Rozhlédnutí 2013/12/29

Zavraždění sv. Tomáše Becketa

Vítám vás u posledního rozhlédnutí v tomto občanském roce. Tento týden otevírá neděle v Oktávu Narození Páně, která se zároveň kryje s památkou sv. Tomáše z Canterbury, biskupa a mučedníka.

Nejvýznamnější svátky a památky tohoto týdne: sv. Silvestra I. (31), Oktáv Narození Páně (1), Nejsvětější Jméno Ježíš (2).

Na neděli otevírající příští týden připadá svátek sv. Telesfora, papeže.

Z akcí připomínám pražskou verzi pochodu Odvahu k životu (1).

Modleme se tento týden především za všechny naše pronásledované bratry a sestry, kteří narozdíl od nás nemohou svobodně slavit Vánoce…

Zpravodajství

Řadu odkazů a zpráv naleznete na facebookových stránkách Duše a hvězdy a Akce Život a ve facebookové skupině Křesťané a křesťanská témata ve společnosti a politice.

Kalendárium + akčník

Podrobnější informace ke kalendáriu pro daný den lze získat kliknutím na jednotlivá data. Podrobnější a dlouhodobější přehled o akcích a očekávaných událostech lze nalézt v Aktualitách na Katopedii, četné odkazy na články o aktuálně připomínaných svatých naleznete na facebookové stránce Svatí, blahoslavení, mučedníci.

Slavíme Vánoce. Přehled slavnostních bohoslužeb ve vyšebrodském klášteře naleznete ZDE.

29. prosinec, neděle – slavíme neděli v Oktávu Narození Páně. Zároveň na tento den připadá památka sv. Tomáše Becketa († 1170), biskupa a mučedníka. Před 125 lety se narodil Josef kardinál Beran (1888-1969), 33. arcibiskup pražský a primas český.

30. prosinec, pondělí – šestý den v oktávu vánočním. Před čtvrtstoletím (1988) vyšla postsynodální apoštolská adhortace Jana Pavla II. Christifideles laici o povolání a poslání katolických laiků v dnešním světě.

31. prosinec, úterý – sedmý den v oktávu vánočním, slavíme svátek sv. Silvestra I. († 335), papeže. Je poslední den občanského roku.

1. leden, středa – slavíme Oktáv Narození Páně. Začíná rok 2014. V Praze proběhne pražská varianta pro-life pochodu Odvahu k životu. Začátek v 17:00 na Mariánském náměstí, podrobnosti ZDE.

2. leden, čtvrtek – slavíme svátek Nejsvětějšího Jména Ježíš.

3. leden, pátek – před 320 lety se narodil sv. Pavel od Kříže (1694-1775), zakladatel passionátů.

4. leden, sobota – Panny Marie v sobotu.

5. leden, neděle – slavíme svátek sv. Telesfora, papeže.

Zajímavé odkazy

Řadu odkazů naleznete na facebookových stránkách Duše a hvězdy a Akce Život a ve facebookové skupině Křesťané a křesťanská témata ve společnosti a politice.

Stálice českého a slovenského tradičně katolického internetu (tj. stránky, které se vyplatí průběžně sledovat, protože jsou kvalitní a pravidelně nabízejí něco nového): Krása liturgieInstitut sv. JosefaLumen de LumineREX! a Dielňa sv. Josefa. Další tradičně katolické stránky naleznete ZDE.

Česky

Evropa by měla přijímat pouze křesťanské utečence

Právní krize je vážnější než ekonomická

Sociolog Introvigne o pronásledování křesťanů ve světě

V Severní Koreji slaví křesťané Vánoce s nasazením života

Vyjádření k článku Práva o restituci pozemku boromejek

Slovensky

Cirkev má primeraný strach

J. Haľko: Pastiersky list pomenoval veci pravým menom

Slávenie Vianoc na Západe: moslimská demonštrácia v Kodani a prostitútka z FEMEN na oltári v kolínskej katedrále

Slovák podal trestné oznámenie na biskupov Slovenska. Za pastiersky list

Ty dámy z Pussy Riot…

Tyto výroky by se měly tesat do kamene: Putin pronesl nejzásadnější slova celého roku a prokázal, že je největším státníkem na zemi

Polsky

Akcenty bożonarodzeniowe niepoprawne politycznie

Donald Tusk Herodem roku 2013

„Nastąpił atak na prawo natury”

Somalia bez prawa do chrześcijańskich świąt

Trzeba zatrzymać genderowy szantaż

Wildstein: Chrześcijanie są najbardziej prześladowaną mniejszością na świecie

Anglicky

A&E Welcomes Phil Robertson Back to ‚Duck Dynasty‘

Bishop Roger Foys: Stop Holding Hands!

Cardinal Kasper says Church will soon give Communion to divorced, remarried Catholics

‚Duck Dynasty‘ Family ‚Excited‘ Over Robertson Reinstatement

Hawaii’s department of education keeping tight-lipped on its sex ed curriculum

PA gov backs bill to force Catholic schools to keep gay teachers, WV whistleblower under fire, more

Reflections on a year with LifeSiteNews

Spanish Conservative government moves to restrict abortion: pro-aborts, feminists furious

The real ‘war on Christmas’ is perpetrated by Christians themselves

Utah judge strikes down state’s marriage amendment: could force same-sex ‘marriage’ nation-wide

VOTE: Top Ten Anti-Christian Acts of 2013

Ignác Pospíšil

14 reakcí na Rozhlédnutí 2013/12/29

  1. Starší, ale naději dávající zpráva napsal:

    Starší, ale naději dávající zpráva.

    http://www.lifenews.sk/content/franti%C5%A1ek-je-v%C4%8Fa%C4%8Dn%C3%BD-za-kritiku-konzervat%C3%ADvnych-katol%C3%ADkov

    „Prvým z nich bol pápežov prísľub, že slávenie latinskej omše už nie je ohrozené“

    ..“pápežova snaha povzbudiť ľudí ku každodennej modlitbe svätého ruženca. V nedeľu preto rozdal 20 tisíc ružencov.“

    a více…

    Pax et bonum.

    Jan

    Požehnaný nový rok

  2. ivka napsal:

    Milá starší zprávo!
    Že pápež rozdal růžence, ještě neznamená, že se podarovaní mají ten růženec modlit.
    Možná chce, aby si ho podle jeho příkladu zavěsilili na ucho, jak sám ukázal.
    Bude přece Silvestr!

    • Ach jo... napsal:

      Tak tohle je už doopravdy zaujatost. Jako kdyby žebrákovi byl ze srdce dán kus chleba a ještě to „neznamenalo“, že jej sní, ale raději zahodí do Tibery. Bude přece Silvestr…A pořád je lepší zavěsit na ucho sv. Růženec než obrázek Che Guevarry, Ády čalouníka Hitlera a podobných. Nebo pentagram s lebkou…. a podobně tak dále…

      Jan

      • nino napsal:

        Jan, jediny, kto ste zaujaty ste Vy. Mate tu jasne fakty, a Vy namiesto nich odbocite uplne inde, ako vzdy. Akoby ludia nevedeli, ze Bergoglio si protireci, ze raz jednemu hovori jedno, druhemu druhe, podobne ako tretotriedny populisticky politik, aj ked to, co hovori konzervaticom su len predhodene kosticky, aby nerusene mohla karavana pokroku pokracovat dalej. S vedomim, ze ludia ako Vy sa ich vdacne chopia.
        Aky ma tento Vas nelogicky postoj motiv, Jan? Dlho nad tym uvazujem, a domnievam sa, ze vychadza z jedneho (mozem sa mylit). Vasej slabej viery, Vy sa bojite, ze pravda Cirkvi moze ublizit a myslite si, ze ochranujete Cirkev. Vy vo vnutri mozno uplne neverite Kristovmu prislubu, ze pekelne brany ju nepremozu. Myslite si, ze Cirkev prezije vdaka Vam, Vasmo postoju, alebo mne? Nie, ona prezije, ale napriek Vam, a aj napriek mne.
        V tomto Jan, maju tradicionalisti. ktorych kritizujete, pevnejsiu vieru, oni vedia, ze Pravdy sa bat nemusia, ta je s Bohom. A Cirkvi Pravda a ani fakty uskodit nemozu, pretoze Pravda je od Boha.
        Oni (tradicionalisti) zachranuju duse a zostavaju verni Pravde, co je ich povinnost a uloha. Vy ochranujete Cirkev, aby snad nezanikla, co Vasa uloha nie je, ale Bozia a ten sa postara, ze nezanikne. Nepreberajte ulohy, ktore Vase nie su, Jan.

    • Michal napsal:

      Konečně teplé lidské slovo!
      Podle informaci rádia Jerevan papež při rozdávání růženců opravdu nedoporučoval modlit se růženec. Podle informací rádia Vatikán v přiloženém letáčku doporučoval modlit se s růžencem také korunku k Božímu milosrdenství.
      http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=19119

      • Kiandra napsal:

        Z ilustrace leku s radoby vtipnym malopolsky stylizovanym jmenem „miserikordyna“, rozdavanym mezi 60.000 vericich po nedelni papezske promluve lze vycist, ze se jedna o koktejl sv.ruzence s Poboznosti k Bozimu Milosrdenstvi, kterou zavedl v cele Cirkvi Jan Pavel II, pro mnohe, ale ne pro vsechny „Veliky“.. Skoda, ze P.Glaser nerika nic o genezi teto mediciny, nebo o aktivistech ve sluzbach papeze Frantiska, kteri organizovali tuto akci. Nedivil bych se, kdyby to byla stejna parta jako ta,, ktera prisla Janu Pavlu II na pohreb se standartou a pokrikem: „Santo subito!“
        Autori internetovych stranek „vaticancatholic.com“uverejnili sveho casu malou kritickou studii knihy „Bozi Milosrdenstvi v me dusi“ sestry Faustyny Kowalske (Stockbridge MA, Marian Press 1987..Kniha byla v r.1950 jeste na indexu zakazanych knih) a dosli k zaveru, ze podle jejich prevedceni pokyn modlit se tuto novou poboznost na zrnkach ruzence predstavuje dabelskou nahrazku ruzence, presvedcujici lidi, ze dosahnou Boziho slitovani, i kdyz setrvaji ve svych hrisich, ale budou se Bozimu Milosrdenstvi klanet..:
        Namitka cislo pet a mozna ta nejdulezitejsi: „Buh nezjevuje novou formu bohoucty kratce pote, co se Jeho Matka zjevuje ve Fatime, aby vykonala pronikavy zazrak a zadala o modlitbu Ruzence. Poboznost k B.M. je chytra past, kterou diky tradicnimu obalu, pouziva dabel k tomu, aby implantoval tuto uctu v konzervativnich kruzich.. Katolici by se meli namisto toho pomodlit jeden ruzenec navic, nebo Krizovou cestu.“
        Roberto di Mattei ve sve knize „Druhy vatikansky koncil“ v kapitole „Proc 2. VK nemluvi o pekle?“ uvadi pripominky kard.Ruffiniho, jeruzalemskeho patriarchy a j, a uzavira rovnez poukazem na Fatimu slovy sestry Lucie:
        „Fatima prinesla posledni dukaz o tom, ze peklo existuje a ze se v nem ocitnou duse ubohych hrisniku..“ A dale Roberto Mattei vlastnimi slovy:
        „V letech koncilu a po nem vystoupilo mnoho teologu – od Hanse Kuenga po Karla Rahnera, od Urse von Balthasara az po Edwarda Schillebeeckxe, kteri zredukovali peklo na mytologickou entitu ci, pokud jeho existenci pripustili, videli ho „prazdne“..
        Popirani ci prehodnocovani pekla bylo ovsem nasledkem misty az obsesivniho zduraznovani Boziho milosrdenstvi, ktere odsunulo zcela do pozadi roli Bozi spravedlnosti. Nasledky .pro osobni odpovednost cloveka v pohledu na viru a moralku Cirkve byly
        (dodejme jsou a budou) desive..
        NB. Urse von Balthasara (jako svuj vzor?) stacil tesne pred Balthasarovou smrti Jan Pavel II jmenovat do sboru kardinalu.
        .

      • Boží Milosrdenství je svaté napsal:

        Pane, či paní Kiandro. Není dobré převracet dobro ve zlo a zlo v dobro. Bohužel tak někteří tradicionalisté patrně, dle mé úvahy různě činí, do jaké míry, nemohu soudit….

        Dílo Boha převrátit ve vychytralé dílo ďábla je „farizejství“ nejhoršího druhu, pokud je činěno vědomě.

        Korunka k Božímu Milosrdenství je dílo Boží, na tom nelze nic měnit. Její autor je sám Ježíš a řeholnice Faustyna je svatá.

        Řádně kanonizovaná.

        Její texty, hovoří nejen o nebi, ale též o pekle a to naprosto pravověrně. Samozřejmě, před beatifikací můžeme mít různé názory, takže zde nikoho neviním.

        Ještě odkaz na článek pana Václava Durycha

        http://archive.is/oTUaq
        (Původně na tradicionalistickém Katolík Revue)

        Jan

        P. S.

        Víte, kde jsem slyšel o „Schwester Faustyna“ podrobně mluvit…? Při obědě v Zaitzkofen (FSSPX), kam jsem doprovázel jednoho svého známého, ačkoli nejsem spojen s FSSPX. Byla snad to jakási „puncta“, přednášená během jídla v refektáři. A to bylo, pokud se za ta léta nemýlím, ještě před beatifikací.

      • Michal napsal:

        @Kiandra: K těžko uvěřitelnému stavění Božího milosrdenství proti spravedlnosti v díle sr. Faustyny citát z Deníčku: „Kdo nechce projít dveřmi milosrdenství, musí projít dveřmi mé spravedlnosti.“
        Ke „Korunka … predstavuje dabelskou nahrazku ruzence“, „namisto toho pomodlit jeden ruzenec navic“ jedno pravidlo rozlišování: Otec lži není tak naivní, aby bílé prohlásil za černé. Řekne: Mohlo by to být ještě bělejší! Podobné spojování nesouvisejících věcí a podsouvání neexistujících významů (např. zlehčování pekla sr. Faustynou) je typické pro nejdivočejší konspirační teorie nebo normalizační Rudé Právo.
        Z Deníčku o pekle (§741): „Dnes jsem byla v propastech pekla, provázena andělem. Je to místo a stav velikého utrpení. … Každá duše čím hřešila, tím je trestána, strašným způsobem, který se nedá vylíčit. Jsou strašné propasti, kde jedna muka se různí od druhé. Umřela bych vidouc ta strašná muka, kdyby mne nepodpírala Všemohoucnost Boží. … Píši o tom z rozkazu Božího, aby se žádná duše nevymlouvala, že není vůbec pekla, nebo tím, že tam nikdo nebyl a neví se tedy, jak to tam je. … Když jsem přišla k sobě, nemohla jsem se uklidnit ze zděšení, jak strašně tam trpí duše a tím vroucněji se ještě modlím za obrácení hříšníků. Ustavičně prosím o Milosrdenství pro ně. … Sekretářko mého milosrdenství, piš, mluv duším o tom velikém milosrdenství, neboť blízko je den, strašlivý den mé spravedlnosti.“
        Mimochodem, o modlitbě Korunky se zmiňovali či doporučovali „zavilí modernisté“ jako pan Contras či dr. Malý.

      • Michal napsal:

        A ještě k „…presvedcujici lidi, ze dosahnou Boziho slitovani, i kdyz setrvaji ve svych hrisich, ale budou se Bozimu Milosrdenstvi klanet“ – Deníček 1577: Mé milosrdenství pracuje ve všech srdcích, které mu otvírají své dveře, spravedlivý stejně tak jako hříšník potřebují mé milosrdenství. Obrácení a vytrvání je milost mého milosrdenství.

  3. Požehnaný celý nový rok napsal:

    Připomínám

    Nomen Sanctissimum Iesu

    3. ledna

    http://catholica.cz/?id=41

    Požehnaný celý nový rok

    Pax et bonum

    Jan

    • Kiandra napsal:

      Ad Michal

      Kriticka poznamka k medicine ve forme koktejlu sv.Ruzence s poboznosti k Bozimu Milosrdenstvi prinesla i „pozitivni ohlas“: Do Denicku sestry Faustiny zacali hloubeji nahlizet i jeho protagoniste a vyrukovali s citaty z ceskeho textu, ktere mohou tu vice tu mene prokazat jeho pravovernost.. Problemem jsou ovsem pasaze, nad kterymi rozum misty zustava stat, pokud americke vydani knihy „Divine Mercy in my Soul..(Bozi milosrdenstvi v me dusi.., Stockbridge, MA, Marian Press 1987) neni podvrhem a nevypada to na to..
      Oponentura, o ktere jsem referoval, predklada 17 citatu z teto knihy o vice nez 600 stranach, serazeno ve smeru cetby:

      Na strance 23 se pravi:
      „a hostie opustila svatostanek a spocinula v mych rukach a ja, s radosti jsem ji vlozila zpet do svatostanku. To se opakovalo po druhe a ja jsem se zachovala stejne..Nicmene stalo se tak i po treti.“ (1)
      Na strance 89 cteme:
      „Jakmile se knez ke mne znovu priblizil, pozvedla jsem hostii, aby ji vlozil zpet do kalicha, ponevadz kdyz jsem prijimala Jezise, nemohla jsem pro konzumaci knezi rici, ze druha hostie upadla. Avsak, kdyz jsem drzela tuto hostii v ruce, pocitila jsem takovou silu lasky, ze jsem po cely zbyvajici den nemohla jist ani se vzpamatovat. Uslysela jsem od hostie tato slova: Pral jsem si spocinout v tvych rukach, nejen v tvem srdci“. (2)
      Na strance 168 cteme:
      „V okamziku, kdyz jsem poklekla, abych smazala svou vlastni vuli, jak mi Pan naznacil, uslysela jsem ve sve dusi tento hlas: Od teto chvile se neobavej Boziho soudu, nebot nebudes souzena“ (z 4. unora 1935) (3)
      Na strance 176 ji Je zis rika: „Jsi sladka reva a vyvoleny hrozen, chci aby i jini meli podil stavy, ktera v tobe proudi.“ (4)
      Na strance 191 ji Jezis rika; „Tobe k vuli zadrzim ruku, ktera tresta, tobe k vuli pozehnam zemi.“ (viz rovnez str.378) (5)
      Na strance 247 „Jezis“ rika: „A vez i toto, ma dcero. Vsichni tvorove, at uz to vedi nebo ne a at tomu chteji nebo ne, vzdy plni mou vuli.. Ma dcero, jestli si prejes, stvorim v tomto okamziku novy svet, krasnejsi nez tento a ty v nem budes zit po zbytek sveho zivota.“ (6)
      Na strance 260 „Jezis“ rika: „Nebot mnoho dusi se vrati od bran pekla a bude uctivat Me milosrdenstvi.“ (7)
      Na strance 374 „Jezis rika: „Nebudou-li uctivat Me milosrdenstvi, zahynou na veky.“ (8)
      Na strance 382 „Jezis“ rika: „Preji si, aby Me milosrdenstvi bylo uctivano“ (9)
      Na strance 388 „Jezis“ rika: „Proto se spojuji s tebou sam tak duverne jako se zadnym jinym stvorenim.“ (10)
      Na strance 400 „Jezis“ rika: „Vidim tvou lasku tak cistou, cistsi nad andely a tim vic, ze neprestavas bojovat. Tobe k vuli pozehnam svetu.“ (11)
      Na strance 417 se docitame, ze Jezis dal udajne sestre Faustyne tuto instrukci: „Povez generalni predstavene, ze se ma na tebe spolehnout jako na nejoddanejsi dceruv radu.“ (12)
      Na strane 583 cteme, ze sestra Faustyna rekla: „Kdyz jsem vzala do ruky #Posla Nejsvetejsiho Srdce# a cetla zpravu o kanonizaci sv.Ondreje Boboly, ma duse se naplnila razem velkou touhou, aby i nase kongregace mela takoveho svetce a plakala jsem jako dite, ze nemame svetce v nasem stredu. A rekla jsem Panovi: „Znam tvou dobrotivost a presto mi pripada, ze jsi k nam mene dobrotivy!“ a dala jsem se znovu do place jako male decko.. A Pan mi rekl: „Neplac, ty jsi tim svetcem.“ (13)
      Na strane 602 cteme, ze Jezis udajne rekl „Nemohu je vystat, protoze nejsou ani dobri ani zli.“ (14)
      Na strane 612 cteme, ze „Jezis“ udajne rekl: „K Polsku chovam zvlastni lasku a bude-li poslusne vuci me vuli, vyvysim je v moci a svatosti. Z neho vyjde jiskra, ktera pripravi svet na muj posledni prichod.“ (15)
      Na strane 643 cteme, ze sestra Faustyna, pote co prijala svate prijimani, rekla: „Jezisi, ucin ze mne hostii. Ty jsi veliky a vsemohouci Pan, ty mne muzes udelit tuto milost“ a Pan mi odpovedel: Ty jsi ziva hostie.“ (16)
      Uz na strane 208 se dovidame, ze „Jezis“ promlouval k sestre Faustyne o nove poboznosti k Bozimu Milosrdenstvi a udajne dal pokyn, aby se nova poboznost mluvila na zrnkach ruzence. „Tato modlitba ma slouzit k tomu, aby zmirnila muj hnev. Budete ji recitovat po devet dni na zrnkach ruzence nasledovne. Nejdrive jeden Otcenas..“ atd..
      Tolik pro informaci a srovnani s ceskym textem.

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: