Jak byl smazán článek „S papežem proti homoherezi“

Koncem minulého týdne jsem byl několika svými čtenáři upozorněn na to, že Česká sekce Radia Vatikán smazala několikadílný článek „S papežem proti homoherezi“, který dříve opublikovala. Jelikož se článek zabýval velmi silným postavením, působením a šířením homolobby v dnešní církvi, okamžitě to vzbudilo u části věřících dojem, že právě viděli moc homolobby v praxi. Snažil jsem se tedy u šéfa České sekce Radia Vatikán zjistit, jak to bylo. Na opakovaný dotaz mi P. Milan Glaser SJ poskytl následující odpověď a povolil mi ji opublikovat. Naleznete ji níže.

Ignác Pospíšil

Dobrý den,
Děkuji za Vaši přízeň a za dotaz. Pokusím se jen ve zkratce naznačit sled
událostí, které vedly ke stažení článku. Vybral jsem jej a připravil ke
zveřejnění podle pracovních zvyklostí běžných v každé jazykové redakci
Vatikánského rozhlasu začátkem července. Hned při překladu jsem v článku
vynechal několik pasáží, které byly zaměřené na ryze polské reálie a navíc
byly alespoň v jednom případě upřílišněné, pokud jde o vyjádřený úsudek na
adresu jedné církevní instituce v Polsku. Odtud pak přišly k našemu
programovému řediteli první protesty již v polovině července. Seriál jsme
však dokončili i s jeho souhlasem, když jsem upozornil na to, že určité
pasáže nezveřejňuji. Mezitím autor článku, O. Oko, v několika rozhovorech v
polských médiích upozornil na zveřejnění překladu svého článku v české
redakci Vatikánského rozhlasu a podával to jako důkaz podpory, které se
dostalo jeho hypotézám o homolobby od učitelského úřadu církve. Těmito podle
mne zcela zbytečnými a nadsazenými mediálními vystoupeními obrátil pozornost
zmíněné polské církevní instituce na českou redakci. Pozornost této
instituce pak stále sílila, takže mi nakonec můj zmíněný nadřízený před
dvěma týdny poručil článek odstranit, což jsem učinil. Ani on, ani já
nepokládáme článek za odporující katolické nauce. Hypotéza o homolobby v
církvi je však podle něho pro Vatikánský rozhlas nevhodná a já ctím jeho
kompetenci. Osobně si myslím, že článkem pojmenovaný problém v církvi může
být nebo možná někdy je, ale také si myslím, že je třeba se vyvarovat
přehánění. Je to téma na hraně, které by mohlo mezi věřícími vyvolávat
určitý neklid a probouzet i nezdravé emoce. Věříme však, že církev má stále
pevně ve svých rukou Pán, který ostatně také ponechal Jidáše ve sboru
apoštolů, i když už věděl, že v Něho nevěří a že Jej zradí (Jan 6,64), ba
nechal se od něj dokonce při zatčení políbit (Mt 26,49).. Tyto skutečnosti
stojí za zamyšlení a mohou případně pomoci vrátit srdci pokoj, který nám
dává Pán.
Přijměte proto prosím toto moje vysvětlení.
Děkuji za pozornost a žehnám!
O.Milan Glaser

42 reakcí na Jak byl smazán článek „S papežem proti homoherezi“

  1. Hamish napsal:

    Mno jo, vyjadřovat jasné názory se v NOMcirkvi nenosí. A dvakrát běda, když někdo popíše zkušenost většiny kandidátů kněžství s buzeranty na vedoucích postech.

    • Lothar napsal:

      Pan nema rad lidskou vlaznost,ustrasenost a opatrnickost,Pan chce Kristovi bojovniky,statecne,kteri neohrozene vyznavaji sve nazory a viru!

      • nino napsal:

        osobne o. Glaserovi nezavidim, nezavideniahodna pozicia. Som presvedceny, ze sa zrejme snazi robit dobre veci, asi sa snazi a uprimne veri, ze robi, to najlepsie, co moze pre napravy prehmatov a chyb, a snazi sa o to.
        Asi si viem predstavit, ako neustale musi narazat, a teraz ani nemam na mysly len jeho, kedze ho ani moc nepoznam (jeho nazory, postoje) ale mnohych, co posobia v takychto instituciach, asi to neni jednoduche, tam raz problem s dialogom, tam na malu otvorenost, slabe vyvarovanie sa triumfalizmu, tam na necitlivost z pastoralneho hladiska… osobne by som tym asi nepresiel bez zdravotnych nasledkov :(

  2. nino napsal:

    Ja myslim, ze z homoherezou, a s liberalnymi knazmi, zneuzivajucimi demi naozaj treba nieco robit. Knaz musi byt autoritou a preto by sa Cirkev mala postarat, aby knazi splnali urcite kriteria, hlavne aby nehrozili taketo hanebnosti, voci detom, co sa diali.
    Nie som stupencom spanielskej inkvizicie, ale myslim, ze ta upalovala tych knazov, co zneuzivali deti.
    Po Koncile sa rucala moralka nielen medzi laikmi (rozvody, predmanzelsky a mimomanzelsky sex,..), ale medzi knazmi- spochybnovanie celibatu, spochybnovanie hriesnosti homosexuality, otvorenost v sexualite na rozdiel od ,,stredovekej“ cistoty… a vysledky su desive… katolicki rodicia zvereovali deti Cirkvi s doverou, ze su to rovnaki knazi, rovnake institucie, zial, po Koncile uz rovnake neboli- a deti hrozne trpeli. V takom Belgicku, kolko zverstiev sa stalo, to bolo systematicke…
    Vsetci ti, co toto nechceli vidiet, liberalni pseudokatolici, co to podporovali svojimi ,,reformami“ knazstva, ci zakryvali by mali pamatat na slova Pana, o tych, co by ublizili len jednemu z Jeho malickych…
    Rovnko ako vsetkych krajinach, kde sa ukazali systematicke zlyhania, i najnovsia sprava z Austraie potvrdzuje, ze zneuzivanie dosahovalo vrchol pocas Koncilu, a naslednych ,,reforiem“ Cirkvi:
    ,,Väčšina z doložených 620 prípadov sa podľa cirkvi odohrala medzi šesťdesiatymi a osemdesiatymi rokmi minulého storočia.“
    http://spravy.pravda.sk/australska-cirkev-priznala-620-pripadov-zneuzivania-fhe-/sk_svet.asp?c=A120923_151606_sk_svet_p12
    Pre katolikov su deti nedotknutelne, je to proti nasej kulture. Cirkev musi odsudit vinikov a potrestat ich, aby uz nikdy sa to neopakovalo.
    I ked Benedikt zrejme uvolnil tieto kauzy, preto vyplavali na povrch, nestaci to.
    Kardinal Martini, jeden z vinikov tohto rozvratu, co sposobil tolko utrpenia dostal cirkevny pohreb vo velkom style :( Kung nebol exkomunikovany :( Vatikan tlaci na blahorecenie ,,pedofil-friendly“ papezov, ako Pavla VI. a dalsich koncilovych, napriek tomu, ze aj ich ideologia kolegiality sposobila, ze padla kontrola v Cirkvi, a nezavisli biskupi mohli si robit, co chceli, tak ako to bolo v Belgicku :(
    Jana Pavla II. chcu svatorecit :(
    Myslim, ze deti, katolicke deti, si zasluzia spravodlivost za to, co robili liberalni knazi a biskupi. Dieta ma z takeho niecoho nasledky aj na cely zivot, to je naozaj nieco nepripustne a neospravedlnitelne.

    • nino napsal:

      Zatialco predstavitelia Cirkvi mlcia, akoby sam Boh vykonaval svoju spravodlivost- v Belgicku boli udajne poskodene hrobky liberalneho kardinala a biskupov, ,,reformnych“ otcov Koncilu, ked policia hladala dokazy o zneuzivani deti… akoby Boh ukazal, ze On je aj tak poslednym sudcom, aj ked my, a predstavitelia Cirkvi, hanebne zlyhaju, Akoby ritualne naznacil, ze Jeho spravodlivemu sudu sa nikto nevyhne, ani mediami ospevovani kardinali a masami milovani biskupi, ktori nechceli pocut hlas slabych a bezmocnych obeti pokrokovych knazov…

      • Petra Bézová napsal:

        Díky, nino, za Vaše jasná slova. Nejsme Ježíš a tím spíš se zlem nemůžeme činit kompromisy, když druzí kvůli tomu trpí. Podle mě kněží na vedoucích místech ztrácí ostražitost a vědomí, že je nad nimi někdo větší než oni, totiž Bůh a že je bude přísně soudit, myslí si, že jsou to oni, kdo určuje pravidla.

      • nino napsal:

        Suhlasim. Ako krasne napisal spanielsky tradicionalisticky myslitel, novinar a politik z 19. storocia, Aparisi y Guijarro:
        „Milujeme-li více pozemskou společnost než panství Kristovo, pak upadáme pod nadvládu ďábla, vládnoucího společnosti.“
        Ten upadok je smutny, teraz zrovna citam z USA smutny clanok:
        http://aktualne.centrum.cz/zpravy/kuriozity/clanek.phtml?id=758424#utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_term=position-22
        Ach, takto nicime zdravie mladych zien, ich zensky prirodzeny cit, promiskuitou nicime svedomie, rozsirujeme povrchnost vo vztahoch a neschopnost zalozit a zit fungujuce rodiny, a ked sa nam to vsetko zacne rucat, tak pridu taketo ,,riesenia“…

      • nino napsal:

        zrovna v kontraste k tomuto upadku som nedavno videl krasne video, o katolickom pohlade a chvale na predmanzelsku zdrzanlivost, cudnost a hlavne celibat:

        Krasne, a aky kontrast k dnesnej dobe, ked je vyvysovany pravy opak, ked nasa mladez dostava vzor v roznych upadkovych reality show, roznych hodin sexualnej vychovy na skolach, ba dokonca i v Cirkvi sa znevazuje casto ctihodny celibat, ba i institucia manzelstva.. to som sa asi uz vzdialil trosku teme, ale istym sposobom to suvisi i s tymito zneuzitiami. Ked sa po Koncile (a niekde to zacalo uz pred, ako priprava na koncil miestnymi liberalnymi biskupmi) zacala zlahcovat moralka medzi katolikmi, laikmi, potom naozaj prirodzene muselo dojst k podobnemu upadku i medzi knazmi, kedze bol napadany a znevazovany celibat a podobne veci, stara zdrzanlivost isla bokom, a nikto sa nechcel obmedzovat, kazdy chcel si robit, co citil, bez ohladu na moralku, Bozi zakon. Preco by sa clovek mal ucit discipline, pevnej voli, sebaovladaniu, pripadne sa obetovat, ked hlavne boli ,,pastoracne“ ciele? A biskupi a papezi to odstartovali. Ako ste aj minule trefne poznamenali, mnohi biskupi tuzili po moci, preto sa zriekli spojenia ,,tronu a oltara“, lebo katolicke sily v politike uz ziadnu moc nemali, tak sa v tuzbe po moci preorientovali na sekularne politicke sily a ideologiu, z toho pramenia aj tie kontroverzne dokumenty Koncilu (a dokonca, v duchu neomodernizmu, tuto svoju tuzbu po moci zaobalili do opaku- a prezentovali to pred veriacimi ako moralne vitazstvo a cnost, ze sa vzdali naroku na svetsku moc…). Myslim, ze niektory dokument bol dokonca prijaty tak, aby papez s nim rychlo mohol vystupit a pochvalit sa v OSN :(

    • Řezníček z Brna napsal:

      Nino,
      Že II. Vatikánský koncil vydal signal kněžím, teď zneužívejte děti je jenom Vaše spekulace. Pokud je někdo pedofil a má tendenci k zneužívání nezletilých, určitě nečekal až začne II. vatikánský koncil, aby tuto hnusnou činnost mohl provozovat.

      • nino napsal:

        To samozrejme nie.
        Avsak Koncil sposobil odliv kvalitnych knazov a nezaujem o knazstvo, ved kto aj normalny by casto mal zaujem sa zucastnovat na tych ,,pokrokarskych“ pastoraciach na Zapade, ze? Vysledkom bolo, ze sa do knazstva casto z nudze prijmali nevhodni a pochybni kandidati, takisto sa ich snazili udrzat i za cenu zametania previneni.
        Biskupska kolegialita tiez podporila toto zametanie, kedze chybala ustredna kontrola biskupov, ktori si casto pocinali ako mali despoti, a obycajny clovek sa nemal uz ani kde obratit.
        Tolerancia k moralnym prehreskom a amoralnostiam, nielen v Cirkvi, ale i spolocnosti vseobecne tieto ciny este viac podporila, tedy ich opakovanie…

      • Petra Bézová napsal:

        Myslím, že nino to myslel tak- alespoň já to tak chápu- že 2. vat. koncil uvolnil svědomí kněží. Ti, kteří dřív při Nejsvět. oběti sami sebe obětovali Bohu a snažili se o čistotu, aby před ním obstáli, najednou byli ponecháni sami sobě a svým emocím. Jejich spojení s Kristem bylo narušeno a toho využil nepřítel duší. Pochybuj, že většina z těch, kteří takto hřešili, vstupovali do semináře jako pedofilové. Sama jsem žila 5 roků v klášteře a mohu dosvědčit, že ačkoliv jsem tam vstupovala jako zdravá žena, které se líbí muži, pobytem tam a nepořádným řeholním životem, který tam po komunismu panoval, bych v případě že bych neodešla, skončila docela určitě s obrácenou sexuální orientací. Církev nemůže lidi ponechat samy sobě, ale musí vést. Když to nedělá- tak chudák člověk.

      • MichalD napsal:

        Copak tady někdo říká, že II.VK „vydal signal kněžím, teď zneužívejte děti“? Samozřejmě že ne, takto přímočaře Zlý přece nikdy nekoná. Koncil „jen“ skrze svoje „pastorační“ učení (v řadě bodů jdoucích proti dřívějšímu Magisteriu, v mnoha dalších svým nejasným učením umožňujícím heterodoxní výklad) otevřel stavidla revoluci, jejíž plody nyní sklízíme.

        Nino správně ukazuje na obecnou relativizaci morálního učení Církve sv. (často pod pláštíkem „pastorační citlivosti“) a na paralyzování kontrolní funkce pastýřů skrze „biskupskou kolegialitu“. Já bych k tomu jen dodal, že podle mého názoru jednou z příčin této katastrofy (podobně jako odchodů kněží ze služby a rozpadu řádů) je i nesprávně chápané „všeobecné kněžství laiků“ a obecně rozbujelý indiferentizmus. Vždycky si říkám, jak asi musí být těžké vytrvat ve službě a víře pro kněze, předsedajícího na pódiu a pozorujícího, jak si laici navzájem rozdělují sv. přijímání, nebo pro kněze organizujícího na „ekumenické bohoslužbě“ simulaci přijímání formou hry se sušenkami (viz např. tuším loňské instrukce pro „bohoslužby“ v rámci týdne za jednotu křesťanů).

      • nino napsal:

        Peťa Bézová, velmi pekne ste to pomenoval, ten vztah k Bohu, zmysel pre obetu, a zodpovednost pred Nim. Ano, to by malo byt prvorade, nie pastoralny uspech, nie svetska slava (dokonca pred koncilom, pri papezskej korunovacii bol krasny obrad, kde pred papezom spalili chumac sena, ako symbol a pripomenutie nastavajucemu papezovi pominutelnosti svatskej slavy), nie chvala medii, osobna moc, kariera, bohatstva, ale osobny vztah a zodpovednost pred Bohom, zmysel obety (vyjadreny i liturgiou) a ak by sa toho vsetci drzali, nebolo by tolko zlyhani v Cirkvi. A nielen v Cirkvi, ani v politike, rodinach, vztahoch,…

      • nino napsal:

        Suhlasim, Michal, ide aj o zlyhanie kontrolnych funkcii, kedze kolegialita narusila kontrolu biskupov z Rima, a aky je dnes rozruh ked papez, i ked opatrne a bojazlivo, sa snazi sem-tam niekde opat zacat preberat zodpovednost za biskupov (u nas kauza Bezakovho odvolania).
        Tazko to bolo, vlastne sa ani nedalo kde obratit pri zlyhaniach lokalnych biskupov, kedze v Cirkvi sa razila politika nahlodavania monarchistickeho charakteru Cirkvi, a biskupi sami seba povazovali za papezovych kolegov…
        Takisto suhlasim s nespravne chapanym vseobecnym knazstvom laikov, ktore ma za ulohu prebrat zodpovednost, ulohy, poslanie knazov, ba i nahradit ich, kde to len ide- to je naozaj nebezpecny trend.
        Buduca reforma knazstva bude nutne musiet obsahovat obnovu chapania jeho vyznamu, charakteru, nenahraditelnosti, a skutocneho poslania, a takisto opatovne navratenie ucty ctihodnemu celibatu a knazstvu vseobecne v krestanskej pospolitosti.

  3. Michal Kretschmer napsal:

    Pokud má někdo čas a rozumí polsky, stálo by za to najít polský originál tohoto seriálu, dohledat co bylo vynecháno v českém překladu a publikovat to. Tím by patrně byla identifikována ona zmíněná polská církevní instituce.

  4. Teofil napsal:

    žádná poslušnost, strach o teplé místečka, kdo platí ten určuje směr, je mě vás líto že nejste svobodní kněží sloužící NOM

  5. nino napsal:

    zial, nesledoval som zatial moc ten serial, asi si to vyhladam, ak sa bude dat, a napravim to, ale je pravda, ze sa tam spominalo i nieco so zosadenym biskupom Bezakom?

  6. Dana napsal:

    Ano,v článku je spomínaný i biskup Bezák.
    článek je uvedný na stránkách |Institutu sv.Josefa
    http://www.stjoseph.cz

  7. slovak napsal:

    Ako hovoria naši bratia Česi: „nadělali do kalhot“… :)
    Ja som si články hneď stiahol z Radia Vaticana, ale už vtedy som bol dosť prekvapený, že to tam vôbec bolo zverejnené.

  8. Václav napsal:

    Nad tímto článkem jsem se pozastavoval už delší dobu a nechápal jsem proč byl napsán a zveřejněn. Takové obvinění bez jakýchkoliv důkazů a konkrétních faktů. Připadal mi jako kdyby ho napsal nějaký bojovník proti církevním restitucím nebo jistý druh postmodernistického „protestanta“ který vyzývá k opuštění všech církví, ukončení jakékoliv formy společného náboženského života a v důsledku k vytvoření vlastní představy boha s malým b. Pokud se v Církvi takoví lidé opravdu vyskytují tak předpokládám že se primárně nesnaží ukájet své homosexuální choutky ale zničit Církev jako takovou a homosexualitu použít jako jeden z prostředků. Třeba i předstíranou. Jejich zájmem proto nutně musí být to aby lidé jejich moc a vliv zveličovali a přeceňovali. Lidé uvnitř Církve, pro ty kteří v ní nejsou je to jen jeden z tisíců útoků na Církev a stejně tvrdí že ministranty znásilňujeme všichni jako logický důsledek celibátu a zla které představujeme. Ideální prevencí je denní modlitba, půst, častá svátost smíření, Eucharistie, četba Písma a hluboká a upřímná láska vůči Svatému otci a Církvi. Takovému člověku můžou něco vykládat třeba všichni čerti a stejně jim nevěří, nebo to obrátí k dobrému. Začne se o Církev víc zajímat, když se o ní bojí a stavět co jiní boří.

    • Michal Kretschmer napsal:

      Vůbec to není přehnané a důkazů o vlivových skupinách homosexuálů v církci je dost. Problematikou se celá léta zabývá Randy Engel: ve své knize The Rite of Sodomy a v řadě článků a interview – stačí si zadat její jméno do vyhledávače a najdete je.

    • Petra Bézová napsal:

      Já se nad tím článkem nepozastavuji, je jako zvon bijící na poplach, abychom se modlili za morální obrodu Církve. Aby Boží zákon se stal tím nejvyšším, co určuje jednání člověka. Protože i když konkrétní lidé budou dělat, co doporučujete, pokud vedení Církve samo sebe neobrodí, bude veškerá snaha jednotlivců zbytečná. Celek strhne menšinu a dobro se vytratí, Bůh bude zapomenut.

      • Pan Contras napsal:

        Již Jozue věděl, že Kannán je třeba vyčistit ne obrodit. Bůh slibuje skrze své vidoucí již několik staletí tři dny tmy a řádnou čistku, po které zbude zhruba čtvrtina lidí a budou to katolíci.

        Nedělám si moc iluzí, že to většina biskupů přežije. Jejich lebky poslouží jako dláždění silnice do pekla pro další zrádce.

      • Pan Contras napsal:

        Rád bych ještě pro ujasnění fízlům, kteří to čtou poznamenal, že ona velká očista není něco co by vzešlo od lidí, ale něco, co sestoupí z nebe.

      • solipso napsal:

        Jako jo, ale ptám se: Kde se stala chyba? Jak je možné, že to Církev Svatá dotáhla tak daleko, že prakticky téměř všichni biskupové a naprostá většina kněží odpadli?
        Jistě, Satan, naše hříchy, atd. Ale když tedy Satan Církev již prakticky přemohl, znamená to, že Kristus byl lhář/blázen?
        Nebo Církev bojující slavně zvítězila s posledním umrlým světcem – např. P. Piem – a co žijeme teď už je jen ouvertura zatracení nehodných?

      • pan Contras napsal:

        Ouvertura je předehra, když tak postludium. Hnusná poněkud depresivní postludia Cesara Franka jsou dostatečně ilustrativním podbarvením marasmu současného katolictva včetně toho tzv. tradičního.

        Vietnamští katolíci vydrželi 200 let bez kněží a jsou naprosto nedostižným vzorem. Bude hůř, ale víra nestojí na tom, že se katolický kněz stane nedostupným. (Naštěstí je zde pořád exarchát, jehož služeb dle mých zjištění využívá stále více exsalonkářů.)

        Křest může v nouzi udělovat kdokoli, náboženství už nyní učím děti sám. Není-li zpovědník dostupný, stačí dokonalá lístost, nejsou -li dlohodobě dostupní oddávající, je zde mimořádná forma – pouze 2 svědci.

        … a hlavně, nikdo mi nemůže zakázat se modlit, dest prstů mám na ruce a růženec mám tak posvěcen křtem.

      • Petra Bézová napsal:

        Myslím, že satan Církev nepřemůže nikdy, ale v jednotlivých duších se mu to může podařit. Určitě je někde na světě dost duší, které se Boha bojí a poslouchají ho. Třeba i lidé nemocní a všelijak postižení- tím, že přijmou svůj stav, mohou se dostat k Bohu blíž, než lecjaký biskup. Anebo za to mohou opravdu i Židé, kteří svého hříchu nelitují a uzavírají přístup k Pravdě lidem, obráceným z pohanství? Řekla bych podle sebe, že to tak může být. Proto je tak nutné, modlit se za Židy.

      • nino napsal:

        Solipso, ono to nie je az tak nova situacia, spomenme si, ako sa apostoli rozprchli po Kristovom ukrizovani, ak Ho sv. Peter zaprel, a ani sv. Tomas dlho nechcel uverit. A pritom poznali Krista…
        A Cirkev satan nepremohol, lebo ju premoct nikdy nemoze, coho znamenim je rozmach Bratstva sv. Pia X., mnozstvo mladeze, ktora objavuje vieru a tradiciu, mlade rodiny, krasne krestansky zijuce s vela detmi, mnoho novych knazov, odhodlanych bojovat za vieru a tradiciu.
        Cirkev casto prechadzala krizami, ktore boli sosobene roznymi vecami. Zosvetstele a marnotratne duchovenstvo za renesancie tiez prinieslo krizu. Mnohi na nu reagovali nepravne, ako Hus, ako Luther, a zviedli mnohych za sebou. Potom vsak boli svatci, co naozaj Cirkev obrodili, dokonca napriek upadku svetskej moci papezstva
        Dnes takisto mame krizu, a takisto dojde k obrode a skutocnej reforme.
        Tak ako reformaciu nasledovala skutocna katolicka reforma- tridentsky koncil, jezuiti, obroda viery, tak i nepravu koncilovu reformu bude nasledovat skutocna reforma, ktora bude v znameni tradicie, navratu zboznosti.
        Kriza je i skuska pre nas. Vytrvat a zapojit sa do zapasu za vieru, ci podporit ho podla svojich moznosti a schopnosti, a tym dokazat Bohu svoju stalost a lasku.
        Mnohi svatci a mystici predpovedali tuto krizu, a tiez predpovedali nakoniec po tom vsetkom obrodu Cirkvi v plnej krase a velkoleposti.
        Pretoze Kristus vitazi,Kristus kraluje, Kristus vladne…ako bolo i heslo francuzskej kralovskej rodiny Kapetovcov…
        Aj tuna, sv. omsa s Marcelom Lefebvrom, od 2 minuty a 45 sekundy:

        CHRISTUS VINCIT, CHRISTUS REGNAT, CHRISTUS IMPERAT

      • pan Contras napsal:

        No tak s tím rozmachem FSSPX opatrně …

        Právě na to poukazuji, že není žádná lidská opora. Žádná. Trvalo mi 8 let než jsem si to dokázal přiznat po mnoha hořkých zklamáních v tomto okruhu.

  9. ivka napsal:

    Jsem ráda., Petro, že již nespoléháte na Vašeho biskupa. kterému jste důvěřovala, že Vás povede jak jste tady kdysi napsala.:O)
    A.K.Emmerichová popisuje ve svých viděních,jak Sv.Církev boří kněží, které vidí jako temné postavy.
    jak říká:“Budovali bláznivou a podivnou církev,kde si byli všichni rovni, a tam kde stál oltář, bylo pusto a strašlivo“.

    • Petra Bézová napsal:

      Spoléhala jsem na něho, protože jsem se bála Boha, o němž mám dost jasnou představu, kým je a že mě bude soudit, ale zjistila jsem, že on a mnozí kněží se Boha nebojí, tedy mi nezbývá než spoléhat na Ježíše Krista. Nevím, čím to je, ale kněží si z toho, že Bůh je láska vyvozují, že soudit nás nebude a přijme nás takové, jací jsme. Ale to by pak Kristus vůbec nemusel umírat na kříži, kdyby to bylo tak jednoduché. Oni jsou však tak zaujati svými myšlenkami, že už často na příčinu jeho smrti nemyslí. Byla jsem teď na “ duchovních cvičeních“ budoucích biřmovanců, a myslíte že tam jedinkrát padlo slovo peklo? Ani jednou. Ale jsem jen obyčejná kuchařka, takže je zbytečné něco říkat zodpovědným.

      • nino napsal:

        To je naozaj tak, a je to smutne, dnes sa casto ani nemusi popierat katolicka viera, staci jej casti sikovne vynechavat, nekazat ju integralne, a potom naozaj sa k cloveku dostava uz nieco, co ani so skutocnym katolicizmom nema vela spolocneho.
        Podobne to je dnes pri kaznach, kde sa casto vynechava kazanie o pravdach viery, o moralke, proti hriechom, ako sa dostat do neba a nedostat do pekla, ako ziskat odpustky.
        Taketo kazne sa uz zacali sirit za Pia X., ten to razantne zatrhol. Dnes sa to vratilo, a casto sa kaze len o akejsi laske, ani to nie v katolickom, ale liberalnom zmysle, a vseliake abstraktne postmoderne neurcite kazne o neurcitych hodnotach.
        Ja sa pytam, ci veriaci uz poznaju vsetky pravdy viery, moralky a ziju ich? Dnes pocut nieco o pravdach viery, o pekle, o moralke na sv. omsi je zazrak.
        A dnes su za dobrych kazatelov prezentovani ti, co prezentuju svoj cit pre sovne hracky, sebaprezentaciu, inteligenciu, sebestrednost- no, bieda…
        Tu naozaj dokaze len zasah od biskupov, a reforma pripravy na knazstvo asi toto napravit…len, keby tam bola aj ochota tieto ,,zlorady“ napravit :(

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: