Clavin přestane doprovázet mistrovství světa

21/05/2014

Ředitel ČT Petr Dvořák oznámil, že na základě stížností diváků ČT nebude po dobu trvání mistrovství světa v hokeji vysílat reklamu na Clavin, prostředek na zkvalitnění erekce. Je to malé, leč přesto potěšující vítězství slušných lidí, zejména v kontextu neuvěřitelné arogance a sprosťáctví, kterou před dvěma lety odměnila podobné stížnosti diváků Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (vizte ZDE). Číst zbytek příspěvku »

Reklamy

Akce D.O.S.T.: Nevyváženost vysílání ČT ohrožuje regulérnost voleb!

25/09/2013

Akce D.O.S.T. vyzývá Českou televizi, aby respektovala rovný  přístup ke všem politickým subjektům kandidujícím do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky.

Postoj, který Česká televize zaujala k prezentaci kandidujících stran a hnutí před nadcházejícími předčasnými volbami, je podle názoru Akce D.O.S.T.  vážným narušením principů, na nichž spočívá statut média veřejné služby, a může zpochybnit i samu regulérnost voleb. Pravidla předvolebního a volebního vysílání ČT zveřejněná 17. září 2013 (dále jen Pravidla) jsou skandálním pokusem o legitimizaci nerovného přístupu ČT k jednotlivým politickým subjektům, jež se voleb účastní.  Bez ohledu na zásadu rovnosti před zákonem, jakož i na deklarovaný smysl a poslání veřejnoprávních médií, konstatují tato Pravidla údajnou nerovnost kandidujících politických stran a vydávají ji za oprávněné odůvodnění nerovného přístupu ČT k nim, který kodifikují a veřejně deklarují.

Za skandální považujeme zejména zavedení principu tzv. „odstupňované rovnosti“, které se v uvedených Pravidlech objevuje. ČT jej „vysvětluje“ takto (cit): „zásada odstupňované rovnosti znamená, že bude brán zřetel na politický a společenský význam kandidujících subjektů.“  Jelikož je zřejmé, že názory na „politický a společenský význam“ jednotlivých subjektů se nutně budou lišit, je takováto formulace zcela nepřijatelná. Na „orwellovský“ princip „odstupňované rovnosti“ v Pravidlech navazují další formulační a právní „perly“. V bodě třináct první části Pravidel např. čteme, že kritériem „je dosavadní politický význam politické strany a činnost ve veřejném životě.“  Nabízí se otázka, odkud plyne mandát ČT prezentovat v předvolebním čase divákům legálně působící politické strany jen na základě svého vlastního subjektivního hodnocení jejich „významu a činnosti“? Číst zbytek příspěvku »


Otevřený dopis generálnímu řediteli ČT

11/09/2013

Ferdinand Peroutka, jr

Vážený pane generální řediteli,

před několika dny došlo ve veřejnoprávní instituci, v jejímž jste čele, k události spíše typické pro nedemokratické režimy: k popření zásady svobody slova a umlčení nezávislého humanistického novináře pro jeho názory. Po téměř šestileté publikační činnosti na internetovém portálu ČT24 jsem 21.8.2013 od vedoucího redaktora Ladislava Doležala obdržel sdělení o jednostranném ukončení této spolupráce ze strany ČT24. Důvodem tohoto kroku údajně byl můj text „Pojďme na pochod. Který?“ ze dne 14.8.2013, jímž jsem komentoval souběžné pořádání akcí  Prague Pride a Pochodu pro rodinu 17.srpna 2013.

Uvedený text byl panem Doležalem odmítnut pod záminkou, že jeho „forma je na webu televize nepřijatelná“. Zdůvodnil to m.j. tvrzením, že použitý přívlastek  „takzvaný“ pochod hrdosti „vyjadřuje budoucí odsudek“. Když jsem pana Doležala v písemné odpovědi obratem upozornil, že šlo o explicitní převzetí ze zpravodajství ČT24  – zpráva z 25.6.2013 16:26, autor:kat – p. Doležal mi jednoduše odepsal, že „nebude detailně reagovat na mé jednotlivé námitky“.

Podobným cenzurním zásahem byl odmítnut i můj loňský komentář z 8.8.2012 ke stejné akci Prague Pride, který p. Doležal označil za „homofobní“, ačkoliv obsahoval přesnou citaci vyjádření lékařky Centra pro pohlavní nemoci Nemocnice Na Bulovce Daniely Vaňousové, převzatou rovněž ze zpravodajství ČT24 – zpráva ze 16. 7. 2012 16:24, autor: ČT24 aktualizováno 16. 7. 2012 16:33. Číst zbytek příspěvku »


RRTV jako banda sprosťáků

06/09/2012

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dostala po olympijských hrách desítky stížností od diváků, kterým se nezdálo umístění reklamních spotů propagujících prostředek na povzbuzení erekce. Odpověď, kterou tito diváci dostali, šokuje nejen svojí hloupostí, ale rovněž i nehorázností a sprostotou.

V prvé řadě RRTV stížnosti odmítla s odůvodněním, že jednak nešlo o reklamní spoty, ale o sponzorské vzkazy, díky čemuž se prý omezení cílené na reklamu na toto nevztahují, jednak prostředek na povzbuzení erekce prý nemůže být erotickým výrobkem, protože je doplňkem stravy. RRTV rovněž ujistila, že „propagace doplňku stravy podporujícího erektilní funkce nelze považovat a priori za rozpornou s dobrými mravy“ – s čímž snad lze souhlasit, ovšem stížnosti přece mířily na časové umístění této propagace – a jeho nezávadnost by se už z hlediska dobrých mravů obhajovala mnohem hůř. Číst zbytek příspěvku »