-na-zniceni-katolicke-cirkve-ctete.aspx

        Toto je tajný plán svobodných zednářů na zničení Katolické církve. Čtěte
        Autor: John Vennari | Publikováno: 24.4.2013 | Rubrika: Studie

        Málo katolíků zná Permanentní instrukce Alta Vendita. Je to tajný dokument napsaný v první polovině 19. století, který nastiňuje plán na svržení katolické církve. Alta Vendita byla nejvyšší lóží karbonářů (carbonari = uhlíři), italské tajné společnosti napojené na zednářstvo, jež byla spolu se zednáři odsouzena katolickou církví. Otec F. Cahill ve své knize Freemasonry and the Anti-Christian Movement (Zednářstvo a protikřesťanské hnutí) říká, že Alta Vendita byla „ve své době obecně pokládána za centrum evropského zednářství“. Karbonáři byli nejaktivnější v Itálii a ve Francii.

        Ve své knize Athanasius und die Kirche unserer Zeit (Atanáš a dnešní církev) cituje biskup Rudolf Graber zednáře, který prohlásil: „Našim cílem už není zničení církve, ale pokusíme se ji využít tím, že do ní pronikneme.“

        Jinými slovy, jelikož zednáři nemohou plně vyhladit Ježíšovu církev, plánují nejen vykořenit vliv katolicismu ve společnosti, ale též využít struktury církve jako nástroje pro „obnovu“, „pokrok“ a „osvícení“ a další šíření svých principů a cílů.
        Revoluce v tiáře a pluviálu

        Revoluce po II. Vatikánu jeví všechny známky naplnění plánu Permanentních instrukcí Alta Vendita a předpovědí kanovníka Roca.

        1) Jsme svědky celosvětové změny v katolické církvi, změny v souladu s principy moderního světa.

        2) Zastánci i odpůrci II. Vatikánu se shodují v tom, že určitá doktrinální orientace z doby koncilu i po něm znamená rozchod s minulostí.

        3) Zednáři sami se radují, že se jejich myšlenky díky koncilu „nádherně rozklenuly nad dómem sv. Petra“.
        Oslavy na zednářské tribuně

        Nejen mnozí představitelé církve, ale také zednáři oslavovali tento sled událostí. Radovali se, že katolíci konečně „spatřili světlo“, neboť mnoho zednářských principů je nyní podporováno církví.

        Yves Marsaudon, zednář Skotského ritu, ve své knize L´Oecumenisme vu par un Franc-Macon de Tradition (Ekumenismus z pohledu tradičního zednáře) chválí ekumenismus zaváděný II. Vatikánem a říká:

        „Katolíci … nesmí zapomínat, že všechny cesty vedou k Bohu a budou muset přijmout, že tato odvážná myšlenka svobodného myšlení, kterou my vpravdě nazýváme revolucí, vycházející z našich zednářských lóží, se nádherně rozklenula nad dómem sv. Petra.“

        Duch pochyb a revoluce po II. Vatikánu zahřáli u srdce francouzského zednáře Jacquea Mitteranda, který pochvalně napsal:

        „Něco se v církvi změnilo a odpovědi papeže na zásadní otázky, jako celibát kněží a kontrola početí jsou bouřlivě diskutovány v samotné církvi; výraz svrchovaný Pontifex je zpochybňován biskupy, kněžími, věřícími. Pro zednáře je ale člověk, který zpochybňuje dogma, již zednářem bez zástěry.“

        Marcel Prelot, senátor oblasti Doubs ve Francii, jde v popisu událostí ještě dál:

        „Už celé století a půl bezúspěšně zápasíme, aby naše názory převládaly v církvi. Konečně přišel II. Vatikán a my jsme zvítězili. Od této doby návrhy a principy liberálního katolicismu byly definitivně přijaty Svatou církví.“

        Tento Prelotův citát zasluhuje vysvětlení, protože my katolíci musíme činit rozdíl mezi církví a duchovními. Přes všechna tvrzení zednářů je nemožné, aby věroučné omyly byly definitivně a oficiálně přijaty katolickou církví.

        Pápež František by mohol zrušiť celibát, ozýva sa z Argentíny
        http://www.aktuality.sk/clanok/227402/papez-frantisek-by-mohol-zrusit-celibat-ozyva-sa-z-argentiny/

        Škola katolické kámásútry – po polsku

        Polská církev má jasnozřivou představu, jak má vypadat sexuální akt. Protože se ale ovečky milují jinak, vznikla poradna katolické erotiky.
        Teď je Licheň ještě známější kvůli neobvyklé iniciativě kustoda baziliky, pátera Wiktora Gumienného ze řádu Mariánů. Pátera napadlo zřídit pod křídly baziliky poradnu katolické erotiky.
        http://www.ceskapozice.cz/magazin/special-report/skola-katolicke-kamasutry-%E2%80%93-po-polsku

  8. Vašek Sovadina napsal:

    @Markus
    Tak teď jsem Vám opravdu nerozuměl. Dáváte do jedné roviny hypotézy, které jakkoliv jsou pravděpodobné nebo ne, mají snahu zasáhnout katolické duchovní v dost citlivém místě (konec povinného celibátu) s podporou čistého manželství.
    Doufám jen, že Vás k této mýlce přivedl jen nedostatek času si článek z české pozice prostudovat podrobně. Mě osobně zvedl ze židle. Jestliže odsoudíte někoho na základě slov Ewy Klosové, pak neváhejte a přečtěte si i další její perly:
    http://www.ceskapozice.czwww.ceskapozice.cz/u/ewa-klosova

    Knotz je na českých portálech a nejen zde očerňován jako nějaký sexman, jeho knihy se spojují s kámasútrou. Ale nikdo do nich nenahlédne, aby zjistil, že jsou zde napomenutí zkušeného zpovědníka a ne popisování sex. poloh či hambaté obrázky. Nekroutí se před tématy, která by lákala k tomu, aby slevil. Chce člověka vyvést z té bryndy, ve které žije.
    Tak jako tak je to jedna z mála knížek, kde se katolík doví katolickou nauku o sexu v manželství. Bohužel u nás ještě nevyšla. Ze své vlastní zkušenosti bych bez něj asi podlehl našemu faráři, který nevidí problém v používání kondomu, či Váchovi, který mně osobně napsal, že HA není na závadu a ve vážných situacích v tom nevidí problém.
    Tito muži (Knotz) jsou na pranýři kvůli mediím, ale nikdo z duchovních se jich nezastane, páč by se k nim přidali.

    • JakubAlbert napsal:

      „V knize Sex, jaký neznáte páter Knotz tvrdí, že orální sex, který u katolíků vzbuzuje tolik pochybností, je ztělesněním nemorálnosti a neexistence vzájemné úcty i citů mezi manžely. Připouští však, že si partneři chtějí tuto formu sexu vyzkoušet. Pak by k tomu mělo dojít jen po vzájemné dohodě.“ Tolik citace z uvedeného posměšného článku. Nemám možnost ověřit citaci z knihy, ovšem jestli je pravdivá, pak je to horší než u P. Váchy. Ten bude nejspíš vnitřně přesvědčen o dovolenosti antikoncepce, ovšem P. Knotz tvrdí, že orální sex je „ztělesněním nemorálnosti a neexistence vzájemné úcty“, a přesto jej manželům povoluje! Je třeba se držet katolické mravouky a zapomenou na křik různých lži proroků, kteří si jsou schopni ospravedlnit i tu antikoncepci.

      Platně oddaní manželé mají právo na manželskou soulož; neboť tato jest přirozeným účelem manželství. Mají právo také na vše, co soulož připravuje, ji doprovází, s ní souvisí, ji následuje; jsou tedy manželé v té věci mnohem volnější než lidé svobodní, jelikož jim vespolek dovoleny jsou úkony, které bychom za jiných okolnosti, t. j. když by je manžel (manželka) konal sám nebo s někým cizím, prohlásili za hříchy chlípnosti počínavé: řeči, pohledy a doteky směřující k souloži a sloužící pohlavní rozkoši. Činy ty jsou jim dovoleny, i když dějí se bez předchozí nebo následné soulože, jen když nepůsobí polluce. Avšak ani manželům není vše dovoleno; najmě nesmí oddávat se činům, které účelu manželskému se příčí; a i oni hřeší, a to těžce, dopouštějí-li se, ať ojediněle, ať společně, dobrovolné polluce,
      onanie (zde ve významu soulože, při níž žena nemůže počít), sodomie, bestiality. Poněvadž pak manželská soulož jest právem manželů platně oddaných, dovoleno jest jim i tehdy
      užívat práva svého, mají-li jen malou naději na potomstvo (starci a stařeny, ženy neplodné, těhotné nebo kojící, apod.) Katolické mravouky III, str. 433

      • Vašek Sovadina napsal:

        Ať tedy autorka uvede citát, ze kterého to takto pochopila. Tuto knihu jsem přečetl, ale ani v náznacích jsem nic takového nepostřehl. Vyvrácením nechť je citát ze slovenského překladu:

        Úcta voči ľudskej fyziológii znamená aj uznanie funkčnosti a zmysluplnosti rôznych častí tela človeka. Celý priestor tela je náležitým miestom na prejavovanie nežností, bozkávanie a dráždenie, ale náležitý sexuálny akt, fyziologicky opodstatnený, sa uskutočňuje len preniknutím mužského pohlavného údu do rodidiel ženy a výronom do pošvy.
        Takáto definícia plného manželského aktu je v dnešných časoch potrebná, pretože „sexuálny trh“ ponúka veľmi rozmanité spôsoby sexuálneho uspokojenia.

        str.139

        Klosová lže a mlží.

  9. nino napsal:

    aktualne citam, zvratene dosledky konciloveho ucenia o nabozenskej slobode z Chile:
    http://www.hlavnespravy.sk/cile-policia-zatkla-clenov-sekty-ktori-upalili-zaziva-novorodenca/93725/

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: